e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

 

Συνέβη στο Γαλάτσι

loading...

Αθλητικά νέα

loading...

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

loading...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

loading...

 

Η φωτογραφική ομάδα Αμπάριζα πραγματοποιεί έκθεση φωτογραφίας από 07.10  έως και 09.10.2022 στο Πολιτιστικό Κέντρο Καμίνι (Ρεθύμνης 36 & Καψάλη 14, Γαλάτσι).

Μια ομαδική έκθεση με πιο προσωπικό χαρακτήρα που δίνει χώρο στον καθένα να εκφραστεί φωτογραφικά με δικό του θέμα, ύφος, τρόπο.

Αναζητήσεις που εκκινούν ατομικά και φιλοδοξούν να γίνουν κοινός τόπος διαλόγου, επικοινωνίας, σύνδεσης μεταξύ μας και με το θεατή.

Μικρό πάντα το φάσμα των θεμάτων και μοναδικό το βλέμμα του καθένα που θέλει να απαθανατίσει:

·      Μνήμες παιδικές μέσα από πέπλα και φίλτρα του χρόνου

·      Νοσταλγικές ματιές σε χαμένους αλλά όχι ξεχασμένους τόπους κι ανθρώπους

·      Τόποι ονειρικοί που βρίσκονται στο εδώ στο τώρα και κάπου αλλού

·      Χνάρια ζωής καλυμμένα με τη σκόνη του χρόνου

·      Πληγές στο κορμί και στις ψυχές μάρτυρες για αγάπη που δεν ήταν

·      Φόρμες και σχήματα που ορίζουν βήματα και βλέμματα

·      Θάλασσες, δρόμοι, ταξίδια, πόλεις που φτάσαμε και πόλεις που αφήσαμε

·      Εκλεκτικές συγγένειες με αυτούς που «κλέβουμε» επειδή τους αγαπήσαμε

Φωτογραφικές μαρτυρίες και αποτυπώσεις σε συνειδητά ή ασυνείδητα προσωπικά ταξίδια γνώσης και αυτογνωσίας.


Επιμέλεια έκθεσης:
 Κατερίνα Ντόνα

Συμμετέχουν:

Δαδάρου Αθανασία

Κάτσιος Θανάσης

Κουκουλογιάννης Βαγγέλης

Κουτσίκου Δέσποινα

Μπουρλάκος Διονύσης

Παπαδοκωστόπουλος Άρης

Παπαδοκωστόπουλος Νάσος

Σολωμού Μαρία

Φώσκολου Ιωάννα

Ψαλτίδη Έφη

Έναρξη07/10/2022  

Ώρες λειτουργίας: 7:00 μ.μ. – 10:00 μ.μ.

https://pernoampariza.wordpress.com/

 

 

 

Την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου στις 19:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Καμίνι» του δήμου Γαλατσίου,ο Γαλατσιώτης δημοσιογράφος Χρήστος Κιούπης ,παρουσιάζει το πρώτο του βιβλίο ,με τίτλο  "Θανάσης Χωσάδας ο λήσταρχος του χάους και του τρόμου"

 

Το πρώτο του βιβλίο εξέδωσε ο δημοσιογράφος Χρήστος Κιούπης, με τίτλο Θανάσης Χωσάδας ο λήσταρχος του χάους και του τρόμου. Το βιβλίο βασίζεται σε έγγραφα της περιόδου 1834- 1835 από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ) και έχει ως στόχο να φέρει στο προσκήνιο το «άλλο 1821», την Ελλάδα δηλαδή που δημιουργήθηκε μετά την Επανάσταση στην οποία κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει το ληστρικό φαινόμενο. Μια πρώτη γεύση για το περιεχόμενο του βιβλίου, μπορείτε να πάρετε μέσα από 9 ερωτήσεις απαντήσεις

Τι πραγματεύεται το βιβλίο Θανάσης Χωσάδας ο λήσταρχος του τρόμου και του χάους ;

Το βιβλίο αποτελεί προϊόν ιστορικής έρευνας και αφορά στη ζωή ενός σχεδόν άγνωστου έως σήμερα λήσταρχου με το όνομα Θανάσης Χωσάδας. Η έρευνα αφορά στη δράση του που ανέπτυξε στην ευρύτερη περιοχή της Ρούμελης κατά τα έτη 1834 και 1835 και αναδεικνύει το «άλλο 1821», την Ελλάδα δηλαδή που δημιούργησε η Επανάσταση κατά των Οθωμανών.

