e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Τα τελευταία 10 χρόνια Μετρό ακούγαμε στο Γαλάτσι ... και Μετρό δεν βλέπαμε.Τον  Οκτώβριο του 2020  όμως ,με την ανάδειξη του αναδόχου,  έγινε το πρώτο και σημαντικότερο βήμα  και όπως είχε  ανακοινωθεί την Άνοιξη του 2021 θα ξεκινούσαν και οι εργασίες....
Και μπορεί να ακούγεται ως ψέμα,αλλά όπως  διαβάζουμε στην Καθημερινή ,έφτασε η ώρα που  το Γαλάτσι θα αρχίσει να βγαίνει από τον συγκοινωνιακό  αποκλεισμό,
Σύμφωνα λοιπόν με την Καθημερινή, τον Μάιο θα στηθούν τα δύο πρώτα εργοτάξια στα δύο άκρα της γραμμής, στο Γαλάτσι και στην Κατεχάκη
Μέσα στον Μάρτιο, η «Αττικό Μετρό» θα υπογράψει την πρώτη από τις δύο βασικές συμβάσεις για την κατασκευή της νέας γραμμής, Αλσους Βεΐκου – Γουδί. Αφορά την «προετοιμασία» των θέσεων όπου θα κατασκευαστούν οι 15 σταθμοί και τα 9 φρέατα της γραμμής με ανάδοχο την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ.
Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό» ο εργολάβος θα αναλάβει τρεις ομάδες εργασιών: τις απαραίτητες μελέτες (μεταξύ των οποίων και οι κυκλοφοριακές, για τις ρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν λόγω εργοταξίων), τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις κυρίως εργασίες.
«Τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στα δύο φρέατα που βρίσκονται στα άκρα της γραμμής, τα οποία είναι και τα σημεία στα οποία θα συναρμολογηθούν και θα μπουν στη γη οι δύο μετροπόντικες. Γι’ αυτό και επείγει να τελειώσουν πρώτα».
- Η μία εργοταξιακή θέση θα δημιουργηθεί πίσω από τον σταθμό του μετρό Κατεχάκη, στη θέση που σήμερα βρίσκεται ένα πάρκινγκ.
- Και η δεύτερη θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βεΐκου, στο ρεύμα από Γαλάτσι προς Κύμης, στο ύψος του κλειστού γυμναστηρίου που βρίσκεται μέσα στο Αλσος Βεΐκου.(
 ***  στο ύψος  του ΠΑΛΑΙ στο ρεύμα από Κύμης προς Γαλάτσι .... ή στο αντίθετο ρεύμα στο ύψος  του Κλειστού μέσα στο Άλσος? )
Αυτά θα είναι και τα πρώτα σημεία που θα περιφραχθούν και θα «κλείσουν» για τη νέα γραμμή του μετρό.
Πριν όμως ξεκινήσουν οι αρχαιολογικές εργασίες (πρώτα στα δύο άκρα τις γραμμής, μετά στους σταθμούς του κέντρου και μετά στα υπόλοιπα σημεία) προηγείται… το καθάρισμα: η απομάκρυνση όλων των υφισταμένων σήμερα στις θέσεις των εργοταξίων, δηλαδή περίπτερα, αγάλματα, παγκάκια, φωτισμός, παιδικές χαρές, γενικά όλος ο αστικός εξοπλισμός. Τα αντικείμενα αυτά, αφού καταγραφούν, αποσπώνται από τον ανάδοχο και παραδίδονται στους τρεις εμπλεκόμενους δήμους (Αθηναίων, Ζωγράφου, Γαλατσίου) που θα πρέπει να μεριμνήσουν για τη συνέχεια – αν θα αποθηκευτούν ή θα τοποθετηθούν κάπου αλλού. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει για τα δέντρα, σε όσες περιπτώσεις αυτό είναι εφικτό (εξαρτάται από το είδος του δέντρου, την ηλικία του, το ύψος του κ.λπ.). Οσα δέντρα γίνεται να μην κοπούν, θα μεταφυτευτούν σε σημεία που θα υποδείξουν οι δήμοι (λ.χ. στον Πειραιά μεταφυτεύτηκε ένας μεγάλος φοίνικας που βρισκόταν στη θέση ενός φρέατος).

Διαβάστε περισσότερα 

ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΥΓ: Το εργοτάξιο και τα έργα θα προκαλέσουν σίγουρα αναστάτωση και προβλήματα στην ήδη προβληματική Λεωφόρου Βεϊκου και στο Γαλάτσι γενικότερα. Η επόμενη δεκαετία όμως, θα βρει μια πόλη διαφορετική, αν η έλευση του Μετρό έχει συνοδευτεί και από κάποιες άλλες παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής.Φτάνει να θυμηθούμε τις γκρίνιες στο κέντρο της Αθήνας για τα έργα του Μετρό και τις πεζοδρομήσεις....