e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Ένα άλλο σοβαρό θέμα ,εκτός του ΠΑΛΑΙ,που απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο της 3ης Νοεμβρίου και προκάλεσε τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, ήταν η πρόταση για την επιβολή ειδικού τέλους 0,5€/τ.μ το χρόνο, για τα επόμενα 8 χρόνια,το οποίο θα διατεθεί αποκλειστικά για την  απαλλοτρίωση  κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων στο Γαλάτσι.

Ο δήμαρχος Γιώργος Μαρκόπουλος στην εισηγησή του είπε ,ότι η πυκνότητα πληθυσμού, που υπολογίζεται βάσει των οικοδομήσιμων χώρων , ανέρχεται σε 600-700 κατοίκους/Ha, κάτι που αποδεικνύει ότι σημαντικά τμήματα του Δήμου Γαλατσίου είναι από τα πιο πυκνοδομημένα της πρωτεύουσας (Κυψέ-λη, 900 κάτοικοι/Ha).

Μια κατάσταση που "επιδεινώνεται"  με την προσέλκυση κατοίκων από τα μικρομεσαία στρώματα οφείλεται τόσο στη θέση που κατέχει ο Δήμος Γαλατσίου στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, την άμεση σύνδεση με βασικούς άξονες, όσο και στη δυνατότητα ανέγερσης κτίσματος εντός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, τη γειτονία με οικισμούς αμιγούς ή και μόνο κατοικίας, καθώς και στην άμεση επαφή με χώρους πρασίνου και άθλησης υπερτοπικής σημασίας.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη γενικευμένη χρήση του αυτοκινήτου την τελευταία 20-ετία, καθώς και την έλευση του μετρό στην πόλη, αποτελούν τους σημαντικότερους ανησυχητικούς παράγοντες για την οικοδομική εξέλιξη του Δήμου Γαλατσίου.

Σε αντίθεση  

• Η αναλογία τ.μ. πρασίνου επιπέδου γειτονιάς για τον πραγματικό πληθυσμό του Δήμου Γαλατσίου (περ. 70.000) ανέρχεται σε 1,2 τ.μ. και σε περίπτωση εξάντλησης των ισχύοντων όρων δόμησης (περ. 95.000) σε 0,86 τ.μ./κάτοικο. 

• η επιφάνεια για κοινωφελείς χρήσεις ,όπως πρόνοια, αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές λειτουργίες κλπ  είναι σχεδόν μηδενική.

Δηλαδή ο σημερινός πληθυσμός υποεξυπηρετείται από κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους ενώ η δημιουργία νέων χώρων πρασίνου στην εκτός σχεδίου περιοχή των Τουρκοβουνίων δεν υποκαθιστούν αυτούς που είναι απαραίτητοι σε επίπεδο γειτονιάς.

Λόγω του ότι ο Δήμος Γαλατσίου έχει υψηλό ποσοστό εκμετάλλευσης συντελεστή δόμησης, με αποτέλεσμα ο σημερινός πληθυσμός να πλησιάζει τον πληθυσμό κορεσμού, απαιτείται η άμεση κάλυψη των αναγκών για κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους.

Λογικό λοιπόν είναι οι  ελλείψεις σε χώρους πρασίνου , παιδικές χαρές αλλά και κοινωφελείς χώρους ,που στεγάζουν βρεφονηπιακούς σταθμούς ,πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες , να επηρεάζουν αρνητικά τις συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους.

Οι ελλείψεις αυτές οφείλονται κυρίως:

1) Στη μη υλοποίηση των απαλλοτριώσεων των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων 

2) Στη μη επάρκεια των ανωτέρω χώρων από το υφιστάμενο σχέδιο.

Άρα ,όπως είπε  ο Δήμαρχος κλείνοντας την εισηγησή του ,θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση των παρακάτω χώρων που κρίνονται αναγκαίοι και κατάλληλοι για κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις.

