Έννοιες συγγενικές : «ολιγαρχης», «επενδυτής », «αγορές »....
Δύσκολη η συζήτηση μαζί σου φίλε μου. Γιατί, ως γνωστόν, συζήτηση σημαίνει διάλογος, δηλαδή ο ένας απαντάει στα επιχειρήματα του άλλου.
Συζήτηση σημαίνει, όχι δύο παράλληλοι μονόλογοι, όχι κραυγές, όχι ενοχοποίηση και << κατάταξη >> του άλλου όπου εσύ κρίνεις.
Ενώ με το αρθράκι μου, σου απάντησα σε όσα μου καταλογίζεις , παρά ταύτα περιδιαβαίνεις στη << ρούγα >> επαναλαμβάνοντας τον εαυτό σου. Προφανώς είναι ο μόνος τρόπος που μπορείς να επικοινωνείς. Να σκέπτεσαι με όρους ατομισμού για έναν κόσμο που σε υπερβαίνει, σύνθετο, πολυποίκιλο, πολυπλόκαμο.........
Έτσι αδικείς τον εαυτό σου. Γιατί , ενώ δεν έχεις πρόθεση, δείχνεις να διαστρέφεις αυτά που δεν καταλαβαίνεις ... Ίσως ,το πολιτικό υπόβαθροό σου.....
Αντί των χιλιοειπωμένων που μεταφέρεις από τις τηλεοράσεις σε παρακινώ να σκεφτείς :
1. Όλοι αυτοί οι ηγέτες που παρουσιάζονται ομονοούντες απέναντι στον Πούτιν, ποιες αξίες εκπροσωπούν; Πόσα κοινά έχουν μαζί τους, εσύ και η υπερχρεωμένη -συνεπώς εξαρτημένη , χώρα σου ; Ναι, έχουν ψηφιστεί από τους πολίτες των χωρών τους. Ποιους πολίτες; Σε τι ποσοστό; Με ποιες διαδικασίες; ( Τραμπικοί στο καπιτώλιο, ο κύριος Τόνυ Μπλαιρ για πόλεμο Ιράκ.,ο Κλίντον για Σερβία...)
2. Η Συμμαχία τους ( ΝΑΤΟ ) ποιες ηθικές αρχές υπηρετεί; Μπορεί το ΝΑΤΟ να επιβεβαιώσει με την πρακτική του ότι είναι θεματοφύλακας της δημοκρατίας, της ασφάλειας, της μη επέμβασης στα εσωτερικά των άλλων χωρών , ακόμη και των μελών του;
3. Ο δημοκρατικός πολίτης της Δύσης και της Ελλάδας οφείλει να καταδικάσει και τον πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας. Και το κάνει με διάφορους τρόπους ( π.χ. Συναυλία προηγούμενης Δευτέρας ,ενοχοποιημένη κι αυτή από τους ομοίους σου.
Όμως, γιατί πρέπει να ταχθεί με το ένα ή το άλλο στρατόπεδο, όταν και οι δύο έχουν την ίδια μούρη; Στον κόσμο που ζούμε , αυτόν της θεοποίησης του κέρδους και του ατομισμού ( νεοφιλελευθερισμός ) , πιστεύεις ότι διαφέρουν πολύ οι έννοιες, <<ολιγαρχης>>, <<επενδυτής>> << αγορές >> κ.λ.π. ;
4. Επιμένεις να μην καταλαβαίνεις ότι στην πλάτη του Ουκρανού, της Ουκρανής, η << δύση >> παίζει γεωστρατηγικό παιχνίδι*!).
