e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 Ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι οκτώ χρόνια. Βάσει του καλού σεναρίου, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι κατασκευαστικές εργασίες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν έως το τέλος του 2020.Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη ότι οι εργασίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με αντιδράσεις, σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια, θα μπορούσε η νέα γραμμή του μετρό να βρίσκεται σε λειτουργία το 2030, εάν κι εφόσον ξεκινήσει ο κύριος όγκος των εργασιών το 2020.

Εγκαίνια βέβαια,όπως είδαμε και στην Θεσσαλονίκη , θα μπορούσαμε να έχουμε αρκετά νωρίτερα...

"Ξεκλειδώνουν" κεφάλαια €600 εκατ. για τη γραμμή 4 του Μετρό

Μέσα στο 2019 θα είναι δυνατόν να εκταμιευθούν πόροι, ύψους 601,2 εκατ. ευρώ που αφορούν την κατασκευή της βασικής υπόγειας σήραγγας, μήκους 12,1 χλμ., του τμήματος Άλσος Βεΐκου-Γουδή της νέας γραμμής 4 του Μετρό. Πριν από λίγες ημέρες, με απόφασή του ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης προχώρησε στη δέσμευση ποσών 488.020.000 ευρώ και 560.000 ευρώ για την κατασκευή της υπόγειας σήραγγας του έργου και για απαλλοτριώσεις, αντίστοιχα. Η απόφαση του Υποδομών θα επιτρέψει την εκταμίευση του παραπάνω ποσού μέσα στο 2019, διαδικασία που θα συνοδευθεί με ισόποση αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Αττικό Μετρό. Ταυτόχρονα, στηρίζει τον... κυβερνητικό μαραθώνιο για το μάζεμα των δαπανών έργων ΕΣΠΑ με στόχο το δημοσιονομικό κλείσιμο του 2018.

Το συγκεκριμένο έργο της γραμμής 4 εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) στα μέσα Δεκεμβρίου, με το συνολικό κόστος της σήραγγας να διαμορφώνεται σε 601,2 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός προϋπολογισμός της γραμμής 4 ανέρχεται σε 1,45 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με το υπολειπόμενο τμήμα της χρηματοδότησης να αναμένεται ότι θα προέλθει από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

 

Τα βλέμματα στο διαγωνισμό

Με... λεφτά να υπάρχουν για το έργο, το ερώτημα είναι πότε αυτό θα ξεκινήσει να υλοποιείται. Εάν δεν δοθεί νέα παράταση, οι τρεις κοινοπραξίες (ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, J&P Άβαξ-Ghella-Alstom και Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy) που έχουν προεπιλεγεί θα υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές στις 15 Ιανουαρίου. Λόγω όμως, των εθνικών εκλογών, που εάν δεν κηρυχθούν πρόωρα, θα λάβουν χώρα το Φθινόπωρο του 2019 αλλά και της χρονοβόρου -συνήθως- διαδικασίας επιλογής αναδόχου (που συνοδεύεται από ενστάσεις κτλ), βάσει του καλού σεναρίου, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι κατασκευαστικές εργασίες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν έως το τέλος του 2020.

Συμβατικά ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι οκτώ χρόνια. Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη ότι οι εργασίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με αντιδράσεις, σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια, θα μπορούσε η νέα γραμμή του μετρό να βρίσκεται σε λειτουργία το 2030, εάν κι εφόσον ξεκινήσει ο κύριος όγκος των εργασιών το 2020.

Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

ΠΗΓΗ:Capital.gr