Ποια ήταν η Ελλάδα εκείνης της εποχής;

 

Μέσα από ιστορικά έγγραφα των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ), αναδεικνύεται η Ελλάδα μιας πολύ μακρινής εποχής, που καθιστά σαφές ότι το νεοσύστατο Κράτος, είναι βυθισμένο στη βία ασύδοτων ένοπλων ομάδων. Εάν το 1821 είναι μια ιστορία ηρωικών κατορθωμάτων έναντι των Οθωμανών που αποτυπώνεται στο σύνθημα «Ελευθερία ή Θάνατος», το «άλλο 1821», συμβολίζει την Ελλάδα των ατάκτων και του πλιάτσικου.

Και ο Χωσάδας τι ρόλο διαδραματίζει;

Ο Θανάσης Χωσάδας διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην πρώτη φάση της έκρηξης του ληστρικού φαινομένου. Τα έγγραφα στα ΓΑΚ, αποκαλύπτουν τις περιοχές που χτυπούσε, τις ληστείες και τους φόνους που διέπραττε κατά εμπόρων, αλλά και κατοίκων της περιοχής και τα μονοπάτια της διαφυγής του ίδιου και της συμμορίας του.

Ποια είναι τα βασικά γνωρίσματα του ήρωα του βιβλίου;

Για τη Βαυαρική τάξη πραγμάτων, είναι ο λήσταρχος του χάους και του τρόμου και αυτός είναι και ο τίτλος του βιβλίου. Οι αρχές απαιτούν «στενότερη παρακολούθηση και μεγαλύτερη αυστηρότητα για να εκλείψει το χάος», κάνοντας μάλιστα λόγο για «συνθήκες τρόμου»

Με αυτό ως δεδομένο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως επικίνδυνος για την Βαυαρική τάξη πραγμάτων;

Η «ηγεμονία» του Χωσάδα στις περιοχές της Ρούμελης, υποχρεώνουν τις αρχές να λάβουν μέτρα για να περιορίσουν τη δράση του. Η επικήρυξη του με το ποσό των 2.000 δραχμών, καθιστά σαφές ότι είναι επικίνδυνος για τη Βαυαρική τάξη πραγμάτων.

Ποιο είναι το στοιχείο που σας έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη εντύπωση από τη δράση του;

Ο Χωσάδας και η συμμορία του είναι ο φόβος και ο τρόμος στην περιοχή της Ρούμελης. Το στοιχείο που προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι χωρίς αμφιβολία οι βιασμοί. Σε αναφορά μάλιστα από γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην περιοχή Ελευθεροχώρι –κοντά στη Λαμία-, οι χωροφύλακες χρησιμοποιούν τη φράση «εκόρεσαν και τρία κορίτσια»

Ποιες ήταν οι κορυφαίες στιγμές του λήσταρχου Χωσάδα και της συμμορίας του;

Η πρώτη είναι χωρίς αμφιβολία η ληστεία του πλούσιου εμπόρου Νόβα στη Ναύπακτο. Η εξιστόρηση των γεγονότων είναι συγκλονιστική, καθώς ο Χωσάδας και η συμμορία του, σκότωσαν τη μητέρα του εμπόρου, πήραν ομήρους τη σύζυγο και την κόρη του και έκλεψαν όσα χρήματα υπήρχαν στο σπίτι του. Η δεύτερη είναι η δολοφονία του λοχαγού Κράους στην περιοχή Σκαλί κοντά στο Μεσολόγγι από περίπου 80 ληστές υπό τον Χωσάδα, οι οποίοι κυκλοφορούν με μαύρη σημαία και μια τρομπέτα.

Και πως γίνεται με αυτή την κινηματογραφική του δράση να μην συλλαμβάνονται;

 

Η απάντηση στο ερώτημα έχει σχέση με τα κρησφύγετα που χρησιμοποιούσε εκ των οποίων κάποια βρίσκονται έξω από τα σύνορα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους στα οποία δεν υπήρχε δυνατότητα παρέμβασης. Το δεύτερο στοιχείο που πρέπει να συνυπολογίζει κανείς είναι χωρίς αμφιβολία ο ρόλος των νομάδων κτηνοτρόφων που ήταν «το κινητό καταφύγιο των παράνομων» και το «φυτώριο ληστών».

Τι ήταν τελικά ο Χωσάδας;

Ο Χωσάδας ήταν σίγουρα ένας κυνηγημένος που με τη συμμορία του ζούσε εκτός της έννομης τάξης πραγμάτων εκείνης της εποχής. Το βιβλίο έρχεται να απαντήσει στο ερώτημα εάν η δράση του εντάσσεται στους κοινωνικούς ληστές -με την έννοια που δίνει ο Hobsbawm-, όπου οι απλοί άνθρωποι τους θεωρούν ήρωες, απελευθερωτές ή αγωνιστές της δικαιοσύνης, ή στους επαγγελματίες του είδους, που βιοπορίζονται από τη ληστρικό φαινόμενο.

 

Πηγή aftodioikisi.gr/

 

 

Απόψεις

loading...

Άλλα νέα

loading...