e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

 

Αὐτὸς εἶναι ὁ τίτλος τοῦ βιβλίου ποὺ μόλις κυκλοφόρησε. Μὲ μία πρώτη ματιά, σὰν τίτλος βιβλίου δὲν δείχνει νὰ εἶναι «κομψός», ἡ λέξη «πτωματοφάγος» δὲν ἠχεῖ καλὰ στ’ αὐτιά, δηλώνει κάτι ἀποκρουστικό. «Εἶναι ἀποτρεπτικὸς ὁ τίτλος», εἰπώθηκε πρὶν τὸ βιβλίο ἐκδοθεῖ. Καὶ ἐπειδὴ εἶναι «ἀποτρεπτικὸς» ὁ τίτλος, προχώρησα σὲ αὐτοέκδοση.

Τὸ νὰ ἔγραφα ἕνα βιβλίο μὲ συνταγές, ἦταν τὸ μόνο εὔκολο. Κυκλοφοροῦν φαντάζομαι πολλὰ βιβλία μὲ συνταγὲς τῆς γιαγιᾶς, τοῦ παπποῦ, τῆς μαμᾶς, ποὺ παραπέμπουν στὴν παραδοσιακὴ μαγειρική. Κυκλοφοροῦν φυσικὰ βιβλία ἀπὸ διάσημους μαγείρους, Ἕλληνες καὶ ξένους, καὶ ὅλοι αὐτοὶ ἀσφαλῶς προσθέτουν τὴν δική τους πινελιὰ στὴν ἑλληνικὴ ἢ τὴν διεθνῆ κουζίνα. Αὐτὰ ὅμως ἐμένα τοὐλάχιστον, τὰ παραδοσιακὰ ἢ τὰ ἐξελιγμένα πράγματά περί τὴν μαγειρικὴ μὲ ἀφήνουν ἀδιάφορο.

Στὸ μικρό μου πόνημα μὲ τὸν ἀποτρεπτικὸ τίτλο, καταθέτω ἁπλὲς συνταγὲς μαγειρικῆς ποὺ χρησιμοποιῶ στὴν κουζίνα μου, ἀλλὰ δὲν στέκομαι μόνο σὲ αὐτές, καταθέτω παράλληλα καὶ ὅ,τι στοιχεῖα κατάφερα νὰ συλλέξω ἀπὸ τὶς πηγὲς γιὰ τὴν ἱστορία τους. Καὶ τὸ ἐνδιαφέρον δὲν ξεκινᾶ ἀπὸ τὸ πὼς θὰ φτιάξεις γιὰ παράδειγμα, ἕνα ἰμὰμ μπαϊλντί, ἀλλὰ γιατί λέγεται ἔτσι, τί κρύβεται πίσω ἀπὸ τὶς λέξεις, τὴν πορεία ποὺ ἀκολούθησε καὶ ἔφτασε μέχρι τὶς μέρες μας, κ. ἅ.

Γιὰ τὶς περισσότερες συνταγές μου ἀκολουθῶ τὴν ἱστορία, στὸ εἰσαγωγικὸ ὅμως μέρος τοῦ βιβλίου καὶ στὸ ἑπόμενο «περὶ κρέατος», παρέχω πληροφορίες ποὺ ἐξηγοῦν τὴ λέξη «πτωματοφάγος». Καὶ τῆς δίνουν τὴν ἀκριβή της διάσταση. Ἂς μὴν ἐνοχλοῦν λοιπὸν οἱ λέξεις μὰ νὰ μᾶς ἐνδιαφέρει ἡ οὐσία τῶν πραγμάτων. Καὶ οὔτε πρέπει νὰ πάρει κάποιος τὸν τίτλο τοῦ βιβλίου ἐπὶ προσωπικοῦ (ἐφόσον καταναλώνει κρέας), διότι δὲν στρέφομαι ἐναντίον κάποιου.

Στὸν καιρό μας, εἶναι ὁρατὴ ἡ διαμάχη μεταξὺ κρεατοφάγων καὶ χορτοφάγων. Αὐτὴ ἡ διαμάχη, ὅπως ἄλλωστε καὶ ὅλες οἱ συγκρούσεις τῆς καθημερινότητάς μας, εἶναι τεχνητή. Μάχεται τὸ καλὸ ἐναντίον τοῦ κακοῦ; Ἢ καὶ τὸ ἀνάποδο; Ἀστεῖα πράγματα. Ὁ καθένας ἀπὸ ἐμᾶς ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ἐπιλέξει τὴν τροφή του. Μέχρι ἐδῶ, περισσότερα στὶς σελίδες τοῦ βιβλίου.

Τὸ βιβλίο ἀποτελεῖται ἀπὸ 144 σελίδες, διαστάσεων 20,5 ἐπὶ 14 ἐκ. Εἶναι γραμμένο στὸ πολυτονικὸ σύστημα γραφῆς καὶ τὸ ἐξώφυλλο του δημιουργήθηκε μὲ τὴν βοήθεια τοῦ  ChatGpt.

Κεντρικὴ διάθεση τοῦ βιβλίου κατόπιν παραγγελίας στὴν ἱστοσελίδα: https://www.bookstation.gr/Product.asp?ID=67455

Μέσῳ email:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλεφωνικά:  210-9604284 

"Βασίλης Κ. Αναστασόπουλος" 

 

 

 

ΥΓ:

Ὁ Βασίλης Κ. Ἀναστασόπουλος γεννήθηκε στο Γαλάτσι,όπου συνεχίζει αδιαλείπτως να ζει, τὴν Πρωτομαγιὰ τοῦ 1958. Ἀπὸ τὴν 1η Μαΐου 1975 ἕως καὶ τὴν 28η Ἰουλίου 2016 ἐργάστηκε σὲ ὅλο τὸ φάσμα τῆς Διανομῆς ἐφημερίδων καὶ περιοδικῶν.

Στὸν ἐλεύθερο χρόνο του δημιούργησε τὰ κάτωθι ἔργα:

Τὸ 1995 δημιούργησε τὴ διαδικτυακὴ σελίδα www.opsarion.gr (Ψάρι Ἠραίας Ἀρκαδίας). 

Ἀπὸ τὸ 2002 καί γιὰ μία δεκαετία ἀρθρογραφοῦσε στὴν ἡμερήσια ἀθηναϊκὴ ἐφημερίδα «Ἐλεύθερος Τύπος», μὲ περισσότερα ἀπὸ 650 ἄρθρα γιὰ τὴ φύση καὶ τὸ κυνήγι στὴν Ἑλλάδα, χρησιμοποιῶντας τὰ ψευδώνυμα «Ὁ Ἄρτος τοῦ Δία» καὶ «Ὁ Μυθοπλάστης».   

Τὸ 2004 δημιούργησε τὴ διαδικτυακὴ σελίδα www.arcadians.gr Ἀρκάδες Ἐσμὲν (Ἀρκαδία).

Τὸ 2005 ὀργάνωσε καὶ φιλοξένησε στὸν διαδικτυακὸ τόπο www.arcadians.gr τὸ «Α΄ Παγκόσμιο Παναρκαδικὸ Διαδικτυακὸ Συνέδριο», στὴ διεύθυνση: http://conference.arcadians.gr

Τὸ 2007, σὲ συνεργασία μὲ τὸν καθηγητὴ τοῦ Πανεπιστημίου Αἰγαίου Δημήτρη Λαγὸ καὶ τὴ Δρα Δωροθέα Παπαναστασίου, δώρισαν στὸν τέως Δῆμο Ἠραίας μελέτη τους μὲ τὸν τίτλο «Πολιτιστικὸ Ἀπόθεμα τῆς Ἠραίας».

Τὸ 2008, σὲ συνεργασία μὲ τὸν καθηγητὴ τοῦ Πανεπιστημίου Αἰγαίου Δημήτρη Λαγό, ἐπιμελήθηκαν τῆς ἔκδοσης τῶν Πρακτικῶν Ἡμερίδας ποὺ πραγματοποιήθηκε στὶς 9 Αὐγούστου 2007, στὴν ἕδρα τοῦ τέως Δήμου Ἠραίας, στὸν οἰκισμὸ Παλούμπα, μὲ τὸν τίτλο «Ἱστορικὲς & Τοπογραφικὲς ἀναζητήσεις στὴν περιοχὴ τοῦ Δήμου Ἠραίας» - www.arcadians.gr/cashe/praktika.iraias.pdf

Τὸ 2011 δημοσιεύθηκε μελέτη του μὲ τὸν τίτλο «Ψάρι Ἠραίας Ἀρκαδίας, Τοπωνύμια – Δημογραφικὰ Στοιχεῖα ἀπὸ Ὀθωμανικὰ Κατάστιχα 1461-1574», στὰ Πελοποννησιακά, τόμος Λ΄2, ἔκδοση τῆς Ἑταιρείας Πελοποννησιακῶν Σπουδῶν, Ἀθῆναι 2011.

