e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Ο  Σεπτέμβριος όπως έλεγαν ,θα ηταν  κρίσιμος για την τύχη του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό ,αφού στις 29 αυτού του μήνα, θα εκδικαζόταν  από το ΣτΕ οι προσφυγές των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο και η απόφαση ουσιαστικά θα έκρινε  αν ο διαγωνισμός θα συνεχιστεί ή θα πρέπει να ακυρωθεί.

Υπενθυμίζεται ότι το ΣτΕ έχει δεχθεί τις προσφυγές και των δύο κοινοπραξιών Άκτωρ, Ansaldo, Hitachi Rail Italy και Άβαξ , Ghella, Alstom Transport (η μία κοινοπραξία κατά της άλλης) και έχει ζητήσει περαιτέρω αιτιολόγηση από την Αττικό Μετρό η οποία έχει κάνει δεκτό το πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού που έκρινε αποδεκτές τις τεχνικές προσφορές και των δύο.

Προφανώς όμως ,ούτε αυτόν το μήνα κρίθηκε κάτι, αφού το το ΣτΕ  αποφάσισε αυτεπάγγελτα  την αναβολή της αυριανής εκδίκαση  των προσφυγών των δύο φιναλίστ για το διαγωνισμό της Γραμμής 4.  Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η εκδίκαση του μεταφέρθηκε για τις 26 Ιανουαρίου 2020.

 

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό,για το πολύπαθο έργο ,που θα φέρει κάποια στιγμή το Μετρό στο Γαλάτσι?

Αυτό, μπορεί να λογιστεί ως ένα “τεστ” ουσιαστικά προς τις δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο και να δείξουν τις προθέσεις τους. Γιατί; Σήμερα λήγει η προθεσμία των 10 ημερών που έχουν στη διάθεση τους για να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα για την νέα αιτιολόγηση της Αττικό Μετρό, όσον αφορά τις τεχνικές προσφορές των συμμετεχόντων η οποία και απεστάλη στο ΣτΕ.

 

Τα σενάρια που παίζουν....

Αν μαζί με την σημερινή εξέλιξη στην πολύκροτη εξέλιξη του διαγωνισμού, δεν υποβληθεί κάποια προσφυγή, τότε ανοίγει ο δρόμος για να προχωρήσει η διαδικασία καθώς επί της ουσίας δεν θα χρειαστεί να δικαστεί η προσφυγή του Ιανουαρίου λόγω των νέων δεδομένων. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει επιπρόσθετα να αποσυρθούν οι υφιστάμενες προσφυγές τους από το ΣτΕ. Η μή κατάθεση προσφυγών θα ανοίξει το δρόμο στην Αττικό Μετρό να προχωρήσει το διαγωνισμό στην τελική του φάση που είναι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών από όπου θα προκύψει ο μειοδότης και να πέσουν οι υπογραφές για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό στις αρχές του έτους.

Με αυτό το σενάριο, θα ενεργοποιηθεί άμεσα και η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες που έχει μείνει σε εκκρεμότητα λόγω της σημερινής κατάστασης. Ταυτόχρονα θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τον ανεξάρτητο μηχανικό που θα αναλάβει τον έλεγχο του έργου και θα κινητοποιήσει τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου. Η εξέλιξη αυτή θα είναι και μία δικαίωση για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που έχει πιστέψει σε αυτό το διαγωνισμό και την προστιθέμενη αξία που θα επιφέρει.

Μην ξεχνάνε δε, ότι 15 ημέρες πριν , ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του είχε  δηλώσει , ότι η διαγωνιστική διαδικασία για το προαναφερόμενο έργο, προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ, θα προχωρήσει και με τις δύο εταιρείες,  ζητώντας από τους κατασκευαστές να σταματήσουν τις προσφυγές «για ψύλλου πήδημα».

Το κακό σενάριο υπάρχει βέβαια και με τα σημερινά δεδομένα θα πρέπει να συνυπολογισθεί. Σε αυτό, εκτός από τη σημερινή διορία των 10 ημερών για τα ασφαλιστικά μέτρα, υπάρχει και μία επιπλέον διορία, περίπου 60 ημερών για την κατάθεση της αίτησης ακύρωσης της νέας απόφασης της Αττικό Μετρό. Αν δηλαδή σήμερα κατατεθεί κάποια προσφυγή, αυτό θα σημάνει την οριστική εμπλοκή του έργου, κάτι που απεύχονται τόσο στην κυβέρνηση όσο και στην αγορά, δεδομένου του γεγονότος πως εδώ έχουμε το μόνο πολύ μεγάλο έργο που είναι στην κυριολεξία ένα βήμα πριν ξεκινήσει η κατασκευή του.

Πηγή:ypodomes.com