e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Μετά την ΑΚΤΩΡ, και η  ΑΒΑΞ,όπως ήταν αναμενόμενο  απέσυρε την προσφυγή της από το ΣτΕ, σχετικά με τον  του διαγωνισμού για την Γραμμή 4 που φέρνει το Μετρό στο Γαλάτσι.Λύνοντας αυτόν τον γόρδιο δεσμό ,δεν  δεν υπάρχει πλέον  κανένα εμπόδιο στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την έναρξη των έργων.

Τα επόμενα βήματα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, είναι να λάβει έγγραφο η Αττικό Μετρό (όπως έγινε και στην περίπτωση της ΑΚΤΩΡ) για την απόσυρση της προσφυγής της ΑΒΑΞ και στη συνέχεια, να βγει ανακοίνωση για την ολοκλήρωση της φάσης των τεχνικών προσφορών.

Αμέσως μετά η επιτροπή του διαγωνισμού, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης, θα καλέσει τους δύο διεκδικητές του έργου στην αποσφράγιση των προσφορών, σε διάστημα μερικών ημερών. Αυτό σημαίνει ότι ίσως και εντός Οκτωβρίου θα μάθουμε τον μειοδότη και μελλοντικό ανάδοχο του μεγάλου έργου.

Σε συνέχεια αυτών των διαδκασιών θα πέσουν οι   υπογραφές για το ξεκίνημα των  πρόδρομων εργασιών.

Δικαίωμα προσφυγής  βέβαια στο  Ελεγκτικό Συνέδριο, έχουν οι εταιρείες  και στα επόμενα στάδια του διαγωνισμού, δηλαδή μετά την  ανακήρυξης του μειοδότη,  αλλά εκτιμάται ότι μετά από αυτή την μακρά πορεία και τις τελευταίες εξελίξεις, οι διαγωνιζόμενοι θα αφήσουν να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

Όπως αναφέρουν διάφορα ρεπορτάζ του ypodomes.com , μετά την ανακήρυξη του μειοδότη θα εκδοθούν τα απαραίτητα πρακτικά από την επιτροπή του διαγωνισμού τα οποία θα επικυρωθούν από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό. Ακολούθως η σύμβαση θα πάει προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και τέλος θα περάσει από τη Βουλή ως “μεγάλο έργο”.

 

Να θυμίσουμε ότι το έργο  περιλαμβάνει την κατασκευή 15 νέων υπόγειων σταθμών και τη δημιουργία 12,9χλμ σήραγγας. Το κόστος εκτιμήθηκε σε 1,8 δισ.ευρώ (αν και παράγοντες της αγοράς σημειώνουν σκωπτικά ότι πρόκειται για υποεκτίμηση). Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 96 μήνες ενώ για την διάνοιξη των σηράγγων θα χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα δύο μετροπόντικες που θα δουλεύουν από τα δύο άκρα της γραμμής.

Πηγή.Ypodomes.com

Οι σταθμοί στο Γαλάτσι θα είναι δύο..

- Ο 1ος σταθμός "Άλσος Βέϊκου" χωροθετείται επί της Λεωφόρου Βέικου-Ομορφοκκλησιάς,πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τραλλέων και αποτελεί τερματικό σταθμό ,εγγύς του οποίου θα τερματίζουν λεωφορειακές γραμμές ηια μετεπιβίβαση στο Μετρό

- Ο 2ος σταθμός "Γαλατσι" χωροθετείται στην διασταύρωση των λεωφόρων Βέικου και Γαλατσίου.Η μελέτη έχει λάβει υπόψη την πιθανή μελλοντική υπογειοποίηση της Λεωφόρου Γαλατσίου.

- Ένας 3ος σταθμός (Ελικώνος) θα είναι στα σύνορα Γαλατσίου Κυψέλης ,στη συμβολή των οδών Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας