e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Στο προηγούμενο άρθρο με τίτλο :  "Με τα λεφτά μας "  έκφρασα προβληματισμό  για τα περισσεύματα που, στην πτωχευμένη χώρα μας,  ο Δήμαρχος  διαλαλεί ότι έχει . Στην ίδια γραμμή στοιχήθηκε , με άρθρο της και η τοπική βουλευτίνα και τ.Δημοτική σύμβουλος κ.Αυλωνίτη.
Στο ίδιο άρθρο διερωτήθηκα από πού προέρχονται αυτά τα περισσεύματα   ώστε να δίνουν την δυνατότητα στους τοπικούς άρχοντες  να μεγαλοπιάνονται ( απαλλοτριώσεις τετραγώνou,δημιουργία πλατείας….).
Επίσης υπαινίχθηκα ότι, σε αντίθεση με άλλους Δήμους, ο Δήμος μας, δεν παρέχει αυτονόητες υπηρεσίες στον Δημότη και ότι γενικότερα στο Γαλάτσι  δεν λειτουργούν κανόνες  που εξασφαλίζουν στοιχειώδη ευταξία  ,ούτε επιδεικνύεται μέριμνα  για τους πολίτες που δεν έχουν φωνή( δεν αναφέρομαι σε συσσίτια κι άλλες φιλανθρωπίες ).
Τέλος,  δεσμευτήκα ότι σε  αμέσως επόμενο άρθρο θα ασχοληθώ με το:
Από πού λείπουν τα λεφτά που έγιναν περισσεύματα και που πρέπει να πάνε. 
Έτσι  προκύπτει  μία σειρά άρθρων.
Για πληρέστερη κατανόηση του θέματος,ίσως θα έπρεπε να επισκεφθούμε έναν άλλο Δήμο,γειτονικό η όχι,  να δούμε τι εκεί υπάρχει,να σκεφθούμε τι αντίστοιχο δεν υπάρχει  στο δικό μας Δήμο  ( δεν μαξιμαλίζουμε,για απλά πράγματα μιλάμε)  και βέβαια για το κόστος αυτών που δεν έχουμε κι έπρεπε να έχουμε  και που αν τα είχαμε , δεν θα είχαμε περισσεύματα αλλά ελλείμματα( ! ).
Πιο συγκεκριμένα: 

1. Γαλάτσι :  Πόλη χωρίς κανόνες

Η πόλη είναι συμβιβασμένη με την απραξία έναντι της ανομίας και των αυθαιρεσιών.  Δεν αρκεί η υπερκινητικότητα του κ. Δήμαρχου.Δεν είναι άλλωστε δουλειά του η προσωπική επίλυση προβλημάτων. Ο Δήμος είναι ένας μεγάλος οργανισμός εντάσεως προσωπικού. Καθήκον του Δήμαρχου είναι η κατεύθυνση,η καθοδήγηση και ο έλεγχος  αυτού του μηχανισμού.
Καθήκον, επίσης, του Δήμαρχου είναι η δημιουργία μηχανισμού εκεί που δεν υπάρχει για την τήρηση των κανόνων της τάξης.  Και στο Γαλάτσι δεν υπάρχει στοιχειώδης,έστω,εποπτεία για την τήρηση της τάξης  στη παράνομη στάθμευση, στο   διπλοπαρκάρισμα (ακόμη και στις στάσεις των λεωφορείων ), στις καταλήψεις ελεύθερων κοινωφελών – κοινόχρηστων  χώρων . ( Στο Δήμο Αθήνας   παρότι όλες οι Διοικήσεις του ασχολούνται με την βιτρίνα και το προφίλ τους,η δε σημερινή Διοίκηση,όπως και οι προηγούμενες,   εγκαλείται για αναποτελεσματικότητα , η Δημοτική Αστυνομία  στο 6/μηνο Ιανουαρίου - Ιουνίου 17 έκοψε 53.536 κλήσεις παράνομης στάθμευσης ).  

Το Γαλάτσι είναι μία πόλη που κουβαλάει εγγενή προβλήματα - αδυναμίες  από τα πρώτα στάδια της δόμησής του ( δείτε το πλάτος των πεζοδρομίων στην Λ.Γαλατσίου ).Τούτο δεν σημαίνει ότι η πόλη έπρεπε και πρέπει να αφεθεί στην τύχη της και να αυθαιρετεί όποιος επιθυμεί.  Η επίκληση του "προηγούμενου"  δεν γίνεται ανεκτή, όταν υπάρχουν κανόνες.Μία απλή παρακολούθηση του τι συνέβη και τι συμβαίνει, ιδιαίτερα  στην Λ.Βέικου,την τελευταία επταετία θλίβεται βαθύτατα.Εννοώ από το 2010 όταν καταργήθηκαν οι πολεοδομίες και ο νόμος ανέθεσε το θέμα της αξιοπρέπειας της κάθε πόλης στους οικείους Δήμους.Οι περισσότεροι Δήμοι ανέλαβαν αυτή την ευθύνη .Δυστυχώς,ο Δήμος Γαλατσίου ανέθεσε την πολεοδομική του αξιοπρέπεια στην Ν.Ιωνία !! Εντάξει,ο νόμος έδινε περιθώριο προετοιμασίας  μέχρι το 2012.Από τότε….

Από το 2010,λοιπόν,η Ν.Ιωνία αποφασίζει γιά την πολεοδομική νομιμότητα στο Γαλάτσι και συγκεκριμένα:
"για την έκδοση οικοδομικών αδειών,τον προέλεγχο για την εκδοσή τους ,τον  έλεγχο των μελετών για τις οικοδομικές άδειες …. Τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων για την κατασκευή αυθαίρετων κτισμάτων "!! 

Σε αμέσως επόμενο άρθρο με τίτλο:
"Πόλεις που δεν αναμετριώνται με τους βιαστές τους δεν έχουν στίγμα , δεν συσπειρώνουν τους Δημότες "  θα αναφερθώ στην κύρια αιτία ( Ναι σε όλα ) που  η αυθαιρεσία έχει γίνει συνήθεια και εξυπνάδα.

Συνεχίζεται.....

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

Γαλάτσι : Δήμος… πλεονασμάτων σε χρεοκοπημένη χώρα !!!

Ν.Ιωνία :Πλατεία 5,5 στρεμμάτων και τριώροφο υπόγειο parking

Όλοι θα θέλαμε  οι καλοκαιρινές βραδυνές ώρες γύρω από το θεατράκi του Άλσους Βέικου, αλλά και η ανεμελιά των ξαπλωμένων στο, όχι και τόσο περιποιημένο, χόρτο στους άλλους χώρους του Άλσους ( όσοι φωτίζσνται ), να έκφραζε την καθημερινότητα του Έλληνα/δας,του  Γαλατσιώτη/σας.
Όμως,η ζωή στο Γαλάτσι και στην Ελλάδα δεν είναι αυτή.