Εκτός και πιστεύεις ότι τα δεινά του πολέμου, ο πόνος, το δάκρυ, η δυστυχία, ο ξεριζωμός, ο θάνατος, της ουκρανής, του ουκρανού τίπτουν την συνείδηση την δική σου μόνον. Σαν πολύ δεν πάει;
Πόσο δύσκολο σου είναι να σκεφτείς ότι η Ουκρανική κρίση απαιτεί ξεσήκωμα των λαών κατά των πολέμων γενικώς, διαπραγματεύσεις ( πιέσεις ) και διπλωματία, κι όχι ακόμη πιο πολλά όπλα καθώς το θύμα θα είναι ο λαός;
5. Σου είναι δύσκολο να αντιληφθείς πως όσο μεγαλύτερες οι απώλειες σε ανθρώπους και σε καταστροφές σε υποδομές, όσο πιο εκφραστικές οι εικόνες που προβάλλονται ( πραγματικές ή ψεύτικες ) τόσο το καλύτερο για τους υποκριτές πολεμοχαρείς, κερδοσκόπους, ,υποκινητές πολέμων ;
Δεν ευκολύνονται, έτσι, να περάσουν στην συνείδηση των λαών τους τους δήθεν δίκαιους πολέμους και τα άνομα σχέδιά τους που δεν περιορίζονται, βέβαια, στην Ουκρανία;
6. Φίλε ,ο κόσμος που έχουν χτίσει δεν είναι αγγελικά πλασμένος. Το ψεύδος, η παραπληροφόρηση ,η κερδοσκοπία ,ο ατομισμός είναι οι... αρετές του. Δεν είναι δικές σου. Κι όμως τις στηρίζεις και μάλιστα με πάθος!!!!.
Του Ίκαρου Πετρόπουλου
Περισσότερα του ιδίου
Σκέφτομαι(οφείλω)
Εικόνα,εντυπωσιασμός,μετέωρες αποφάσεις
Πανδημία εποχής:προβολή μαγικής εικόνας!!
Η μελέτη Λύτρα-Τσιόδρα στα γραφεία του Σύριζα Γαλατσίου
Το να ακούς καλά είναι προσόν,το να κακολογείς είναι αδυναμία !
Πορεία λύτρωσης του ανθρώπου ή συντριβή της γης?
We4all : Παλαιότερα "αγγλικούρες", τώρα Δενδροφύτευση στο ΠΑΛΑΙ!
Ακόμα και το "4" ,είναι πολύ μεγάλος αριθμός κε Δήμαρχε!
Μίκης Θεοδωράκης
Διακρίθηκαν για το ήθος και την σεμνότητά τους
Πόσα χρόνια απέχει η Ιπποκράτειος Πολιτεία από το Άλσος Βεϊκου?
Είναι η ώρα : Καμία έκπτωση σε βάρος της αξιοπρέπειας του ανθρώπου και του περιβάλλοντος!.Πόσο απέχει η ΓΚΡΑΒΑ από το ΆΛΣΟΣ?
Aνοιχτή επιστολή προς Δήμαρχο και Πρόεδρο ΠΕΔΑ
Το Survivor,o Eρντογάν, ο Ilitzali και το Γαλάτσι!!!
Ακατανόητες αποφάσεις στον Δήμο Γαλατσίου
Το χρέος των Δημοτικών Κινήσεων(για το εκκλησάκι στο Άλσος)
Γιατί όχι το Γαλάτσι?
Να πολεμήσουμε τον φόβο
Δήμαρχος στο Σαντιάγο
Aνακρίβειες και αλήθειες-διόρθωση....ημαρτημένων
Τα είπα στον ΔήμαρχοΟ κόσμος στα "υιοθετημένα" της ΔΡΑΣΗΣ.Γιατί έκλεισε το Άλσος?
Ερωτηματικά και αγωνίες
Η πανδημία & χιονόπτωση διδάσκουν ότι: Οι Ιδιωτικοποιήσεις είναι πηγή δεινών για τον άνθρωπο!
Έστω κι έτσι,ακούστηκε το Γαλάτσι
Γιατί δεν κατέβηκες στις Δημοτικές εκλογές;
Αντίο....Βασίλη Αποστολίδη
Ήταν λίγο μετά το απομεσήμερο. Οι ακτίνες του ήλιου είχαν γείρει και γλύκαιναν την φύση όπως την κοιτούσαν. Τα μεγάλα βουνά, σχημάτιζαν έναν εξαιρετικό πίνακα και μέσα σε αυτόν βάδιζα το μοναχικό μονοπάτι του πρωταγωνιστή. Χωρίς βιάση. Παρατηρώντας το γεωγραφικό ανάγλυφο, σταματώντας στις πηγές για να δροσιστώ, πατώντας απαλά την σκληρή πέτρα, φούσκωναν τα πλεμόνια μου από καθαρό αέρα. Ένα αεράκι χάιδευε ψυχή και σώμα και οδοιπορούσα για το θέατρο.