Τὸ 2013, σὲ συνεργασία μὲ τὴν ἱστορικὸ Μάρθα Ἀθ. Ἰσαακίδη, παρουσίασαν στὸ Δ’ Ἀρκαδικὸ Συνέδριο (Τρίπολη 1-2 Νοεμβρίου, Δημητσάνα 3 Νοεμβρίου) τὴ μελέτη τους «Παραχωρητήρια Ἐθνικῶν Γαιῶν μετὰ τὴν Ἐπανάσταση τοῦ 1821 καὶ εἰδικότερα στὸ Ψάρι Ἠραίας Ἀρκαδίας», ποὺ δημοσιεύθηκε στὰ Πελοποννησιακά, τόμος Β΄, ἔκδοση τῆς Ἑταιρείας Πελοποννησιακῶν Σπουδῶν, Ἀθῆναι 2018, καὶ στὴ σελίδαwww.opsarion.gr/images/gallery/paraxoritiria.psari.pdf

Τὸ 2017 δημοσίευσε τὸ διήγημα «Ἡ εὔμορφη Γώγα» στὴ σελίδα   www.opsarion.gr/images/gallery/goga.pdf

Τὸ 2017, σὲ συνεργασία μὲ τὸν καθηγητὴ τοῦ Πανεπιστημίου Αἰγαίου Δημήτρη Λαγό, δημοσίευσαν τὴ μελέτη τους «Τοπωνύμια οἰκισμῶν περιοχῆς Ἠραίας Γορτυνίας Ἀρκαδίας», στὴ σελίδα www.arcadians.gr/images/stories/top.iraias.pdf.

Τὸ 2019 ἐξέδωσε (αὐτοέκδοση) τὸ βιβλίο «Ψάρι Ἠραίας Ἀρκαδίας – Πηγὲς Γραπτὲς ἐπὶ τοῦ χάρτου & ἐπὶ τοῦ ἐδάφους», Ἀθήνα.

Τὸ 2020 ἐξέδωσε τὸ βιβλίο «Ὁ Φύλακας τῆς ἀρχαίας Ἠραίας & οἱ ἀπόκρυφες πόλεις της», ἐκδόσεις Τσότρας, Ἀθήνα.

Τὸ 2020 ἐξέδωσε τὸ βιβλίο «Ποῦ εἶναι ἡ Ἀρκαδία;», ἐκδόσεις Τσότρας, Ἀθήνα.

Τὸ 2021 ἐξέδωσε τὴν ποιητική του συλλογή «Ποίησις ἔκ τοῦ προχείρου», ἐκδόσεις Τσότρας, Ἀθήνα.

Τὸ 2021 ἐξέδωσε τὸ βιβλίο «Λεηλασίες», ἐκδόσεις Τσότρας, Ἀθήνα.

Τὸ 2023 ἐξέδωσε τὸ βιβλίο «Μία καθὼς πρέπει στρατιωτικὴ θητεία (Ἕβρος Καβύλη 502 μ.τ.π. &ΓΕΕΘΑ)», ἐκδόσεις Τσότρας, Ἀθήνα.

Τὸ 2024 ἐκδίδεται τὸ βιβλίο «Χάνια & Ὁδικοὶ Ἄξονες τῆς Ἀρκαδίας», ἐκδόσεις Ἐπίκεντρο, Θεσσαλονίκη.

Τὸ 2025, τὸ ὑπὸ ἔκδοση βιβλίο «Ἡ Διανομὴ τοῦ Τύπου στὴν Ἑλλάδα, ἀπὸ τὰ ἀνέκδοτα ἀρχεῖα του ἐφημεριδοπώλη (τοῦ ἀκούραστου ἐργάτη της)».

Εἶναι μέλος τῆς Ἑταιρείας Πελοποννησιακῶν Σπουδῶν.


.