e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Όπως όλα δείχνουν, πάμε για μία ακόμα παράταση,την τρίτη κατά σειρά, στον  διαγωνιισμό  για την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (που ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10 Δεκεμβρίου, και είχε πάρει παράταση έως τις 15 Ιανουαρίου).

Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com η νέα ημερομηνία θα είναι η 28η Φεβρουαρίου και πιθανότατα θα είναι και η τελευταία.

Όπως και τις προηγούμενες φορές έτσι και  τώρα, ο λόγος είναι να δοθεί χρόνος για την καλύτερη προετοιμασία των 3 σχημάτων που διεκδικούν το κολοσσιαίο για τα ελληνικά δεδομένα έργα, που με το ΦΠΑ φτάνει τα 1,8 δισ. ευρώ.

Στην Αττικό Μετρό έχουν θέσει ως στόχο μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού να έχουν ανάδοχο προκειμένου μέχρι το τέλος του έτους να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος του έργου.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι οκτώ χρόνια. Βάσει του καλού σεναρίου, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι κατασκευαστικές εργασίες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν έως το τέλος του 2020.Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη ότι οι εργασίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με αντιδράσεις, σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια, θα μπορούσε η νέα γραμμή του μετρό να βρίσκεται σε λειτουργία το 2030, εάν κι εφόσον ξεκινήσει ο κύριος όγκος των εργασιών το 2020.

 

Νέα Προσφυγή για τις πρόδρομες εργασίες 

Την ίδια ώρα νέα προσφυγή κατέθεσε η ΕΡΕΤΒΟ για τις Πρόδρομες Εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Όπως αναφέρουν πηγές στην Αττικό Μετρό, θα εξεταστεί αν επηρεάζει την εξέλιξη του διαγωνισμού και θα αποφασιστεί αν τελικά προχωρήσουν σε αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Μετά την δικαστική εμπλοκή, εφόσον εγκριθεί η σύμβαση θα οδεύσει προς υπογραφές πιθανότατα μέχρι το Πάσχα.

Οι προκαταρκτικές εργασίες είναι στα πλαίσια του νέου νόμου 4412/2016 που ξεχωρίζει τις κυρίως εργασίες από εκείνες για τα αρχαιολογικά και την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και δίνει στον εργολάβο ένα πιο “καθαρό” έργο.

Το μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό πρόκειται άλλωστε να καθορίσει και τα πρωτεία στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας μιας και λόγω προϋπολογισμού ο ανάδοχος (μεταξύ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-J&P ABAΞ) θα τεθεί επικεφαλής στην κούρσα του ανεκτέλεστου υπολοίπου και θα εξασφαλίσει ένα μεγάλο έργο με τουλάχιστον 10 χρόνια ζωής μπροστά του.

Να θυμίσουμε πως πρόκειται για την πρώτη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4 που περιλαμβάνει το τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή με μήκος περίπου 13χλμ και 15 υπόγειους σταθμούς που εδράζονται σε μερικά από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και του Ζωγράφου.

 

ΠΗΓΗ: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com