Ακούγοντας τις  "περί συσσιτίων"  διακηρύξεις της Θεανώς και τις ανακοινώσεις  των Δημοτικών παραγόντων στα Δημοτικά Συμβούλια,και αν ζούσες  στο κενό, θα σχημάτιζες  την εντύπωση ότι στην Ελλάδα η φτώχεια αντιμετωπίζεται ικανοποιητικά,στο δε Γαλάτσι, ηδυστυχία και η απόγνωση αρκετών,πλέον, πολιτών, έχουν υποχωρήσει γιατί  ο Δήμος φροντίζει τους ανήμπορους ,με τις διάφορες δομές του ( Κοινωνική υπηρεσία,κοινωνικό παντοπωλείο,Ιατρείο κ.λ.π.).
Εκτός αυτών,δηλαδή παράλληλα   με την κοινωνική αρωγή που τους παρέχει,φροντίζει  να ανεβάζει το ηθικό τους με καλοκαιριάτικες εκδηλώσεις,όχι ασήμαντου κόστους

Τα… περισσεύματα

Κορύφωση όμως, της εικόνας αποτελεί  η  είδηση, ότι ο  Δήμος έχει περισσεύματα  αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, με τάση αυξήσής τους!. Υπονοείται ότι αυτά προέκυψαν απo  "χρηστή διαχείριση" που δεν ασκούσαν οι  "άλλοι " .
Οι " άλλοι", όμως, από το 2013, μιλούσαν για περίσσευμα 1,5 δις και για ``καλή οικονομική κατάσταση του Δήμου``,ανεξάρτητα αν αυτή η θέση της τότε Δημοτικής αρχής αμφισβητήθηκε  έντονα από το   Σωματείο των εργαζομένων στο Δήμο (Περιοδικο `` Γαλάτσι ο Δήμος μας `` Ιούνιος 13) . Εδώ αναπόφευκτα προκύπτουν αναπάντητα ερωτήματα:
Είναι πραγματικά τα περισσεύματα  και πως προκύπτουν;
Που έπρεπε να είχαν πάει τα λεφτά και γιατί δεν πήγαν;               

Μιλάμε για Δήμο σε φτωχευμένη χώρα όπου οι πόροι προς την Τ.Α. είναι εξαιρετικά περιορισμένοι.Οι Δήμοι γενικά αδυνατούν ακόμη και για τα τρέχοντα.Γι αυτό το λόγο, οι Δήμοι για δικαιολογημένα , "δομικά "  έργα, με την κοινωνική δυναμική που διαθέτουν,   προσφεύγουν στην κεντρική Διοίκηση.Προφανώς,έτσι έπραξε ο Δήμος Ν.Ιωνίας, και η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ( κι όχι ο Δήμος )   με προχθεσινή απόφαση ενέκρινε,στο κέντρο της Ν.Ιωνίας  `` την διαμόρφωση πλατείας 5,5 στρεμμάτων  καθώς και τριώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης  350 θέσεων. Παρά ταύτα, στο Δήμο Γαλατσίου από υπεύθυνα χείλη διαδίδεται ότι ο  ίδιος ο  Δήμος ,με τα λεφτά του ( !) ,θα απαλλοτριώσει  το τετράγωνο Γαλατσίου Αγ.Γλυκερίας, Ιπποκράτους και Λυσίου και θα κατασκευάσει  την μεγάλη πλατεία – κέντρο πόλης . Πρόκειται για το τετράγωνο που είχε χαρακτηρίσει και ο τ.Δήμαρχος  κ. Θ.Τούντας, χωρίς καμία συνέχεια.

Είναι πρόκληση να μιλάς για περισσεύματα -Το ευρωβαρόμετρο: 

Μοιάζει ως πρόκληση να μιλάς για περισσεύματα σε Δήμο χώρας όπου τα αισθήματα και οι όροι της βαθειά κλονισμένης ζωής των κατοίκων  είναι γνωστοί και έχουν αποτυπωθεί ακόμη καιστην έκθεση του  ευρωβαρόμετρου  του Μαίου 2017

  • Έχει καταρριφθεί κάθε ρεκόρ απαισιοδοξίας στην Ευρώπη των 28 !!!
  •  Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων δεν έει πλέον καμία εμπιστοσύνη στην Ευρώπη,στην κυβέρνηση της χώρας ,στο κόμματα,στη βουλή…..
  • Το 98% των κατοίκων είναι απαγοητευμένοι, έναντι του 43% που είναι ο μέσος όρος στην ευρωζώνη και όπου το 62% ( ευρωζώνη 18% ) εκτιμά ότι ηκατάσταση θα χειροτερεύσει τους επόμενους 12 μήνες ( ευρωζώνη 18 %)  Ενώ  μιλάμε για μείωση της ανεργίας κατά  3,9% τα τρία τελευταία έτη, όμως, η χώρα έχει χάσει το 3% του πληθυσμού της (έλλειμμα των γεννήσεων άναντι των θανάτων  λόγω της κρίσης) και μετανάστευσης 100/άδων χιλιάδων ελληνόπαιδων.
  • Για πρώτη φορά κατά τα τελευταία χρόνια, η μερική η εκ περιτροπής εργασία  ξεπερνούν την πλήρη και σταθερή εργασία  για μεγάλο χρονικό διάστημα ( Ιανουάριος –Μάιος 2017 ) και όπου `` το 70% των θέσεων  πλήρους απασχόλησης που δημιουργήθηκαν αμείβονται  λίγο πάνω ,λίγο κάτω  από το βασικό μισθό ( 586 ευρώ μεικτά )!!!.