Το μονοπάτι με οδήγησε σε μια πλαγιά. Από μακριά διέκρινα την όγκο της και την αψάδα της. Σαν έφτασα σε αυτήν, μπροστά μου, στα ριζά της, αντάμωσα το αρχαίο θέατρο. Δεν ήταν μεγαλοπρεπές, σαν αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Λιθοξόοι ζηλευτοί είχαν δουλέψει τον βράχο και είχαν σκαλίσει τις θέσεις των θεατών. Μερικές σειρές όλες κι όλες, μα αρμονικά τοποθετημένες με τον υπόλοιπο χώρο. Μπροστά από την πρώτη σειρά των θεατών, στέκονταν δυό μοναχικές θέσεις, δυό πέτρινοι θρόνοι. Οριοθετούσαν κατά κάποιο τρόπο τις σχέσεις πρωταγωνιστών και θεατών. Η σκηνή, ένα πλακόστρωτο αριστούργημα, σχημάτιζε ημικύκλιο. Και πίσω από αυτήν, ένα πέτρινο οίκημα, που χρησίμευε για τα καμαρίνια των ηθοποιών.
Βρίσκομαι τώρα στα παρασκήνια του θεάτρου και περιμένω να αρχίσει η πρεμιέρα της παράστασης που έχω τον βασικό ρόλο, με μια ομάδα σημαντικών ηθοποιών και έναν εξαιρετικό σκηνοθέτη. Η επιτυχία της παράστασης εξαρτάται από το πόσο «ζωντανά» θα ερμηνεύσω τον ρόλο μου ώστε ο θεατής να μπορέσει να συνδεθεί συναισθηματικά μαζί μου. Απ’ έξω, ακούγεται οχλαγωγή. Καταφθάνουν οι θεατές για την παράσταση.
Περιμένοντας το κουδούνι της παράστασης σκέφτομαι τη σημασία που παίζουν οι ρόλοι στη ζωή μου. Όλη η νουθεσία μου, από την παιδική ηλικία έως και σήμερα, γίνεται μέσω παραδοσιακών διδασκαλιών και βασίζεται στα πρέπει και στις προκαταλήψεις της κοινωνίας που ζω. Και εγώ καλούμαι να παίζω όλους αυτούς τους ρόλους με συνέπεια, διότι μπροστά μου χάσκει ο φόβος της απόρριψης. Από τους πολλούς ρόλους που έχω παίξει, κατάντησα ρολό που κυλά σε διάφορες κατευθύνσεις χωρίς νόημα.
Η υποσυνείδητη επιβολή των ρόλων που μου επιβλήθηκαν σε όλη μου τη ζωή και τους αποδέχτηκα, με έστρεψαν στο επάγγελμά του ηθοποιού. Και ως γνωστόν ο ηθοποιός είναι αυτός που ποιεί το ήθος. Αλλά τι είναι το ήθος; Αδαείς φιλόλογοι και δήθεν φιλόσοφοι προσπαθούν να δώσουν διάφορους ορισμούς. Αλλά πώς μπορεί να ορισθεί (άρα και να περιοριστεί) μια κατάσταση που είναι έξω από την εμπειρία αυτού που την περιγράφει; Αυτό είναι αδύνατον, σκέτη ματαιοπονία.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης προσπαθώ να ταυτιστώ με τον ήρωα του έργου (άρα και με την ιδανική προβολή μου) και παίζοντας το ρόλο κάποιου που θεωρώ σημαντικό, ξεχνάω το πόσο ασήμαντος είμαι. Έτσι καταφεύγω σε όλων των ειδών τις φυγές που υποδεικνύουν οι διάφοροι ρόλοι.
