e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Οι πρώτες μεγάλης κλίμακας εργασίες που θα προετοιμάσουν το έδαφος για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό αναμένεται να ξεκινήσουν το Πάσχα του 2018 ,ενώ οι κύριες  εργασίες  που θα διαρκέσουν  χρόνια θα ξεκινήσουν το 2020...Αν όλα πάνε κατ' ευχήν ,κοντά στο 2030 θα ακούμε το Μετρό να περνάει κάτω από τα πόδια μας.

Ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες, ύψους 39 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται να προκηρυχθεί άμεσα από την Αττικό Μετρό, ακόμα και πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων. Οπως περιγράφει μιλώντας στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θεόδωρος Παπαδόπουλος, «το έργο περιλαμβάνει τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας. Φιλοδοξούμε να έχουμε ανάδοχο γύρω στο Πάσχα του 2018 ώστε άμεσα να ξεκινήσουν οι εργασίες, οι οποίες έχουν διετή ορίζοντα ολοκλήρωσης».

Για μια πολύ σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο προκηρύσσονται τα έργα κάνει λόγο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος. «Το έργο απεμπλέκεται από αιτίες καθυστέρησης που σε άλλα έργα υπήρξαν καθοριστικές για την πορεία τους. Απεμπλέκοντας δηλαδή την κατασκευή του έργου από τα αρχαιολογικά και τις μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, αντιλαμβάνεται κανείς ότι όταν ξεκινήσει πια το έργο, ο δρόμος θα είναι ανοιχτός και το χρονοδιάγραμμα ξεκάθαρο» επισημαίνει.

Ανάδοχος στα τέλη του 2018

Στην πορεία του βασικού έργου για την κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4, συνολικής αξίας 1,45 δισ. ευρώ, στόχος της Αττικό Μετρό είναι σε δύο εβδομάδες να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της προεπιλογής. Οπως όλα δείχνουν, η πρώτη αυτή φάση δεν θα φέρει εκπλήξεις, καθώς έχουν μεν ζητηθεί διευκρινίσεις από τις υποψήφιες κοινοπραξίες, αλλά δεν υπάρχουν σοβαρά ζητήματα.

 

Ετσι τα τέσσερα σχήματα που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον, δηλαδή Τerna ΑΕ -Vinci - Siemens AG «TVS», J+P Αβαξ ΑΕ - Ghella SpA - Alstom Transport SA, Ακτωρ ΑΤΕ - Ansaldo STP SpA - HitachiI Rail Italy SpA και FCC - Archirodon - Μυτιληναίος, αναμένεται να «κονταροχτυπηθούν» στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Εάν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, προγραμματίζεται στα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου η έναρξη της επόμενης φάσης.

 

Στόχος της Αττικό Μετρό είναι η ανάδειξη στο τέλος του 2018 της αναδόχου κοινοπραξίας για το έργο της οριστικής μελέτης, κατασκευής, δοκιμής, θέσης σε λειτουργία και συντήρησης του τμήματος Αλσος Βεΐκου - Γουδή. Οπως έχει μέχρι σήμερα δείξει η ιστορία τόσο μεγάλων διαγωνισμών, η διαδρομή της δεύτερης φάσης συχνά έχει «αγκάθια» και δικαστικές εμπλοκές, οπότε τα δύο χρόνια που χρειάζονται για τις πρόδρομες εργασίες πιθανώς να συμπέσουν με την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου.

Θα δουλεύουν οκτώ χρόνια

Αν και η αρχική σκέψη ήταν αυτή των επεκτάσεων των υφιστάμενων γραμμών, οι μελέτες έδειξαν ότι για την εύρυθμη κυκλοφορία στην πρωτεύουσα θα έπρεπε να σχεδιαστεί μια νέα γραμμή, η τέταρτη, η οποία και έλαβε τελικά το σχήμα U. Η κατασκευή του πρώτου τμήματος, ο άξονας Αλσος Βεΐκου - Γουδή, μήκους 12,9 χλμ., εκτιμάται ότι θα διαρκέσει οκτώ χρόνια, όμως ο χρόνος συνολικής ολοκλήρωσης καθώς και οι τμηματικές παραδόσεις θα προσδιοριστούν στα τεύχη της δεύτερης φάσης.  

Οι προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν δεν είναι λίγες, καθώς το έργο τέμνει τον Ιλισό ποταμό και τους παραποτάμους του, αλλά και τους χειμάρρους από τα Τουρκοβούνια που διέρχονται το Γαλάτσι, την Κυψέλη και την Αλεξάνδρας. Ιδιαίτερη σημασία έχει για την κατασκευή του σταθμού Γουδή η διατήρηση και μη διαταραχή του υφιστάμενου αγωγού ομβρίων ενός ρέματος του Ιλισού ποταμού, το οποίο έχει εγκιβωτιστεί. Η γραμμή 4, το βάθος των σταθμών της οποίας κυμαίνεται από 20 μ. έως 35 μ., τέμνει ακόμη παλαιά υδραυλικά έργα, όπως το Πεισιστράτειο Υδραγωγείο.

 

Ακόμη, στον σταθμό Γαλάτσι, όπου έχει ληφθεί υπόψη πιθανή μελλοντική υπογειοποίηση της ομώνυμης λεωφόρου, απαιτείται προσεκτική διαχείριση των αγωγών υψηλής τάσης της ΔΕΗ και του δικτύου φυσικού αερίου. Αντίστοιχα ζητήματα εντοπίζονται και στο Κολωνάκι, όπου ο σταθμός χωροθετείται επάνω στην πλατεία, ενώ ο σταθμός Ακαδημία θα βρίσκεται ανάμεσα στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου.

 

Διαβάστε περισσότερα στο ΒΗΜΑ