Αν,κάτω απ αυτή την έντονα αρνητική ψυχολογία του Έλληνα και συνεπώς του Γαλατσιώτη, , ένα τόσο αναγκαίο ,πλην βαρύ έργο, για το οποίο υπάρχει διαχρονική ευθύνη, μπορεί και πρέπει,σήμερα,  να προταχθεί και μάλιστα  να βαρύνει, αποκλειστικά τους/τις Γαλατσιώτες/σες, τότε η πόλη , με τα λεφτά της, θα είχε,εδώ και καιρό, λύσει τα προβλήματά της .Γιατί όλοι ήθελαν αυτό το έργο.Μόνο που δεν έκαναν ότι έπρεπε ,όταν έπρεπε.    Θα ήταν μία κανονική πόλη. μπορεί να  λειτουργούσε  τέλεια.  Όμως ,δυστυχώς για όλους, μόνο τέλεια δεν λειτουργεί η πόλη. Αντίθετα είναι μία πόλη,χωρίς υποδομές,με χαμηλή ποιότητα ζωής ,χωρίς ταυτότητα, που απουσιάζουν οι κανόνες λειτουργίας .  Και όπου δεν ισχύουν κανόνες  ( π.χ.παράνομη στάυμευση ,πολεοδομικό γραφείοκαταλήψεις …. )υποχωρεί η δημοκρατία και η ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Αντί, λοιπόν, να μαξιμαλίζουν ,με φόντο τις επόμενες εκλογές, ας φροντίσουν για τα στοιχείώδη αυτής της πόλης,γι αυτά που σε άλλους Δήμους είναι αυτονόητα. Κι ας διαθέσουν γι αυτά τα αυτονόητα τα…περισσεύματά τους                                       

Στο αμέσως επόμενο : Από πού λείπουν τα λεφτά που έγιναν περισσεύματα και που πρέπει να πάνε

 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

 

 

 

Πόσο παραπάνω να περιμένουμε;

ΔΕΝ ΝΟΙΩΣΑΜΕ ΝΑ ΦΥΣΗΞΕ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΑΝΕΜΟΣ

Ο ΣΥΡΙΖΑ ,σε ολόκληρη τη διαδρομή του, από την εποχή της σύστασής του, δεν κουράστηκε να μιλάει  για συμμετοχή, για διαφάνεια ,για τον ανεκτίμητο ρόλο του πολίτη και να προβάλλει την αριστερή φυσιογνωμία του. Από τις άπειρες δηλώσεις οργάνων και στελεχών του, στέκομαι στην  τελευταία του κ. Τσίπρα, ως  πρωθυπουργού τώρα ,  στις 24.7.17 με αφορμή την  επέτειο – γιορτή της  Δημοκρατίας στο Προεδρικό Μέγαρο :

"Να συμμετέχουν ενεργότερα οι πολίτες  στα κέντρα λήψης των αποφάσεων "

Ο Ελληνικός λαός, μέσα στην δυστυχία του, παρακολουθεί με πόνο,οργή  και,ενίοτε, σκωπτική διάθεση,τα υπόλοιπα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης να  αντιμάχονται σφόδρα τον ΣΥΡΙΖΑ, όχι γι αυτά που λέει,ούτε  γιατί  ασκεί μία πραγματικά αριστερή πολιτική ανακατανομής  του εισοδήματος υπέρ των λαικών στρωμάτων σε βάρος της τάξης που εκπροσωπούν,  αλλά  γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ τους  "τρώει  το  ψωμί ", μη διστάζοντας να εφαρμόζει  την δική τους πολιτική ,δηλαδή την πολιτική που υπαγορεύουν οι δανειστές!  
Να δεχθουμε,όμως, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ως κυβέρνηση, υποχρεώνεται στην "απνευστί " ( ;) αποδοχή και εφαρμογή των μέτρων δυστυχίας και κατάθλιψης  του εξουθενωμένου Ελληνικού λαού που επιβάλλουν οι  δανειστές – τοκογλύφοι ( τώρα εταίροι ) .
Όμως,   τι  έχει απομείνει στον ΣΥΡΙΖΑ για να έχει στοιχεία αριστερού κόμματος;
"Η συμμετοχή των πολιτών στα κέντρα λήψης των αποφάσεων "  όπως ζήτησε ο Κ.Τσίπρας;  

                          Ούτε στην ΣΥΡΙΖΕΙΚΗ Περιφέρεια Αττικής.

Αν επρόκειτο μόνο για την άσκηση ( και τα αποιτελέσματα ) της κυβερνητικής πολιτικής,  θα μπορούσε κανένας να …θολώσει ,κάτω από τον καταιγισμό των προβαλλόμενων επιχειρημάτων- δικαιολογιών.
Όμως,κι εκεί που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες άσκησης αριστερής ,κι όχι παραγοντίστικης πολιτικής,  στην ΣΥΡΙΖέικη   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ( δεύτερη κυβέρνηση), διέκρινε , κανένας ,τέτοιο στοιχείο πολιτικής, αισθάνθηκε, κανένας, κάποιο γνήσιο – ουσιαστικό διάλογο, είδε κάνένας, στάθμιση απόψεων ,απόψεων που δεν  τέθηκαν καν σε διάλογο,αισθάνθηκε, κανένας ,  τον καινούργιο αριστερό  άνεμο να πνέει στον τεράστιο τομέα της αρμοδιότητάς της ,μετά τρία χρόνια εξουσίας;

Συγκεκριμένα στη πόλη μας ,στο Δήμο Γαλατσίου ,διέκρινε κανένας στοιχειώδη έστω   αλλαγή  π.χ. στο τρόπο διαχείρισης και διάθεσης κονδυλίων της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, διαφορετικής απ αυτόν  της προηγούμενης Διοίκησης;  Οι διαδικασίες και η εικόνα είναι πανομοιότυπες, με αυτές των προηγούμενων Δημάρχων που,επίσης,έχουν πραγματοποιήσει αντίστοιχα,μικρής εμβέλειας, έργα. Καμία συμμετοχή, του πολίτη.Τότε γιατί το λέει ο κ.Τσίπρας; Κάποιοι θα μας …αποστομώσουν λέγοντας ότι τα έργα δόθηκαν στην βάση εγκεκριμένων μελετών.Συμφωνούμε.Έτσι γινόταν πάντα!                                                                                    
Αλήθεια,ποιες οι  διαδικασίες για την χρηματοδότηση έργων στο Γαλάτσι; Μέσα από ποια διαβούλευση φάνηκε ο ρόλος του ενεργού πολίτη ; Με ποια κρίτήρια εντάχθηκαν τα χρηματοδοτούμενα από την  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ έργα , κι όχι άλλα, στη θέση τους;
Αυτό που μένει στο τοπικό  επίπεδο είναι,η αναπόφευκτη προβολή του αποτελεσματικού Δήμαρχου, αλλά και της γενναιόδωρης και  "αντικειμενικής"  Περιφερειάρχη.
Οι προσωπικές πολιτικές στον ίδιο όπως πριν βαθμό.. Εκτός και κάποιοι εκλάβουν ως διαβούλευση,  τη φωτογραφία του Δήμαρχου με την κ.Δούρου, που δημοσιεύτηκε .  