Α/Α

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΕΜΒΑΔΟ (σε τ.μ. κατά προσέγγιση από ορθοφωτοθέαση)

Αντικειμενική αξία

 

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΕΪΚΑ

 

 

1

Παραδεισίων 26 & 28  (Ο.Τ. 61/τ.97)

649

289.843,40

2

Παραδεισίων μεταξύ 23 – 25 (Ο.Τ. 60-61Α/τ.97)

540

241.164

3

Βυζαντίου 17 (Ο.Τ. 56/τ.97)

305

136.213

4

Αγ. Αναργύρων 4

904

575.215,20

5

Κιλκίς 7

395

176.407

 

ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ

 

 

1

Σπον&Άλτεως   (Ο.Τ.91/τ.97)

1728

1.145.684,70

2

Άλτεως 14 & Δρίσκου (Ο.Τ.99/97)

548

363.330,57

3

Ζήνωνος 17 (Ο.Τ. 56/τ.97)

417

265.337,10

4

Ιπποκράτους-Αγ. Γλυκερίας-Λ.Γαλατσίου

2.500

995.750

5

Μαραθώνος-Ζηνωνος-Στεφανοπούλου (Ο.Τ.29/τ.97)

6 στρέμματα

4.123.224

6

Κουρτίου- Αχιλλέως (Ο.Τ.28/τ.97)

1.200

763.560

 

ΚΡΗΤΙΚΑ

 

 

1

Ζαλόγγου 11  55/98

219

104.090,70

2

Κολοκοτρώνη 12  37/98

390

185.367

3

Νοταρά 13 35/98

307

145.917,10

4

Καραϊσκάκη 46  26/98

276

131.182,80

5

Σκουφά 27& Τσακάλωφ 21 73/98 

270

120.582

6

Κύκνων-Γαλατσίου-Μεσολογγίου Ζαΐρα (75/98)

750

515.403

 

ΛΑΜΠΡΙΝΗ

 

 

1

Έρσης 35-37 & Πελοποννήσου 105/98

772

396.286,12

2

Κυβέλης 17Α 173/98

500

318.150

3

Παπαφλέσσα 86  149Α/98

432

338.990,40

4

Βεΐκου 49-Εσπερίδων  1-3 (Ο.Τ 8/98) έχει κτίσμα

273

173.709,90

 

ΑΚΤΗΜΟΝΕΣ

 

 

1

Φιλοθέης και Δρυόπιδος

Α) 455

Β) 916

219.459,24

441.812,44

2

Ακτημόνων 39 67/99

206

91.999,60

3

Λυκούργου 10 89/99

337

150.504,20

4

Χρ. Λαδά 9  Ο.Τ.20/τ.99

340

151.844

 

ΜΕΝΙΔΙΑΤΙΚΑ

 

 

1

Δράμας 14 130/99

200

58.660

2

Σπετσών 10 103/99

714

318.872,40

3

Λέσβου 54Α  93/99

812

362.639,20

4

Λέσβου –Πόρου –Ήρας Ο.Τ.111/τ.99

2.335

1.120.000

5

Πλάτωνος –Απειράνθου Ο.Τ.26/τ.99

317

256.000

6

Μέσης –Κυθήρων Ο.Τ.115/τ.99 

1500

723.492

Γι' αυτό λοιπόν για την απόκτηση- απαλλοτρίωση τους , πρότεινε την συμμετοχή των κατοικιών και επιχειρήσεων του Γαλατσίου  με ειδικό ανταποδοτικό τέλος 0,50 €/µ² τον χρόνο , για 8 χρόνια,που θα εισπράττεται μαζί με τα τέλη καθαριότητας, στους λογαριασμούς της  ΔΕΗ.
Για παράδειγμα μια κατοικία 100τ.μ. θα πληρώνει 50€/έτος

Υπόχρεοι για την καταβολή του τέλους θα είναι οι καταναλωτές των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας. Το τέλος υπολογίζεται επί της επιφάνειας των οικιών, των αποθηκών, των επαγγελματικών χώρων και των χώρων που χρησιμοποιούνται για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς. Από την επιβολή του τέλους εξαιρούνται οι κοινόχρηστοι χώροι, οι ανοικτές θέσεις στάθμευσης, τα πατάρια των επαγγελματικών χώρων και τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Τα σχετικά έσοδα εγγράφονται σε διακριτό κωδικό αριθμό του προϋπολογισμού του δήμου.

