e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

Tο πρωί της Κυριακής 26 Νοέμβρη, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πεζοπορία -ο ιστορικός περίπατος της Ομάδας Προφορικής Ιστορίας Αθήνας στο βόρειο Τουρκοβούνι.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μεγάλη επιτυχία είχε και ο 3ος (στο Γαλάτσι) ιστορικός περίπατος-πεζοπορία που διοργάνωσε η Ομάδα Προφορικής Ιστορίας Αθήνας (ΟΠΙΑ), αυτή τη φορά στο βόρειο Τουρκοβούνι, το πρωί της Κυριακής 26 Νοέμβρη 2023. Η συμμετοχή Γαλατσιωτ(ισσ)ών και μη ήταν μεγάλη.

Ξεκινήσαμε αστικά με τη γειτονιά των Ακτημόνων στα δεξιά μας, όπου ακούσαμε μαρτυρίες για την πρώτη κατοίκηση, τις σχέσεις των κατοίκων και τις ασχολίες τους, τα εργοστάσια και το εμβληματικό βιβλιοπωλείο της. Περάσαμε από την τοποθεσία του πρώτου μικρού εργαστηρίου γιαουρτιού που εξελίχθηκε στη βιομηχανία ΦΑΓΕ

Συνεχίσαμε δασικά, μέσα στο βόρειο Τουρκοβούνι ή λόφο Φιλοθέης, περάσαμε από  το Λόφο Κόκκου, το μικρό εκτός σχεδίου οικισμό, επισκεφθήκαμε την απαρχή του ρέματος Λαμπρινής που κάποτε κυλούσε επιφανειακά από δω μέχρι τον Ποδονίφτη, όπου χυνόταν. Σήμερα ελάχιστα μέτρα από την κοίτη του είναι ορατά στην άκρη του  αυθαίρετου πάρκινγκ/συνεργείου απορριμματοφόρων-χωματερή του Δήμου Γαλατσίου μέσα στη δασική περιοχή. Από μακριά χαιρετίσαμε το Ιερό του Αγχεσμίου Διός στο βορινότερο άκρο του λόφου. Στο «δασάκι εθελοντών» συναντήσαμε τον Ίκαρο Πετρόπουλο εκ μέρους της «ΔΡΑΣΗΣ για την Κοινωνία τον Πολιτισμό και την Ποιότητα Ζωής». Μας ενημέρωσε για τους αγώνες που δόθηκαν και δίνονται για τη διάσωση του δάσους, τους κινδύνους που το απειλούν σήμερα, καθώς και την εθελοντική δουλειά πολλών ανθρώπων που το φροντίζουν διαχρονικά. Εδώ θυμηθήκαμε και το παράξενο λιλιπούτειο εκκλησάκι του Αγίου Λαυρεντίου και τα … πονηρά πεύκα της Λευτεριάς. Συνεχίζοντας στο δάσος,

 

Καταλήξαμε στα «υιοθετημένα», όπου Η ΔΡΑΣΗ μας περίμενε με τσιπουράκι και κεράσματα. Μοιραστήκαμε τα καλούδια που είχαμε μαζί μας και είπαμε ιστορίες για τα νταμάρια, που ξεκοίλιασαν για δεκαετίες τα Τουρκοβούνια και έχτισαν την Αθήνα της αντιπαροχής. Για τη δουλειά στα λατομεία, τις οχλήσεις που δημιουργούσαν στην κατοικημένη περιοχή, τους αγώνες για την απομάκρυνσή τους, αλλά και ιστορίες από την Κατοχή και τη δικτατορία.

Έκανε κρύο, αλλά ήταν πολλές/πολλοί αυτές/αυτοί που το αντιμετώπισαν με θάρρος, ζεστά μπουφάν και ζεστή καρδιά. Έτσι μοιραστήκαμε την όμορφη διαδρομή και τις ιστορίες από τη ζωή των αφηγητ(ρι)ών μας. Κάποιοι/κάποιες από αυτούς/αυτές μας συντρόφεψαν στην πεζοπορία. Αλλά και κάποιοι/κάποιες συν-περιπατητές/περιπατήτριες πήραν το λόγο και μας είπαν τις δικές τους εμπειρίες ή αναμνήσεις.