Το  ίδιο ισχύει γιάτην αριστερή, ΣΥΡΙΖιώτισα, Αντιπεριφερειάρχη κ.Ε.Κυπριανίδου  που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο φιάσκο του ΠΑΛΑΙ.
Παρά την αρχική της διάθεση συνεργασίας με το "Κίνημα φορέων και πολιτών Γαλατσίου,Ν. Ιωνίας και Ε’Δημοτικής κοινότητας Δ.Αθηναίων για την διάσωση του ΠΑΛΑΙ " και την προώθηση της κοινής πρότασης των τεσσάρων Δήμων που το `` Κίνημα `` είχε κοπιωδώς προετοιμάσει ( ιδανική λύση ) , τελικά συμβιβάστηκε με την προσωπική πολιτική Μαρκόπουλου και κατάφεραν ( μαζί τους και ο αριστερός και ΣΥΡΙΖαίος κ. Η.Γκότσης της Ν. Ιωνίας),  να δοθεί το ΠΑΛΑΙ στους Αλαφούζους  και κατ επίφαση στο Δήμο, σπρώχνοντας το  "Κίνημα Φορέων και Πολιτών…" στην αδρανοποίησή του!
Έτσι,…δικαιώνεται και η …ρήση τους περί συμμετοχής του πολίτη !

Φαίνεται ότι η αριστεροσύνη των κ.κ.Δούρου – Κυπριανίδου  ολοκληρώνεται με τις ευχαριστίες που απονέμει σε αυτές και στην κυβέρνηση,  ο Δήμαρχος του Γαλατσίου.
Όμως, Θα ήταν,ίσως,άδικο, να κρίνουμε ένα κόμμα μόνο από την κορυφή .Είναι και ο κορμός του και η βάση του που στο Γαλάτσι πλαισιώνεται από  σειρά ανιδιοτελών αγωνιστών,συνοδοιπόρων στο κίνημα και φίλων.                                                                                                                                                                           Δυστυχώς,εκτός από  ανακοινώσεις σε σωστη κινηματική κατεύθυνση ,δεν είδαμε στο μικροχώρο  μας του Γαλατσίου,από την κυβερνητική πλέον  οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ Γαλατσίου ,   πολιτική  δυναμικής  αντίστασης για την άσκηση μίας ,άλλης  αριστερής πολιτικής, που,άλλωστε ,δεν θα είχε πολιτικό κόστος .

Δυστυχώς,το ίδιο είχαν πράξει όταν…λησμόνησαν τους αγώνες τους και την τεράστια συμβολή τους για το ΠΑΛΑΙ, μέσα από την "ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ " προκειμένου  να δαφνοστεφανώσουν και να επενδύσουν στο νεόκοπο, τότε, αστέρι τους που έγινε Δημοτική Σύμβουλος και αργότερα βουλευτίνα !. 

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

 

Ούτε, τώρα, την ώρα που καίγεται η Ελλάδα όλη,το άθλιο- υπόλογο πολιτικό σύστημα έκρυψε το αποκρουστικό πρόσωπό του.

Δεν είναι μόνο οι περιουσίες  που καταστρέφονταν.Είναι, , οι ζωές των ανθρώπων που  απειλούνταν ,είναι το οξυγόνο των ανθρώπων που χάνονταν,είναι ό ίδιος ο πλανήτης που μπαίνει σε ανοικτό κίνδυνο.
Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να  καταλογίσουν ευθύνες , όχι στον εαυτό τους  ,λες και το ξεβράκωτο – άθλιο κομματικό   κράτος  ( δημόσια Διόικηση)  που έχουν στήσει δεν είναι δικό τους έργο.

Λάτρεις, ευρωλιγούρηδες, υποτακτικοί –στην ίδια λογική με τους  δανειστές ,έχουν ψηφίσει όποιο έσοδο συλλέγει  το δύσμοιρο κράτος, υπερφορολογώντας τους Έλληνες η ξεπουλώντας την  δημόσια περιουσία, να τους το παραδίνουν  δημοκρατικότατα ( με νόμο της βουλής ) και να μην μένει κάτι για κανά αεροπλάνο,για τη διάσωση της Ελληνικής γης.

Μέχρι πότε τα παιδιά της Ελλάδας,με άδολο πατριωτισμό  (πυροσβέστες,εθελοντές ,μερίδα της Τ.Α …) παλεύοντας με τις φλόγες αλλά και ψαράδες, λιμενικοί, παλεύοντας με τα κύματα στο Αιγαίο διασώζοντας ανθρώπινες  ζωές, αλλά και εμπνευσμένοι καθηγητές στα σχολεία,κι άλλοι πολλοί, πλην απλοί Έλληνες  ……θα κρατάνε όρθια την πατρίδα τους;

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

Είναι καιρός τώρα που σκέπτομαι να ασχοληθώ με την… αριστερή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ  και την απίθανη …συνέπεια  του λόγου και της πράξης αλλά και των επιχειρημάτων που προβάλλει Τσίπρας και στελέχη, που βέβαια ελάχιστη σχέση έχουν με την ειλικρίνεια της  αριστεράς  και ου αριστερού πολίτη. Του Συριζαίου  πολίτη, που ο ΣΥΡΙΖΑ  τείνει  να τον καταστήσει οπαδό.

Έλα, όμως, που δεν σε αφήνoυν  οι προκλητικές , χαμηλής πολιτικής στάθμης  και αμφίβολου  αισθητικού περιεχομένου  προσωπικές  επιθέσεις της  Ν.Δ. των Μητσοτάκη, Γεωργιάδη και λοιπών  "σπουδαίων"  στελεχών της, με τις συχνά ακραία  αντιδραστικές θέσεις που παίρνουν!.  Και δεν είναι μόνον αυτοί που θα μπορούσε κανένας να τους προσπεράσει..    
                                                                                                                                                                 
Είναι και τα περιφερόμενα στελέχη  του λεγόμενου δημοκρατικού χώρου ,υπόλογων, κι αυτών,  για το κατάντημα του τόπου και της χώρας ,επώνυμοι αγέρωχοι υπουργάρες και κομματικά στελέχη που κυβέρνησαν προκλητικά και ανεύθυνα και αντί διακριτικής αναχώρησης από τον δημόσιο βίο ,έστω  δεδικαιολογημένης κριτικής στις ΣΥΡΙΖΕικες αστοχίες, αναιρέσεις, ανακολουθίες  ,επιδίδονται με τέτοιο αντιδραστικό μίσος κατά της κυβέρνησης που σε φέρνουν να αντιδράς  κατ αυτών και όχι του αμυνόμενου ΣΥΡΙΖΑ, που, τουλάχιστον, ως κυβέρνηση, δικαιολογημένα υπόκειται σε κριτική .

