e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Του Ίκαρου Πετρόπουλου                          

Τη τελευταία 5/ετία το ΜΕΤΡΟ "ερχόταν" στο Γαλάτσι ως γραμμή V2 ,ανάλογα με τις επικοινωνιακές ανάγκες τους . Μέχρις ότου ο Υπουργός ΧΡΥΣΟΧΟΊΔΗΣ, παρουσία της Διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και τεσσάρων Δημάρχων, ανακοίνωσε ότι, επί τέλους, έρχεται στο Γαλάτσι, τώρα ως γραμμή Νο 4,σε πομπώδη συνέντευξη συνοδευόμενη από τα παρακάτω ΘΑ:

  • Το Δεκέμβριο οι ενδιαφερόμενοι ΘΑ υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος.
  • Οι οικονομικές προσφορές ( ανάδοχος του έργου)ΘΑ ανοιχτούν το επόμενο φθινόπωρο
  • Η έναρξη των εργασιών ΘΑ γίνει το καλοκαίρι του 2016
  • Η κατασκευή του έργου ΘΑ διαρκέσει επτά χρόνια ήτοι, ΜΕΤΡΟ στο Γαλάτσι το 2022

Αυτά από τον κ. Υπουργό. Να τον πιστέψουμε; Ποιες αντικειμενικές προϋποθέσεις υπάρχουν ότι αυτές οι ανακοινώσεις συμβαδίζουν με τη πραγματικότητα; Ποιες οι εμπειρίες από αντίστοιχους προγραμματισμούς και ανακοινώσεις ( π.χ. μετρό Θεσσαλονίκης ) ;Πόσα ακόμη χρόνια να προσθέσουμε αν εκτιμήσουμε τη πολιτική σκοπιμότητα ,τα διάφορα εμπόδια με πρώτο την διακοπή της χρηματοδότησης ( όταν αυτή εξασφαλισθεί ),την ανεύρεση αρχαίων κλπ,

Στη χρηματοδότηση τώρα:

Δεν εντοπίζουμε κάτι συγκεκριμένο. Κατά τον Υπουργό το κόστος του έργου( 1,2 δις) ΘΑ καλυφθεί από το νέο ΕΣΠΑ ( ΣΕΣ 2014-2020 ( 500 εκ. ) και τα υπόλοιπα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων, που, όμως, ’’είμαστε στο στάδιο των συζητήσεων’’. Ο προγραμματισμός συνεπώς του κ. Υπουργού έρχεται αντιμέτωπος με την έλλειψη χρηματοδότησης .Προς τι λοιπόν αυτές οι πομπώδεις ανακοινώσεις που, λογικό θα ήταν, να περιμένουν τις σχετικές εγκρίσεις, αν τελικά υπάρξουν. Μήπως για την δημιουργία εντυπώσεων ; Μήπως επειδή πάμε για εκλογές; Μήπως πάμε να στήσουμε εγκαίνια μόνο;

Διαπίστωση: Το τελευταίο καιρό συχνά – πυκνά έβγαιναν στον αέρα ανακοινώσεις επικείμενης έγκρισης χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη γραμμή v 2. Κι όμως πριν λίγες ημέρες ( 17 – 19/9/14 ) οι πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Τράπεζας ήρθαν στην Αθήνα και υπέγραψαν συμβάσεις με ΔΕΗ .Υπέγραψαν και με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την επέκταση ,όμως, της γραμμή προς Πειραιά και Αγία Μαρίνα .Όχι για Γαλάτσι.

Αναμφίβολα πρόκειται για έργο που όλοι θέλουμε να γίνει., Είναι ,όμως, έργο με απροσδιόριστο χρόνο ολοκλήρωσης και με επιπτώσεις.

Να μη ξεκινήσουν τίποτα έργα για το στήσιμο εγκαινίων και μόνο, με εν συνεχεία ανενεργά εργοτάξια στο κέντρο της πόλης που θα καταστήσουν δύσκολη έως αφόρητη τη ζωή στο Γαλάτσι. Ο σχεδιασμός των δύο σταθμών στο παλιό τέρμα με μετακίνηση του μνημείου εθνικής αντίστασης (είσοδος) και απαλλοτρίωση των Goodys (έξοδος ) και στη Βέικου – Τράλλεων ο δεύτερος ,σε συνδυασμό με τις φήμες για το χώρο του παρκινγκ, φήμες που έχουν .. ουρά ακατανόητους συμψηφισμούς , συνεπάγονται μεγάλες ανατροπές ακόμη κι αν ο δια χειλιών Χρυσοχοϊδη, προγραμματισμός αποδειχθεί σωστός. Ανατροπές, όχι μόνο στο κυκλοφοριακό της πόλης, αλλά στα εισοδήματα, στην εμπορική κίνηση ,στη βιωσιμότητα των σημερινών καταστημάτων κ.λπ..

Γι αυτά όμως, στο επόμενο.