Ο αγαπημένος μου ρόλος βρίσκεται μέσα στην κωμωδία γιατί μέσα από αυτήν ξεφεύγεις στιγμιαία από τα προβλήματα σου. Όταν βγαίνεις από την αίθουσα αυτά σε περιμένουν εκεί. Τον δικό μου ρόλο δεν τον αντέχω, γι’ αυτό οι συζητήσεις μου είναι για τον επόμενο ρόλο που προβάλει έναν άλλο ήρωα που θα προσπαθήσω να μιμηθώ. Στο τέλος της παράστασης το χειροκρότημα του κοινού επιβεβαιώνει την ύπαρξή μου. Όταν σκέφτομαι τη πλατεία του θεάτρου άδεια από θεατές με πιάνει πανικός. Ο θεατής που είναι πάντα ο αποδέκτης πρέπει να συμφωνεί με τις επιταγές του σκηνοθέτη για να έχει επιτυχία το έργο, γι’ αυτό η προσπάθεια του σκηνοθέτη είναι, αφού μελετήσει την ανεπάρκεια του κοινού, να την συμπληρώσει με την δική του φαντασίωση έτσι ώστε να καλυφθεί η ανεπάρκεια και των δύο.
Μετά το τέλος της παράστασης βρέθηκα μόνος στο σπίτι μου. Χαμένος μέσα στο δίπολο των συναισθημάτων, που με παρασύρουν και με εγκλωβίζουν σε ρευστές ψυχολογικές διακυμάνσεις και μεταπτώσεις, και των σκέψεων που συντίθενται από περιορισμένη γνώση και προκατάληψη, αναρωτιέμαι για το νόημα της ζωής. Αναρωτιέμαι αν η ζωή είναι ρόλος ή κατάσταση έξω από αυτόν.
Έξω από το θέατρο είμαι και ο σκηνοθέτης και ο ηθοποιός και ο θεατής.
Σαν σκηνοθέτης όση φαντασία και αν έβαζα για να βγω έξω από το πεδίο του ελέγχου των συναισθημάτων και των σκέψεων πάντα αποτύχαινα. Παρατηρώ ότι όλο το σύστημα που ζω είναι παράλογο και η αδυναμία της οποιασδήποτε ερμηνείας που θα με έβγαζε έξω από αυτό με οδηγούσε σε παρερμηνείες, φαντασιώσεις, φυγές και όνειρα. Θέλω να ερμηνεύσω αυτό το σύστημα που βρίσκομαι, γιατί βλέποντας την κυριαρχία που ασκεί πάνω μου, περιορίζει τους βαθμούς ελευθερίας μου. Και βαθμός ελευθερίας είναι ο βαθμός κυριαρχίας ενός πεδίου. Παρατηρώ ότι στο βαθμό που κυριαρχεί το πεδίο πάνω μου, με ελέγχει και με κατευθύνει. Αλλά πραγματικά κυριαρχώ πάνω σε ένα πεδίο όταν δεν κάνω καμία προσπάθεια για να το ερμηνεύσω, ειδάλλως προβάλω την ερμηνεία μου, δηλαδή τον εαυτό μου (άρα και τον εγκλωβισμό μου). Ως σκηνοθέτης αποφασίζω για το πώς πρέπει να ανακλάται η εικόνα μου ως ηθοποιού στον θεατή. Και έτσι σαν θεατής προβάλω τον εαυτό μου και παγιδεύομαι στην προβολή μου (δηλαδή στην ανεπάρκεια της ερμηνείας μου).
Σαν ηθοποιός παίρνω το ρόλο που μου επιβάλει η περιορισμένη οπτική γωνία του σκηνοθέτη για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα, και δια μέσου αυτής της εντολής, ο θεατής αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Ταυτίζομαι με την ερμηνεία που δίνω σ’ αυτό που παρατηρώ. Ανατροφοδοτώντας τον σκηνοθέτη με την ανάκλαση μου ως θεατή, δημιουργείται ένα νέο σενάριο μέσα στο ίδιο πεδίο, και ο φαύλος κύκλος της εναλλαγής του θύματος σε θύτη συνεχίζεται. Έτσι η προβολή του σκηνοθέτη στον ηθοποιό και στον θεατή και αντίστροφα αφορά το ίδιο πρόσωπο. Θύτης και θύμα το ίδιο.