Σύμφωνα με το αρχείο ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών της ΔΕΗ, όπως αυτό ίσχυε στις 09/10/20, στο Δήμο Γαλατσίου υπάρχουν συνολικά 2.635.501 τ.μ οικιών και 357.063 τ.μ καταστημά-των και λοιπών χρήσεων που συμπεριλαμβάνονται στους υπόχρεους του τέλους. Συνολικά λοιπόν πρόκειται για ένα σύνολο 2.992.564 τ.μ. που σε ένα έτος, ενδεικτικά και χωρίς τις όποιες ενδεχόμενες αποκλίσεις, θα αποδώσουν 1.496.282 €.

Απαλλάσονται του ειδικού τέλους πολίτες που είναι δικαιούχοι είτε μείωσης των δημοτικών τελών κατά 50%, είτε πλήρους απαλλαγής αυτών.

Ανακοίνωσε επίσης την μείωση των τελών καθαριότητας κατα 2% για νοικοκυριά και επαγγελματίες.

Η αντιπολίτευση ήταν κατηγορηματικά αντίθετη στην επιβολή αυτού του τέλους,

Κάποιοι το οποίο ονόμασαν χαράτσι- κεφαλικό φόρο, και μάλιστα σε μια περίοδο ιδιαίτερα οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.Λάθος "timing" ..

Αλλοι κατηγόρησαν  τον Δήμαρχο για κάποιες ασύμφορες οικονομικα απαλλοτριώσεις (τιμή υψηλότερη της αντικειμενικής αξίας) και αγορές ελεύθερων χώρων που ήδη έχουν γίνει, που μαζί με τις νέες προτεινόμενες , υποθηκεύουν  το μέλλον του Δήμου και τον οδηγούν σε χρεοκοπία.

Όπως ανέφεραν τα έσοδα από το Ειδικό τέλος θα είναι 1.400.000 το χρόνο ,γυρω στα 12.000.000€ τα 8  χρόνια,που  σίγουρα δεν θα είναι αρκετά για την απαλλοτρίωση των προτεινόμενων χώρων. Αν δε υπολογιστεί και το δάνειο που θα πάρει ο Δήμος ,για την αγορά και απαλλοτρίωση των ακινήτων και για την δημιουργία της Κεντρικής Πλατείας, είναι σίγουρο ,ότι ο Δήμος κάποια στιγμή δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά...

Θεωρούν δε ,όπως είπαν, κοροϊδία την μείωση 2% στα τέλη καθαριοτητας, γιατί ενώ αυτά φέρνουν ένα όφελος των 100.000€  για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες, την ίδια στιγμή καλούνται να πληρώσουν +1.300.000\χρόνο μέσω του ειδικού τέλους.

Υπήρξαν κι αυτοί ,που αναρωτήθηκαν, τι τέλος εκανε το πλεόνασμα 9.000.000€ που είχε ο Δήμος έως τις εκλογές του 2019.

Τελικά η πρόταση πέρασε με τις ψήφους της παράταξης του Δήμάρχου και της Έλενας Ζέρβας. Όχι ψήφισαν, οι δημοτικές παρατάξεις..."Γαλάτσι.Ζούμε εδώ" , Γαλάτσι από Κοινού" , Γαλάτσι ο τόπος μου" και η "Λαϊκή Συσπείρωση Γαλατσίου"

 

 

 

Γ) Απα