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή, ευχαριστούμε τη ΔΡΑΣΗ και προπάντων τους/τις αφηγη(τρι)ές μας, που μας εμπιστεύονται τις ιστορίες της ζωής τους και μας δίνουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουμε  τα βιώματα των καθημερινών, ανώνυμων ανθρώπων, αυτών που τα επίσημα αρχεία αγνοούν.

Ελπίζουμε να σας ξαναδούμε στις επόμενες δράσεις της ΟΠΙΑ!

 

 

Σημείωση: Η ΟΠΙΑ ενημερώνει ότι, αν τυχόν κάποια παρέα, ομάδα, συλλογικότητα, σχολείο κλπ. επιθυμεί να επαναλάβουμε αυτόν ή κάποιον από τους προηγούμενους ιστορικούς περιπάτους* που πραγματοποιήσαμε στο Γαλάτσι, ευχαρίστως θ’ ανταποκριθούμε!

* Το παλιό Γαλάτσι των δεκαετιών του ’40, του ’50 και του ’60 (Λιναρά-Περιβόλια-Π.Τέρμα-Καμίνι)

* Η «Λαμπρινή», το πιο πρόσφατα κατοικημένο τμήμα του Γαλατσίου, από τη δεκαετία του ’40 μέχρι σήμερα.

 

Υ.Γ. Τα μέλη της ΟΠΙΑ, όπως και όλων των Ομάδων Προφορικής Ιστορίας στην Ελλάδα, είναι εθελοντ(ρι)ες.  Περισσότερες πληροφορίες:

  • για τις Ομάδες Προφορικής Ιστορίας (ΟΠΙ) στη σελίδα  http://oralhistorygroups.gr  
  • για την ΟΠΙΑ στο F/B (Oμάδα Προφορικής Ιστορίας Αθήνας –  ΟΠΙΑ).

 

Γαλάτσι, 27.11.2023

 

ΘΕΜΑ: Συνεχίζονται οι απαράδεκτες παρεμβάσεις στο Δασόκτημα!

Να σταματήσουν αμέσως!! Να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι!!!

ΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟΝ κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΧΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟΥΣ.

 

Πριν από ακριβώς 2 μήνες, «μεσούσης της προεκλογικής περιόδου», με ανακοίνωσή μας[1] [2], που επίσης περιείχε φωτογραφικά ντοκουμέντα, αναρωτηθήκαμε: «Τι συμβαίνει πίσω από τον αυχένα του Άλσους Βεϊκου;». Δεν πήραμε καμία απολύτως απάντηση!

Ενημερώνουμε σήμερα ΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ τον Γαλατσιώτικο λαό ότι οι χωματουργικές εργασίες πίσω από τον αυχένα του Άλσους και βαθιά μέσα στο Δασόκτημα ΈΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΉΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΎ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ! Για παράδειγμα, ποια μελέτη εγγυάται ότι οι χωματουργικές διαμορφώσεις που έγιναν δεν ενέχουν σε ένα από τα συνήθη «ακραία καιρικά φαινόμενα» τον κίνδυνο δημιουργίας πλημμυρικού φαινομένου στις περιοχές χαμηλότερου υψομέτρου (π.χ. Άλσος) και μπαζώματος με φερτά εδαφικά υλικά σαν αποτέλεσμα των παρεμβάσεων; Εδώ ακόμη και δημοπρατημένα σοβαρά έργα έχουν «πνίξει» περιοχές σαν αποτέλεσμα της απουσίας των σχετικών μελετών! Συνεχίστηκαν δε οι παρεμβάσεις, όπως αποδεικνύουμε, ανελλιπώς κατά τη διάρκεια της προεκλογικής και της άμεσης μετεκλογικής περιόδου! «Στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται» λέει ο λαός και αυτό όπως φαίνεται βρήκε απόλυτη εφαρμογή και εδώ.