Όταν κάποια φορά είμαι σε σιγή έχω την αίσθηση ότι η επίγνωση που παρατηρεί όλον τον εγκλωβισμό, είναι έξω απ’ το σύστημα Σ’ αυτή την κατάσταση δεν κυριαρχεί καμία σκέψη σε καμία άλλη. Το ίδιο συμβαίνει και με τα συναισθήματα.
Αν εσείς εκεί στο Κονκλάβιο αναλογιστείτε όλα τα παραπάνω -δεν απαιτώ να τα ενστερνιστείτε, όχι, δεν έχω τέτοια ψευδαίσθηση- τότε, ποιος είναι ο δικός σας ο ρόλος κάθε Σάββατο που φωνασκείτε αναπαράγοντας τα ίδια πράγματα; Μήπως τρέφετε αυταπάτες πως κάτι σπουδαίο λέτε ή κάνετε; Σας γοητεύει μήπως όλο αυτό το αδιέξοδο που είναι απόρροια των ιδεολογικών στρεβλώσεων στις οποίες όχι μόνο έχετε πέσει αλλά και στηρίζετε και ταυτόχρονα συντηρείτε; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι όλα τα πολιτικά συστήματα έχουν αποτύχει και όλα δρουν σε βάρος του ανθρώπου; Απλή λογική απαιτείται για την αντίληψη της πραγματικότητας, αλήθεια, τι σας εμποδίζει να κάνετε το άλμα προς τα εμπρός; Τι αλήθεια περισσότερο φοβάσθε; Να χάσετε μήπως αυτό που δεν έχετε;
Για να φύγουμε σαν άνθρωποι απ΄ όλο αυτό το αδιέξοδο μήπως θα πρέπει να αφήσουμε πίσω μας τον παλιό εαυτό μας; Να αρχίσουμε να ζούμε για το τώρα και όχι για το χθές ή το αύριο όπως κάνουμε;
Του "ΠΕΖΟΠΟΡΟΥ"
Το Οδοιπορικό μου
- Ποδοσφαιρικός αγώνας στο Άλσος Βέϊκου - Δήμαρχος εναντίον όλων
- Ποδοσφαιρικός αγώνας στο Άλσος Βέϊκου - Δήμαρχος εναντίον όλων
-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι
- Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...
Αν ήμουν Ουκρανός θα πολέμαγα τα Ρωσικά Τανκς
Αν ήμουν κάτοικος Ντονέτσκ, Ντονμπας, Μαριούπολης... θα ήμουν απέναντι από τους φασίστες Αζοφικούς
Είμαι, όμως, στην Ελλάδα , σταυροδρόμι ανατολής – Δύσης, γέφυρας των λαών και
Ενώ Καταδικάζω απερίφραστα την Ρώσικη εισβολή στην Ουκρανία, όπως, άλλωστε και κάθε πόλεμο ,κατά παραβίαση του διεθνούς δικαίου.
Εν τούτοις σου αρνούνται την ιδιότητα του σκεπτόμενου πολίτη .
Κατά την άποψή τους, οφείλεις να παραμείνεις μονοσήμαντα στην καταδίκη.Μόνον σε αυτή !.
Να πάψεις να είσαι πολίτης, να μην σκέπτεσαι, να μην συζητάς τις αιτίες ,τα προσχήματα, τις προκλήσεις ,να μην ανατρέχεις στο χθες, στο σήμερα ,στο αύριο , στη Σερβία, στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στην Συρία, στην Λιβύη........