Και δεν είναι οι μόνοι. Είναι κι ένας εσμός δημοσιογράφων που παραπληροφορούν, διογκώνουν,λοιδορούν κάθε αριστερή προοδευτική ιδέα  που μπορεί να εκφύγει από τα χείλη ΣΥΡΙΖαίου.   Τελευταίο χαρακτηριστικό γεγονός  είναι η σημαία και ποιος θα την κρατάει στην ΣΤ΄Δημοτικού.

Είπε κάτι σωστό ο Τσακαλώτος : "η ανταγωνιστικότητα δεν έχει θέσει στην παιδεία" Βγήκε και χαρακτήρισε  αυτή τη θέση,ως "Σοβιετική κορώνα "  ποια; Η παλαι ποτέ τηλεπερσόνα κ.Παναγιωταρέα!. Εδώ να σημειώσω ότι ,η  σημαία που μόνιμα κρατάει η ΔΡΑΣΗ στο Γαλάτσι γράφειτο Ελληνοπρεπές  :
Σχολεία :ΟΧΙ στον ανταγωνισμό.ΝΑΙ στον συναγωνισμό ΝΑΙ στην άμιλλα" !

Είπε κάτι άλλο σωστό ο Γαβρόγλου :Η σημαία δεν  είναι βαθμολογικό έπαθλο``και  ακούστηκαν φαιδρές, πλην άκρως αντιδραστικές, κορώνες για  "καταδίωξη της   αριστείας" για  "εξίσωση προς τα κάτω " .. Προφανώς οι κορυφαίοι του πολιτικού συστήματος, ως γόνοι αστικών, πλούσιων οικογενειών, υπήρξαν πράγματι πολύ καλοί μαθητές στα Δημόσια η στα  ιδιωτικά σχολεία που πολλοί φοίτησαν.  Είναι αυτό φυσικό γιατί οι δεσμοί πλούτου – γνώσης είναι άρρηκτοι. Οι όροι σπουδής ήταν και είναι  εμφανώς άνισοι  για τα παιδιά των φτωχών.Είναι κάτι αυτονόητο που δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.
Όποιος έχει σπουδάσει φτωχός γνωρίζει την ταξικότητα και συνεπώς την ανισότητα της παιδείας,ακόμη και της δημόσιας.Θυμάμαι ότι στο Δημοτικό σχολείο του χωριού η      "πρωτιά" ,μεταξύ ίσων αγροτόπαιδων, δεν αμφισβητιόταν .  Στις πρώτες, όμως τάξεις του Γυμνασίου στην κοντινή πόλη,ο πρώτος του Δημοτικού στο χωριό  ‘επρεπε να παραχωρήσει την "πρωτιά" στους συμμαθητές - παιδιά των αστών της πόλης.Χρειάστηκε προς τούτο ένα ιδιότυπο,σε βάρος του, μπούλινγκ με την συνέργεια ορισμένων καθηγητών που πούλαγαν ηλίθια  εκδούλευση στον ματαιόδοξο αστό γονιό.

Προς  δυσφορία του φίλου μου του Πίκουλα, βρίσκω απόλυτα σωστό αυτό που είπε ο Βούτσης:
"Αυτό το ντέρμπυ περί αριστείας και ισοπέδωσης  είναι η βιτρίνα του `` δουλεύουμε για τους λίγους ή για τους πολλούς``, `` δουλεύουμε για το δημόσιο και το συλλογικό και το κοινό καλό και το δημόσιο συμφέρον η δουλεύουμε  για τα ιδιοτελή συμφέροντα των ολίγων που έχουν τις προδιαγραφές τις κοινωνικο-ταξικές να κάνουν ότι κάνουν στη ζωή τους "  
…  Αριστερά κατάλοιπα που τα σκοτώνει η κυβερνητική πρακτική τους !

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

 

 

 

Ένας Δήμαρχος σε μία πόλη που περίμενε `` πολλά`` ( πέραν του κυκλοφοριακού ) από την έλευση του ΜΕΤΡΟ , η πόλη ,όμως ,δεν έκανε τίποτα όταν έπρεπε, προκειμένου  να συμπεριληφθεί στο σχεδιασμό του ΜΕΤΡΟ  ένα συμβατό τοπικό  δομικό έργο ,όπως πλατεία – κέντρο πόλης,  που χρόνια διεκδικεί.

Ένας Δήμαρχος σε μία πόλη που σημείωσε εξοργιστική διαχρονική απουσία ( εκτός της ΔΡΑΣΗΣ ), ακόμη κι από αυτή την ``Δημόσια διαβούλευση για την   γραμμή  v4 στο Γαλάτσι`. ( Είναι γνωστό ότι ` δύο μόλις μήνες πριν, είχε λήξει ο χρόνος που  η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ είχε θέσει σε διαβού λευση την ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ!!) .

Ένας Δήμαρχος σε μία πόλη,που ,κατόπιν εορτής,καλεί ( προσχηματικά`;)  στις 6.7.17  την Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (μας θυμίζει αντίστοιχη πρόσκληση του Δήμαρχου κ.Θ.Τούντα στον τότε Γ.Γ.Ο.Α.  " φίλο του ", τον  κ.Κλαδά, προκειμένου να   "αδειάσει"  την  "συντονιστική  επιτροπή φορέων και πολιτών για την διάσωση του ΠΑΛΑΙ ")  και παρουσία όλων των Δημοτικών Συμβούλων ( Δημοτικό Συμβούλιο ) του απευθύνει την παρακάτω  ερώτηση :     

 -Μπορεί να αλλάξει τώρα ο σχεδιασμός σας; 

 -Και  εισπράτει την αυτονόητη  απάντηση:   

 "Δυστυχώς αργήσατε 10 χρόνια.Η διαβούλευση και οι συζητήσεις της εταιρείας με τις τοπικές κοινωνίες  έχουν τελειώσει  και ο σχεδιασμός και οι μελέτες του έργου έχουν ολοκληρωθεί.Η συζήτηση και οι προτάσεις σας έπρεπε να έχουν γίνει  το 2006 η 2007. Τώρα είναι αργά και δεν μπορεί να αλλάξει ο σχεδιασμός``( ΠΑΛΜΟΣ 21.7.17),   

Αυτός ο Δήμαρχος με λιγότερες ,έστω,ευθύνες από προηγούμενους ,

Πως αισθάνεται; 

Υ.Γ. : Η απαράδεκτη αμέλεια –αφροντισιά του  τοπικού πολιτικο- Δημοτικού φάσματος  επιχειρείται να  μπουρδουκλωθεί με ανεπίσημες (;) διαρροές του τύπου
"έχουμε λεφτά,έχουμε περισσεύματα " και με τα λεφτά μας,  

ΘΑ απαλλοτριώσουμε,ΘΑ πληρώσουμε,ΘΑ κάνουμε πλατεία !!!   