Ο ορεινός χωματόδρομος όχι απλά επεκτάθηκε αλλά και διαπλατύνθηκε, με πλάτος ακόμη και άνω των οκτώ (8!) μέτρων, με διατομή δηλαδή επαρχιακής οδού, σχεδόν να είναι έτοιμος μέχρι και για ασφαλτόστρωση! Έχουν μπαζωθεί δέντρα μέχρι τη μέση του κορμού!

Το ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό που παραθέτουμε από τις 9-11-2023 είναι αδιάψευστος μάρτυρας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επαναλαμβάνουμε πιο αναλυτικά και συγκεκριμένα τα ερωτήματα που έχουμε θέσει από τον Σεπτέμβρη προς το Δήμο Γαλατσίου και κάθε άλλη αρμόδια αρχή:

1.    Έχει δώσει ο κ. Μαρκόπουλος οποιασδήποτε μορφής έγκριση προφορική ή γραπτή για τις παραπάνω απαράδεκτες παρεμβάσεις;

2.    Αν ναι προς ποιόν την έδωσε; Υπάρχει σχετική αλληλογραφία;

3.    Με τίνος εντολές και επίβλεψη εκτελούνται οι εργασίες; Υπάρχει σχετική αλληλογραφία;

4.    Με ποια νόμιμη ανάθεση εκτελούνται οι εργασίες; Υπάρχει σχετική αλληλογραφία;

5.    Πιο συγκεκριμένα, από ποιο έργο προέρχονται τα προϊόντα εκσκαφής που διαστρώνονται;

6.    Υπάρχει άδεια του Δασαρχείου για τις εργασίες οδοποιίας στη δασική – αναδασωτέα περιοχή;

7.    Με ποια εγκεκριμένη τεχνική μελέτη εκτελούνται οι εργασίες; Και ειδικότερα:

7.1.  Γιατί γίνεται διαπλάτυνση ήδη διανοιγμένου χωματόδρομου;

7.2.  Γιατί γίνεται διάνοιξη νέων δρόμων;

7.3.  Υπάρχει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για τις εργασίες αυτές; Εάν όχι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις ώστε να μην απαιτείται Μ.Π.Ε.;

8.    Ποιος ο σκοπός των εργασιών; Είναι απλά η ευκολότερη προσπέλαση των οχημάτων της Πυροσβεστικής όπως έχει αναφέρει σε παλαιότερο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Δήμαρχος Γαλατσίου; Χρειάζονται τα οχήματα της Πυροσβεστικής τέτοιου πλάτους λεωφόρο για επέμβαση; Ζητούμε την σχετική αλληλογραφία με την Πυροσβεστική, αν υπάρχει. Έχουν εξετάσει οι αρμόδιοι μήπως οι εργασίες αυτές εξυπηρετούν ταυτόχρονα και τα σχέδια όσων, συστηματικά επί δεκαετίες και εκμεταλλευόμενοι την ολιγωρία, κεντρικού Κράτους,  Περιφέρειας, Δήμων και ΣΠΑΤ, απεργάζονται τον αποχαρακτηρισμό και την τελική οικοπεδοποίηση της δημόσιας δασικής αναδασωτέας έκτασης σε αυτό το τμήμα του Δασοκτήματος Ομορφοκκλησιάς -  Βεϊκου;

9.    Ρωτάμε τέλος, υπάρχουν φερόμενες, σύμφωνα με το Κτηματολόγιο, ιδιωτικές ιδιοκτησίες προς τις οποίες κατευθύνονται οι διανοιγόμενοι δρόμοι;

·         Απαιτούμε την άμεση διακοπή του περιβαλλοντικού αυτού εγκλήματος!

·         Να λογοδοτήσουν όλοι οι υπεύθυνοι γι’ αυτό!