Επιμένουν, σώνει και καλά, να συμπορευτείς με την υποκρισία της δύσης, με τον νέο – μακαρθισμό, με την αντιρωσική υστερία, την απαγόρευση ρωσικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, την υστερία των ΜΜΕ , το πάγωμα λογ/σμών Ρώσων εργαζόμενων σε Ελλάδα, την αποστολή πολεμικού υλικού σε χέρια τίνων, εναντίον ποίων; μήπως Ελληνόφωνων;
Προκαλεί ,πράγματι, κατάπληξη πόσο εύκολα χωριζόμαστε σε στρατόπεδα και πόσο εύκολα σου απονέμουν τον χαρακτήρα του κρυφο-Πουτινικού !!!!!!:!.
Διαβάζω ότι κάτι ανάλογο παίζεται με την μεγάλη συναυλία της προσεχούς Δευτέρας << αλληλεγγύη για όλους >> που ο τίτλος << για την ειρήνη >> δεν άρεσε σε κάποιους<< πατριώτες>> και... πυροβόλησαν.
Ευνόητο παραμένει ότι η συμπάθεια για τον δοκιμαζόμενο Ουκρανικό λαό, δεν συμβιβάζεται με αντιλήψεις φίμωσης, ανελευθερίας και απαίτησης δημόσιας δήλωσης.
ΥΓ: Τι σημαίνει η απόφαση του Πούτιν , να πληρώνουν σε Ρούβλια το Ρωσικό αέριο οι <<έχθρικές χώρες >>;
Μήπως βήμα για νέο παράλληλο νομισματικό σύστημα ανταγωνιστικό προς Δολλάριο / ευρώ;
Έχει καμία τύχη;
Ποια η θέση, επ αυτού, των αναδυόμενων οικονομιών του πλανήτη ;
Του Ίκαρου Πετρόπουλου
Περισσότερα του ιδίου
Εικόνα,εντυπωσιασμός,μετέωρες αποφάσεις
Πανδημία εποχής:προβολή μαγικής εικόνας!!
Η μελέτη Λύτρα-Τσιόδρα στα γραφεία του Σύριζα Γαλατσίου
Το να ακούς καλά είναι προσόν,το να κακολογείς είναι αδυναμία !
Πορεία λύτρωσης του ανθρώπου ή συντριβή της γης?
We4all : Παλαιότερα "αγγλικούρες", τώρα Δενδροφύτευση στο ΠΑΛΑΙ!
Ακόμα και το "4" ,είναι πολύ μεγάλος αριθμός κε Δήμαρχε!
Μίκης Θεοδωράκης
Διακρίθηκαν για το ήθος και την σεμνότητά τους
Πόσα χρόνια απέχει η Ιπποκράτειος Πολιτεία από το Άλσος Βεϊκου?
Είναι η ώρα : Καμία έκπτωση σε βάρος της αξιοπρέπειας του ανθρώπου και του περιβάλλοντος!.Πόσο απέχει η ΓΚΡΑΒΑ από το ΆΛΣΟΣ?
Aνοιχτή επιστολή προς Δήμαρχο και Πρόεδρο ΠΕΔΑ
Το Survivor,o Eρντογάν, ο Ilitzali και το Γαλάτσι!!!
Ακατανόητες αποφάσεις στον Δήμο Γαλατσίου
Το χρέος των Δημοτικών Κινήσεων(για το εκκλησάκι στο Άλσος)
Γιατί όχι το Γαλάτσι?
Να πολεμήσουμε τον φόβο
Δήμαρχος στο Σαντιάγο
Aνακρίβειες και αλήθειες-διόρθωση....ημαρτημένων
Τα είπα στον ΔήμαρχοΟ κόσμος στα "υιοθετημένα" της ΔΡΑΣΗΣ.Γιατί έκλεισε το Άλσος?
Ερωτηματικά και αγωνίες
Η πανδημία & χιονόπτωση διδάσκουν ότι: Οι Ιδιωτικοποιήσεις είναι πηγή δεινών για τον άνθρωπο!
Έστω κι έτσι,ακούστηκε το Γαλάτσι
Γιατί δεν κατέβηκες στις Δημοτικές εκλογές;
Αντίο....Βασίλη Αποστολίδη