ΜΕ την θεώρηση αυτή , ότι δηλαδή το γενικά φτωχό Γαλάτσι των μεγάλων προβλημάτων ,παρουσιάζει Δήμο με  "περισσεύματα ", (περισσεύματα είχαν  ο Σαμαράς και ο Τσίπρας),  διαβάσαμε ότι συμφωνεί  ( γιατί Όχι; ) και την οικειοποιείται και η τοπική βουλευτίνα μας!!.

Πλησιάζουν οι Δημοτικές  εκλογές του 2019 ( έτος εγκαινίων ΜΕΤΡΟ ) και όλοι ετοιμάζουν τις  αναιρέσεις τους και τις παραλείψεις τους να τις μετατρέψουν σε επιχειρήματα θολούρας που,στη ψηφοθηρία , αποδεικνύεαι αποτελεσματική!.

Το επόμενο άρθρο  με τίτλο`` με τα λεφτά μας !`` στις 3.9.2017

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

 

Για να μη χολοσκάνε ορισμένοι σε θέσεις ευθύνης στη πόλη και εκθέτουν εαυτούς  διερωτώμενοι και ταυτόχρονα  αποφαινόμενοι σχετικά με το : 
Τι φορέας είναι η ΔΡΑΣΗ;  τους παρουσιάζουμε τον φορέα μας :
Η ΔΡΑΣΗ ,ως ο τίτλος της δηλώνει , μιλάει ταυτόχρονα για την κοινωνία, τον πολιτισμό και την ποιότητα ζωής  που είναι έννοιες με κοινό παρονομαστή τον άνθρωπο . Λειτουργεί με βάση καταστατικό , έχει όμως αποκεντρωμένη Διοίκηση με αυτόνομες επιτροπές και γενικά η λειτουργία της είναι πρότυπο δημοκρατίας.
Η ΔΡΑΣΗ δεν είναι τίποτα παραπάνω ,αλλά ούτε παρακάτω, απ ότι  την χαρακτηρίζει η παρουσία της ,το έργο της,η δράση της, εδώ και  15 χρόνια στο Γαλάτσι.
Η ΔΡΑΣΗ, με αιχμή την Θεατρική ομάδα της και την ομάδα λόγου και τέχνης,  κάνει ποιοτικές πολιτιστικές εκδηλώσεις,συμβατές με την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα ( ανύψωση του φρονήματος του λαού ), διοργανώνει εδώ και 8 χρόνια ,μαζί με τον Δήμο Αθήνας, το 8/ήμερο φεστιβάλ `` Νεολαία εν Δράσει `` ,όπως επίσης yδιοργανώνει κάθε χρόνο λογοτεχνικό διαγωνισμό μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου κ.λ.π. Ταυτόχρονα, η ΔΡΑΣΗ διοργανώνει μαζί με άλλους φορείς  αναδασώσεις,  υιοθετεί και προστατεύει εκτάσεις δημόσιες δασικές – αναδασωτέες κ.λ.π..
Ταυτόχρονα,η ΔΡΑΣΗ  προβληματίζεται και ενίοτε δρα για την άθλια εικόνα – ζωή  της πόλης, όχι μόνο στο Παλιό Τέρμα , αλλά και στο Νέο Τέρμα,όπου με τη σιωπή,αν όχι παρότρυνση, σημειώνεται  βιασμός του κοινόχρηστου – κοινωφελούς χώρου, όπως και   των διπλοπαρκαρισμάτων σε όλη τη λεωφόρο,μηδέ των στάσεων λεωφορείων εξαιρουμένων κ.λ.π. .
Η ΔΡΑΣΗ επισημαίνει ότι το πιο επικίνδυνο είναι ο εθισμός του πολίτη με αυτή την παρακμή.
Αυτό που  πράγματι δεν είναι η ΔΡΑΣΗ , είναι ότι δεν είναι κομματικός φορέας,ούτε φορέας  εκτροφής παραγόντων ,πόσο μάλλον ψηφοθηρικός.
Η ΔΡΑΣΗ δεν είναι εχθρός κανενός. Δεν είναι ,όμως, και άκριτος φίλος κανενός,πόσο μάλλον χειροκροτητής .
Η ΔΡΑΣΗ δεν αλοιθωρίζει στις μεγάλες εξουσίες,πόσο μάλλον στις μικρές.
Στα 15 χρόνια λειτουργίας, οι άνθρωποι της ΔΡΑΣΗΣ, με πολλαπλάσια χρόνια παρουσίας στα κοινά της πόλης, δεν παρακάλεσαν ούτε για τον εαυτό τους ,ούτε για τον φορέα. Διεκδικούν,όμως,αυτό που τους ανήκει .Όχι βέβαια από τα πρόσωπα που εκπροσωπούν για μία 4-5/ετία τους θεσμούς ( μετά συνήθως τους χάνουμε ), αλλά από τους θεσμούς.
Ακόμη, δεν σιωπά απέναντι σε πράξεις που την προσβάλλουν, που προσβάλλουν το δημόσιο ήθος,που προσβάλλουν τον πολιτισμό.
Η απόφαση εξαίρεσης του φορέα μας από την επιχορήγηση των άλλων Συλλόγων  δείχνει εμπάθεια. Το σκεπτικό της εξαίρεσης ήταν  ψευδές.Με επιστολή μας προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο  υπερασπιστήκαμε  την αλήθεια και το δημόσιο ήθος. Δεν είναι μερικές εκατοντάδες ευρώ που έχουμε ανάγκη.Αυτά τα βρίσκουμε ακόμη κι από τις πενιχρές πλέον  τσέπες μας.Δεν θα είναι η πρώτη ,άλλωστε, φορά. Είναι χρέος μας να  διεκδικούμε ,και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.
Η ΔΡΑΣΗ δεν είναι φορέας που σιωπά.Είναι ένας από τους άπειρους ανά την Ελλάδα μικρούς φορείς, που δεν παίζουν `` πρώτη γραμμή ``που, όμως, ακουμπά επάνω τους η κατατραυματισμένη Ελλάδα μας.

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

                                   ΔΗΜΟΤΙΚΗ  ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

                                   ΕΤΣΙ ΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο ( 19.7.2017 ),  τέταρτο στη σειρά θέμα είναι : "Συγκρότηση Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης  αρθρ.76  ν.3852/10( Καλλικράτης) :
Πρόκειται για μαζικό  όργανο  "λαικής συμμετοχής" (25-50 ατόμων ), με συμβουλευτικές αρμοδιότητες που  γνωμοδότεί,΄πέραν άλλων, και  για : "  θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος"  και  "εξετάζει τα τοπικά προβλήματα" .
Στο όργανο αυτό συμμετέχουν Σύλλογοι ,φορείς ,πολίτες ,ακόμη ,και    "Δημότες  εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους"  μετά από κλήρωση! .

