Ο μετροπόντικας “Νίκη” που έχει ξεκινήσει Άλσος Βεϊκου. έχει περάσει τον τερματικό σταθμό Άλσος Βεϊκου(Τράλλεων & Βέικου) και κατευθύνεται προς τον σταθμό Γαλάτσι(Λ. Γαλατσίου, Λωφ. Βεϊκου, Πρωτοπαπαδάκη & Αγίας Γλυκερίας), τον οποίον προβλέπεται να προσεγγίσει περίπου μέχρι το Πάσχα.
Στη συνέχεια θα κατευθυνθεί προς τον σταθμό Ελικώνος όπου θα φτάσει μέχρι το καλοκαίρι. Αυτός ο σταθμός είναι και ο πλέον βαθύς της γραμμής καθώς ο πυθμένας του φτάνει περίπου τα 40 μέτρα κάτω από τη γη.
Για οικονομία χρόνου οι μετροπόντικες διέρχονται από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς αυτοί να έχουν διανοιχθεί και το ίδιο προβλέπεται για τους επόμενους.
Είσοδο του Μετροπόντικα σε διανοιγμένους σταθμούς αναμένεται να έχουμε από τον μετροπόντικα "Νίκη" στους σταθμούς Κυψέλη, Δικαστήρια μέχρι το τέλος του 2025 και Αλεξάνδρας, Ακαδημία και Κολωνάκι μέσα στο 2026.
Αναφορικά με τον σταθμό στο Κολωνάκι, παραμένει ο πιο προχωρημένος υπό κατασκευή σταθμός της νέας γραμμής. Ο μετροπόντικας(Νίκη) θα φτάσει επίσης στον σταθμό Ευαγγελισμό μέσα στο 2026, όπου και θα ολοκληρώσει την πορεία του, θα αποσυναρμολογηθεί και θα βγει.
Στο άλλο άκρο της γραμμής, μετροπόντικας “Αθηνά” έφτασε σύμφωνα με πληροφορίες σταθμό Ιλίσια. Το βαρύ μηχάνημα που είναι κάτω από την πλατεία θα περάσει από τον μελλοντικό σταθμό χωρίς να έχει διανοιχθεί και θα συνεχίσει το ταξίδι του για το κέντρο της Αθήνας, όπου όλο και πλησιάζει.
Πλέον ο επόμενο στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη όπου σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα φτάσει μέχρι το καλοκαίρι. Μετά θα απομένουν οι σταθμοί Καισαριανή και Ευαγγελισμός, όπου και θα είναι το τέρμα για το πρώτο ΤΒΜ.
Ο Μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τους σταθμούς Γουδή και Ζωγράφου και σύμφωνα με πληροφορίες ο ρυθμός διάνοιξης ποικίλλει από 10-13 μέτρα ανά ημέρα. Η πορεία του μάλλον θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη του έτους αν δεν υπάρξει κάποια έκπληξη.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμά, η ολοκλήρωση των έργων ορίζεται στα τέλη του 2029 και μάλλον θα είναι άθλος να επιτευχθεί. Ουσιαστικά στα 4,5 χρόνια που απομένουν θα πρέπει να κατασκευαστούν και να ολοκληρωθούν 15 σταθμοί, να ολοκληρωθεί η σήραγγα (αυτό προβλέπεται για το 2026) και να περαστεί η επιδομή, να μπουν τα η/μ συστήματα, να επιτευχθούν οι απαραίτητες προμήθειες κ.α.
ΠΗΓΗ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Υpodomes.com