·         Η σύμπτωση των γεγονότων με τα πρόσφατα αποτελέσματα των επιτροπών, με ουσιαστική δικαίωση των ενστάσεων ιδιωτών κατά του δασικού χαρακτήρα των εκτάσεων, παράλληλα με το ιδιοκτησιακό τους, μας βάζει σε σκέψεις και μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

·         Όσο μας αφορά δεν θα επιτρέψουμε να «ξηλωθεί άλλο το πουλόβερ» και να ολοκληρωθεί το έγκλημα.

·         Καλούμε το λαό του Γαλατσίου σε εγρήγορση για να υπερασπιστούμε τον δημόσιο, δασικό και αναδασωτέο χαρακτήρα του και για την αποτροπή όλων των αντιπεριβαλλοντικών σχεδίων κατά του δασοκτήματος!

 

Για την Λαϊκή Συσπείρωση Γαλατσίου

Οι Δημοτικοί σύμβουλοι

 

         Γρηγόρης Χαραλαμπίδης, Τάσος Οικονόμου, Μάνθος Ιμπριάλος

 

Την Κυριακή το πρωί η αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου στο ισόγειο του Δημαρχείου, γέμισε ασφυκτικά από πολίτες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα φορέων της πόλης μας και  προσήλθαν στην εκδήλωση αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό.

Την εισήγηση με ένα κατατοπιστικό ιστορικό για το Παλαιστινιακό  θέμα-δράμα  έκανε ο Αρης Παπαδοκωστόπουλος ,πρώην δημοτικός Σύμβουλος , ο οποίος ως μέλος της πρωτοβουλίας "Ένα καράβι για τη Γάζα" συμμετείχε την άνοιξη του 2010 στην αποστολή του Στόλου Ελευθερίας, που δέχτηκε την δολοφονική επίθεση απόι το Ισραήλ.

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Πρέσβης της Παλαιστίνης στην Ελλάδα  κος Υussef Dorkhom, η ομιλία του οποίου , προκάλεσε συγκίνηση, θυμό και αποτροπιασμό για τα όσα συμβαίνουν αυτές τις ημέρες.

O Πρέσβης της Παλαιστίνης ξεκίνησε την ομιλία του, ζητώντας από το ακροατήριο να τηρήσει  ενός λεπτού σιγή, προς τιμή όλων αυτών που σκοτώθηκαν ,υπερασπίζοντας την πατρίδα τους από την βάρβαρη ισραηλινή κατοχή.

Ένα Ισραήλ, που όπως είπε, δεν πολεμά έναν οργανωμένο στρατό, μια γειτονική χώρα, αλλά επιχειρεί και διαπράττει μια γενοκτονία  κατά ανυπεράσπιστων , καθιστώντας την Γάζα μια πόλη φάντασμα.

Ευχαρίστησε  εκ’ μέρους του παλαιστινιακού λαού από τα βάθη της καρδιάς του ,  για την μεγάλη αυτή εκδήλωση αλληλεγγύης , με την Αοποία εκφράζεται η υποστήριξη στον παλαιστινιακό λαό, καταγγέλλοντας τα εγκλήματα στην Γάζα και την υπόλοιπη  κατεχόμενη Παλαιστίνη.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε με νούμερα στις θηριωδίες του ισραηλινού στρατού, που διαπράττονται καθημερινά σε όλη τη Παλαιστίνη, αλλά κυρίως στη Γάζα, με τους βομβαρδισμούς σχολείων, νοσοκομείων, χώρων λατρείας  και σπίτια, σκοτώνοντας  Παλαιστίνιους αμάχους μέσα σε αυτά, σκοτώνοντας χιλιάδες αθώα παιδιά και τις μητέρες τους,
Πρόκειται όπως είπε, για έναν αναγκαστικό-βίαιο  εκτοπισμό, μια  εθνοκάθαρση , μπροστά στα μάτια του πολιτισμένου κόσμου, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Οι σκηνές που βγαίνουν από την πολιορκημένη Λωρίδα της Γάζας είναι σκηνές μιας ακατανόητης καταστροφής .

Ο λαός της Παλαιστίνης  σφάζεται καθημερινά από το Ισραήλ.