Πρόκειται για μία επιδίωξη του νομοθέτη να μπάσει την κοινωνία στην Τ.Α .,να ενισχύσει την δεινοπαθούσα δημοκρατία, περιορίζοντας  τον συγκεντρωτισμό του Δημαρχοκεντρικού  συστήματος  που έχει μετατρέψει,  ουκ ολίγους Δήμους,σε κακέκτυπο της ευτελισμένης πολιτικής εξουσίας-διαχείρισης.
Στο Γαλάτσι το όργανο αυτό είναι άγνωστο,όπως άλλωστε άγνωστος παραμένει ο αμοιβόμενος Γ.Γραμματέας του Δήμου, όπως ο Συμπαραστάτης του Δημότη.
Καμία προσπάθεια της Δημοτικής εξουσίας να δώσει κάποια , έστω,  ουσία στα "οργανα λαικής συμμετοχής".

Όμως ,
τον προηγούμενο μήνα, έληξε ο χρόνος δημόσιας διαβούλευσης για την γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ,  που είχε κηρύξει η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ .
Η πόλη,απροετοίμαστη (χρόνια αρρώστεια ),όχι μόνο δεν ενεργοποίησε το  προβλεπόμενο από τον Νόμο όργανο,αντίθετα,  σημείωσε απαράδεκτη,εξοργιστική απουσία - άγνοια   ( εκτός της ΔΡΑΣΗΣ που φρόντισε και συνάντησε την Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στις  2.5.17 και ανάλογα, με έγγραφο και άρθρα,  ενημέρωσε Δήμαρχο και Δημοτικό Συμβούλιο  ).

Κι αν ακόμη,δεν προβλέπονταν  από το νόμο το όργανο αυτό,ένας Δήμος  με επίγνωση της  αποστολής του ,θα το συγκροτούσε , κινητοποιώντας  την τεχνική του υπηρεσία και το ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας που, πολλά είχε να προσφέρει.
Το ΜΕΤΡΟ είναι   ένα κολοσιαίο έργο που όλοι λέμε ΝΑΙ να γίνει που,όμως για πολλά χρόνια θα δημιουργήσει πρόβλημα λειτουργίας κι όχι μόνο.
Μία κοινωνία,ένας Δήμος όφειλε έγκαιρα ,πρίν την οριστική Μ.Π.Ε.,να έχει παρέμβει ,να έχει διεκδικήσει `` κέντρο πόλης – πλατεία` και να περιορίσει τις επιπτώσεις στην ζωή των κατοίκων.

Ήταν η καθυστερημένη μεν, αλλά αναγκαία πράξη περίσωσης  της τιμής της πόλης .Μπροστά  στην πίεση που αιθσθάνονταν ο Δήμαρχος  από το τεράστιο,με επιπτώσεις, έργο, συγκάλεσε Δημοτικό Συμβούλιο στις 6.7.17 ( !!!)και έχοντας προσκαλέσει την Διοίκηση της ΑΤΤΙΚ0 ΜΕΤΡΟ, έδωσε την δυνατότητα στους Δημοτικούς Συμβούλους της αντιπολίτευσης  να εκτονωθούν …κάνοντας ερωτήσεις.
Οι απαντήσεις,βέβαια,ήταν δεδομένες ,μέσα στα πλαίσια της ισχύουσας πλέον  εγκεκριμένης ,με δημόσια διαβούλευση, και απόντα τον Δήμο, Μ.Π.Ε. που ,καθένας αντιλαμβάνεται, ότι έχει, πλέον,αμετακίνητη βαρύτητα.

Κι ενώ,έτσι έχουν τα πράγματα,στέκομαι στην ερώτηση που πρώτος έκανε ο Δήμαρχος:
Μπορούν να γίνουν άλλες παρεμβάσεις;   Και η απάντηση : "Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.Εξετάζουμε μόνο το σταθμό  στην `` Πάρνηθος "  .
Και η απορία του γράφοντος: 

Εφόσον τα δεδομένα του ΜΕΤΡΟ στο Γαλάτσι είναι πλέον  αμετακίνητα ,ποία η  έννοια της  πρότασης του Δήμαρχου και συναίνεσης(;) των Δημοτικών Κινήσεων να συνέλθουν για να αποφασίσουν τις προτάσεις που θα κάνουν στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ; !!!!.

Έτσι γράφεται η ιστορία της -πόλης !Κατόπιν εορτής !

Στο επόμενο :  Άρθρο με τίτλο "Με τα λεφτά μας "

