Το ΣΙΝΕ ΑΜΠΑΡΙΖΑ αποχαιρετά την Κυριακή 29 Ιανουαρίου στις 8 μ.μ. έναν από τους σημαντικότερους και πλέον επιδραστικούς δημιουργούς της 7ης Τέχνης: τον μοναδικό και ανεπανάληπτο Ντέιβιντ Λιντς, τον μεγάλο σουρεαλιστή, μεταμοντέρνο και βαθιά ποιητικό δημιουργό.
Ο άνθρωπος ελέφαντας
The Elephant Man (1980)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λιντς
Πρωταγωνιστούν: Τζον Χερτ, Άντονι Χόπκινς
The Elephant Man είναι η δεύτερη ταινία του αξεπέραστου David Lynch, που έχει σαν θέμα την διαφορετικότητα. Συγκεκριμένα, το έπος του 1980 έχει σαν βάση την αληθινή ιστορία ενός Άγγλου, που έπασχε από μια τρομακτική αρρώστια. Αξίζει να σημειωθεί, πως η ταινία κέρδισε οχτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ, τρεις υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες και κατέκτησε τρία βραβεία BAFTA. Τέλος, ο αγαπημένος ηθοποιός Bradley Cooper δήλωσε ότι ο λόγος που ασχολήθηκε με την υποκριτική, ήταν το διαχρονικό αριστούργημα του David Lynch.
Στην ταινία The Elephant Man οι ερμηνείες είναι καταπληκτικές. Ο John Hurt στον ρόλο του «Ανθρώπου Ελέφαντα» είναι επιβλητικός. Ο τόνος της φωνής, το βλέμμα του και οι αδέξιες κινήσεις σαν κάποιον που μαθαίνει να ζει, δίνουν ψυχή στο «τέρας» . Ο Antony Hopkins σαν χειρούργος Treves δίνει μια παθιασμένη ερμηνεία. Με άλλα λόγια, είναι η ενσάρκωση του μοντέρνου ανθρώπου με ανοχή στην διαφορετικότητα. Ειδικότερα, στην σκηνή που παρατηρεί την επέκταση της παραμόρφωσης του πρωταγωνιστή για πρώτη φορά, θα μείνει για πάντα στο μυαλό των θεατών. Ακόμα, η χημεία που βγάζουν οι δύο πρωταγωνιστές είναι παροιμιώδης και άνετα θα μπορούσε να γίνει θέμα διδασκαλίας σε κινηματογραφικές σχολές.
Η σκηνοθετική άποψη στο The Elephant Man του David Lynch είναι η καλύτερη της καριέρας του. Ο τεράστιος σκηνοθέτης από την αρχή της ταινίας μέχρι το τέλος καταφέρνει να μην υπερβάλει. Παρουσιάζει τον «Άνθρωπο Ελέφαντα» ως ένα απλό άνθρωπο με τεράστιο ρεαλισμό, παρά την εξωτερική εμφάνιση του. Η ασπρόμαυρη φωτογραφία αποτυπώνει την θορυβώδη χώρα και την κοινωνική ανισότητα που υπήρχε. Το εξαιρετικό soundtrack του John Morris ενισχύει την ζοφερή αίσθηση της ταινίας. Επιπρόσθετα, ο σκηνοθέτης έχει σαν σκοπό να μην τρομάξει τον θεατή με την εικόνα του John Hurt. Αντίθετα, θέλει να δουν οι θεατές τον τρόμο και τον φόβο μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή.
Στέκι Αμπάριζα
Γαλακηδών 11 & Λυσίου