e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Ελλάκτωρ, Αναστάσιου Καλλιτσάντση, αναφορικά με την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, «εμείς δεν κάνουμε συμφωνίες κάτω από το τραπέζι», την περασμένη Πέμπτη, «σκότωσε» τις πληροφορίες περί συνεννόησής του με τον πρόεδρο και εκτελεστικό σύμβουλο της ΑΒΑΞ, Χρήστο Ιωάννου, με σκοπό τη συνεργασία στο πολύπαθο έργο ανεξάρτητα από το ποιος θα αναδειχθεί ανάδοχος.

Μια μέρα πριν,την Δευτέρα . ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του είχε  δηλώσει , ότι η διαγωνιστική διαδικασία για το προαναφερόμενο έργο, προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ, θα προχωρήσει και με τις δύο εταιρείες,  ζητώντας από τους κατασκευαστές να σταματήσουν τις προσφυγές «για ψύλλου πήδημα».

Μέχρι πρόσφατα στο τραπέζι της συζήτησης υπήρχε και το σενάριο της ακύρωσης του διαγωνισμού με στόχο την αλλαγή βασικών παραμέτρων του (π.χ. ενσωμάτωση και των πρόδρομων εργασιών που σήμερα είναι διαφορετική εργολαβία) και την επαναπροκήρυξή του (χωρίς να αποκλείεται να επανέλθει).

Σύμφωνα με πληροφορίες την επόμενη εβδομάδα το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικό Μετρό θα λάβει αποφάσεις στην κατεύθυνση να προχωρήσει σύντομα το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Υπενθυμίζεται ότι το ΣτΕ έχει δεχθεί τις προσφυγές και των δύο κοινοπραξιών Άκτωρ, Ansaldo, Hitachi Rail Italy και Άβαξ , Ghella, Alstom Transport (η μία κοινοπραξία κατά της άλλης) και έχει ζητήσει περαιτέρω αιτιολόγηση από την Αττικό Μετρό η οποία έχει κάνει δεκτό το πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού που έκρινε αποδεκτές τις τεχνικές προσφορές και των δύο.

Η εκδίκαση της κύριας υπόθεσης έχει οριστεί για τις 29 Σεπτεμβρίου με την απόφαση να αναμένεται αρκετούς μήνες μετά. Το ΣτΕ θα κληθεί ουσιαστικά να αποφασίσει αν στο διαγωνισμό θα παραμείνουν και οι δύο κοινοπραξίες, μία από αυτές ή καμία.

Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου σημειώνουν ότι το «κλειδί» για να «ηρεμήσουν» τα πράγματα και να ακουστεί η έκκληση του υπουργού Υποδομών είναι να προκηρυχθούν νέα έργα, αλλά και να υπάρξει επιτέλους ένα θεσμικό πλαίσιο ικανό να τα προωθήσει χωρίς να χρειάζεται να περνούν χρόνια και χρόνια για να ωριμάσουν και άλλα τόσα για να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

Η συζήτηση για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε το 2005 όταν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς. Το αρχικό πρώτο τμήμα του θα ένωνε το Άλσος Βεΐκου με το νοσοκομείο Ευαγγελισμός. Εννέα χρόνια μετά, το 2014, ο τότε υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ανακοινώνει τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή.

 Χρειάσθηκε να φθάσουμε στο 2017 για να προκηρυχθεί το έργο και σήμερα, τρία χρόνια μετά, δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλής εκτίμηση για το πότε οι Αθηναίοι στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας θα έχουν στη διάθεσή τους το πιο φιλικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

 

 Διαβάστε περισσότερα στο Mononews.gr 

Πηγή Mononews.gr