12.700 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί στη Γάζα και στη δυτική όχθη, συμπεριλαμβανομένων  5.000 παιδιών ,  4000 γυναικών και μητέρων και περίπου 1.000 ηλικιωμένων.
Έχουν σκοτωθεί 200 γιατροί και νοσοκόμες , 56 δημοσιογράφοι, ενώ οι τραυματίες είναι πάνω από 30.000 πολίτες, το 75% εξ’ αυτών γυναίκες και παιδιά.
Μπορείτε να κατανοήσετε αυτά τα στοιχεία;

260 σχολεία και 245 θρησκευτικά κτίρια έχουν καταστραφεί ολοσχερώς καθώς και 25 νοσοκομεία, 52 ιατρικά κέντρα και 55 ασθενοφόρα.

Το Σάββατο 500 άρρωστοι και τραυματισμένοι Παλαιστίνιοι  με την βία και τα όπλα , αναγκάσθηκαν να εγκαταλείψουν το νοσοκομείο l-Shifa , μένοντας χωρίς ιατρική περίθαλψη.

Την ίδια μέρα, οι  ισραηλινοί  βομβάρδισαν τα σχολεία Al-Fakhoura και Tal-Al-Zaatar στη πόλη  Jabalya, σκοτώνοντας εκατοντάδες αμάχους που είχαν καταφύγει  εκεί για να γλιτώσουν από τον βομβαρδισμό

Εικόνες που μεταδόθηκαν ζωντανά, έδειχναν πτώματα, άψυχα, στο έδαφος χωρίς κανείς να μπορεί να τα μεταφέρει για ταφή.

43.000 σπίτια έχουν καταστραφεί ολοσχερώς και 225.000 σπίτια έχουν βομβαρδιστεί και είναι ακατοίκητα, δηλαδή το 60% των σπιτιών στη Γάζα.

Το πιο οδυνηρό συναίσθημα όμως  τόνισε,  είναι ότι ορισμένες χώρες εξακολουθούν να υποστηρίζουν και να υποκινούν τους Ισραηλινές κατοχικές δυνάμεις, δίνοντάς τους το πράσινο φως να διαπράξουν περισσότερα εγκλήματα πολέμου με το πρόσχημα του «δικαιώματος στην αυτοάμυνα».

Όταν ξέρουμε μέχρι τώρα και έχουμε προειδοποιήσει τους ελεύθερο κόσμο, τη  δημοκρατική δύση, ότι δεν είναι αυτοάμυνα αλλά θέμα συστηματικής εθνοκάθαρσης που ξεκίνησε στις αρχές αυτού του αιώνα.

Πολλοί δυτικοί ηγέτες κάθονται και μας κουνούν το δάχτυλο, ανίκανοι να εφαρμόσουν κυρώσεις ή πιέσεις στο Ισραήλ για την επιθετικότητά του, που ισοδυναμεί  με εγκλήματα πολέμου, αφού σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και την 4η Σύμβαση της Γενεύης, η  συλλογική τιμωρία παραβιάζει τους  κανόνες πολέμου. Μια σύμβαση την οποία υπέγραψε και το Ισραήλ  στις 6 Ιουλίου 1951.

Ο όρος αυτοάμυνα, δικαιολογεί άραγε τον βομβαρδισμό πολιτικών υποδομών, την παρεμπόδιση της παροχής νερού, τροφίμων, ηλεκτρισμού, καυσίμων και φαρμάκων σε ένα  έναν πληθυσμό 2,5 εκατομμυρίων ανθρώπων που ζουν στη μεγαλύτερη υπαίθρια κατασκήνωση  στον κόσμο?

Αυτή η εθνοκάθαρση της Παλαιστίνης, είναι προσχεδιασμένη.

Οι Παλαιστίνιοι όμως, έχουν το δικαίωμα να ζήσουν και θα ζήσουν, όπως ακριβώς πολέμησαν και στο παρελθόν , όταν  πολλοί εισβολείς ανά τους αιώνες,  ήρθαν στην Παλαιστίνη, και προσπάθησαν να εγκατασταθούν , αλλά τελικά εκδιώχθηκαν. Ούτε αυτή τη φορά, θα είναι διαφορετικό. Προσπαθούν να τρομάξουν τους Παλαιστίνιους με όλες αυτές τις σφαγές και τη γενοκτονία, αλλά οι Παλαιστίνιοι γνωρίζουν πολύ καλά,  ότι δεν υπάρχει ασφαλές μέρος να πάνε και δεν θα εγκαταλείψουν ποτέ την πατρίδα τους.

Ο παλαιστινιακός λαός δεν θα ηττηθεί ποτέ και δεν θα υποκύψει ποτέ στον Ισραηλινό τρομοκρατία.

Αναφερόμενος στην Ελλάδα και τους Έλληνες είπε ότι αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά τις έννοιες της ελευθερίας και των αγώνων, αφού έχουν ζήσει κι αυτοί ανάλογες τραγωδίες, αδικίες και κατοχή.

Όπως είπε, την Παρασκευή 17 Νοέμβρη, αντιπροσωπεία της Παλαιστίνης κατέθεσε στεφάνι, για να τιμήσουν  τους ήρωες της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, και βλέποντας την παλαιστινιακή σημαία στη πρώτη γραμμή των εκδηλώσεων , αισθάνονται για μια ακόμα φορά την ανάγκη να ευχαριστήσουν τους Έλληνες για την αλληλεγγύη τους.

Ο Πρέσβης έκανε έκκληση στην ελληνική κυβέρνηση, να αναγνωρίσουν το ανεξάρτητο κράτος της Παλαιστίνης πρωτεύουσά την Ανατολική Ιερουσαλήμ, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της Βουλής των Ελλήνων τον Δεκέμβριο του 2015.

Τελειώνοντας έκανε έκκληση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Γαλατσίου και τον  Δήμαρχο Γιώργο Μαρκόπουλο(τον οποίον ευχαρίστησε), να υπογράψει συμφωνία αδελφοποίησης με κάποιον Παλαιστινιακό Δήμο, θυμίζοντας,  ότι στις 25 Μαΐου του τρέχοντος έτους, υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύτης  ΚΕΔΕ και της Ένωσης Δημοσίων Αρχών της Παλαιστίνης, για  την αδελφοποίηση  ελληνικών και παλαιστινιακών δήμων.

 

Στην συνέχεια μια μαθήτρια Γυμνασίου απήγγειλε ποίημα παλαστίνιου ποιητή. Ποίημα απήγγειλε και  Χρύσα Χαραλαμπίδου .

Η Ρένα Πετροπόλου διάβασε μια αφήγηση του Dr. Gabor Mate' 

O Gabor Mate', είναι ένας από τους διασημότερους γιατρούς και συγγραφείς ανά τον κόσμο, διακεκριμένος για το επιστημονικό έργο του πάνω στο τραύμα και τις μακρόχρονες επιπτώσεις αυτού,  Γεννήθηκε στη Βουδαπέστη το 1944 από γονείς Εβραίους. Οι παππούδες του δολοφονήθηκαν στο Άουσβιτς όταν εκείνος ήταν μόλις 5 μηνών, ενώ ο πατέρας του βασανίστηκε από τους Ναζί.

Όταν ο ίδιος ο Maté βρέθηκε στην περιοχή και είδε με τα μάτια του τη σκληρότητα της κατοχής, την κακοποίηση που βίωναν οι Παλαιστίνιοι, την απόλυτη καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, την καταστροφή των περιουσιών τους, τον εξευτελισμό τους, δεν μπορούσε παρά να θρηνεί. Λέει, μάλιστα, ότι τα πράγματα σήμερα, ακόμα και πριν τον πρόσφατο πόλεμο, είναι πολύ χειρότερα από τότε. 

«Πρόκειται για την πιο μακρόχρονη επιχείρηση εθνοκάθαρσης του 20ου και 21ου αιώνα» είπε.