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

Για μία ακόμη φορά ,η Γαλατσιώτισσα  "μαμά αριστερά ", καμαρώνει  τα παιδιά της να επιβεβαιώνουν την αριστεροσύνη τους (!) και να  τιμούν την παράδοση. Δηλαδή να διασπώνται !
Αυτοί που το 2014 συνέκλιναν και δημιούργησαν την Δημοτική κίνηση  "Ενότητα για την ανατροπή", ξέχασαν την ενότητα και  κράτησαν την Ανατροπή . Μόνο  που από ανατροπή  της παθογένειας και του ατομοκεντρισμού στο Δήμο Γαλατσίου που θα επεδίωκαν ,  πέτυχαν την ανατροπή της  ενότητάς τους  !
Θα ήταν αφελές να επιχειρήσει  κανένας να εντοπίσει τους  υπαίτιους της διάσπασης και να ταχθεί με την μία η την άλλη πλευρά.
Θυμάμαι ότι  τα  "εύκολα"  χρόνια  στο Γαλάτσι , τότε που για τα σχολεία ( που δεν είχαμε),για  το κέντρο πόλης, γιά τη δασική-αναδασωτέα,για το ΠΑΛΑΙ κ.λ.π.  μαζευόμαστε, κατ αρχήν, πάνω από εκατό άνθρωποι  και στην συνέχεια περισσότεροι. Υπήρχε αριστερό κίνημα ,παράλληλα , όμως ,υπήρχε  κίνημα με διαφορετικότητα , υπήρχε Ζαφειράκης, Χατζούδης , Μιμηγιάννης, Αστήθα, χωριανόπουλος .
Προιόντος του χρόνου οι σοφοί …μαρξιστές της πόλης …ανεκάλυψαν, την μεγάλη αλήθεια , ότι δηλαδή, τα τοπικά προβλήματα εξαρτώνται από την κεντρική πολιτική  σκηνή ,τουτέστιν τα κόμματα. Και επειδή τα κόμματα λειτουργούν…υποδειγματικά, αποφάσισαν να χωρίσουν και την τοπική κοινωνία σε κόμματα και να πορεύονται με το κόμμα τους, δηλαδή μόνοι τους.
Έτσι δεν μολύνονται,κρατάνε την καθαρότητά τους  (!)
Έτσι οι εκατό (plus) έγιναν πενήντα, μετά είκοσι πέντε, για να καταλήξουμε σε πεντάδες! Εκτός και κατεβαίνει ατόφιο το  "κόμμα"  που πετυχαίνει περισσότερους.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την απλουστευτική  μαρξιστική  ,κατά τα  άλλα,ανάλυσή τους , η μετάλλαξη του  ΣΥΡΙΖΑ,έπρεπε να οδηγήσει σε διάσπαση μίας τοπικής Δημοτικής κίνησης(!).
Δεν θα έπρεπε, όμως,οι αμόλυντοι,  που θεωρούν ότι με την καταδίκη του σημερινού μνημονιακού   ΣΥΡΙΖΑ καθαρίσανε , να  αναλογίζονται και την δική τους ευθύνη  ,όταν πετραδάκι – πετραδάκι ,έχτιζαν έναν κόμμα, καταδικασμένο να παραδοθεί στους δανειστές ;
Να συναισθανθούν  και την δική τους ευθύνη, όσοι  συνεχίζουν να λένε και να πράττουν,όπως τότε που  έχτιζαν τον  ΣΥΡΙΖΑ;  . Τότε,που  ο ξεσηκωμένος λαός ,ζήταγε την αριστερή στροφή και πήρε ,ο ίδιος ο λαός,τον ΣΥΡΙΖΑ και τον ανέβασε στα ύψη. Τότε ( πρώτες εκλογές ) ,με ένα λαό,σε μεγάλη κινητικότητα, τότε που  αχνόφεγγε η  "ώρα Ελλάδας ", τότε που το κίνημα στην Ευρώπη φώναζε "είμαστε Έλληνες " , τότε  η αριστερά που ήταν;…
 Τότε η εσωστρεφής αριστερά πάλευε,όπως τα αστικά κόμματα, για τα εκλογικά ποσοστά της!! Τότε,κι όχι αργότερα , κρίθηκαν όλα……. 

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

Παλιά στο χωριό:

Τα καλοκαίρια, όλο σχεδόν το χωριό μετακόμιζε  στα αγρόσπιτα ,κοντά στα ποτιστικά, στα ζώα,στις σταφίδες,τα σύκα…Όλη η αγροτική περιφέρεια του χωριού έσφυζε από ζωή,κυρίως από τα  "παιδόπουλα  "( 3-6 παιδιά κάθε οικογένεια ). Με τη δύση του Ήλιου ,όταν σταμάταγαν οι δουλειές μαζευόμαστε σε ομάδες ,( Νιχωρταίο Ναζηραίοι,Ναζηραίοι – Μπαλιαγαίοι, Καμπίσιοι – Βουνίσιοι κ.λ.π) .Οι ομάδες διοργάνωναν ποικίλους αγώνες,αρχικά ειρηνικούς ( ποδόσφαιρο, βόλεϊ, απλούν ,τριπλούν ,τρέξιμο...).Στη συνέχεια όμως, είχαμε  "συρράξεις"  με γιουρούσια, πετροπόλεμο,  χρήση   "όπλων " από ξύλο,( σφεντόνες, τόξα,δοξάρια…). 

Ο συναγωνισμός ήταν έντονος, μπροστά τα μεγάλα αδέλφια,πίσω οι μικροί, όλοι ψυχωμένοι για την ομάδα. Εκφράζαμε δυναμισμό,συχνά,  στα όρια της βίας. Ακόμη και στα προσωπικά αγωνίσματα ( πάλη κατά ηλικία…) καθένας πάλευε για την ομάδα.Είμαστε όλοι συμμετέχοντες – συμμέτοχοι. Δεν έλειπαν τα ατυχήματα, σπανίως σοβαρά.Ο ενθουσιασμός και η παραβατική συμπεριφορά μας ενίοτε προκαλούσε  το "σύστημα ", δηλαδή, τo μακρύ χέρι του .. πατέρα που δρούσε ανάλογα με τις πληροφορίες και  την κουλτούρα του. 

Πρέπει να διευκρινίσω ότι αυτό το σκηνικό,ήταν μία λεπτομέρεια  στο  "γίγνεσθαι"  του χωριού.Γιατί η ζωή τότε,παρότι εξαιρετικά δύσκολη ,ήταν  όμως, γεμάτη ατόφιο πολιτισμό. Κι αυτός δεν ήταν τα δικά μας παιχνίδια.
Ήταν η θεατρική ομάδα Εύας που χωρίς κανένα τεχνικό μέσο ήχου-φωτισμού ανέβαζε Σαίξπηρ και καθήλωνε στην πλατεία 1000 χωριάτες (  απίθανοι ντόπιοι ηθοποιοί, κειμενογράφοι,ιστορικοί του τόπου ,κατά τεκμήριο αριστεροί,που το εμφυλιακό κράτος της δεξιάς τους εξόρισε η τους ανάγκασε σε φυγή ).
Ήταν οι πλούσιες λαϊκές   γιορτές στην μεγάλη πλατεία , τις Απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα ,… όπου  λαϊκοί ντόπιοι  "ποιητάρηδες"  και μαστόροι του έμμετρου και μη λόγου, πέρναγαν από την κοφτερή γλώσσα τους καθένα με τις αδυναμίες του ,τα κουσουράκια του,με συμπάθεια κι ενίοτε μικροδυσαρέσκειες .
Ήταν η συρροή  τα Σαββατοκύριακα στο εξοχικό κέντρο στου  "Φάνη ",  όπου κάτω από τον πλάτανο έπαιζαν αυτοσχέδιοι οργανοπαίχτες με πολύ χορό. 
Ήταν η ποδοσφαιρική ομάδα,κομμάτι,τότε κι αυτή πολιτισμού,μιάς και οι άνθρωποι συμπλέκονταν στις διάφορες δραστηριότητες. Ήταν…………  

Τώρα στο Γαλάτσι με το SURVIVOR

 Ανεξάρτητα της εναντίωσής μου για την παραχώρηση του Άλσους , δεν μπόρεσα να διακρίνω στοιχεία΄που να τοποθετούν το Survivor  στον πολιτισμό, όπως μας… διδάσκει ο επί του πολιτισμού αρμόδιος Δημοτικός παράγοντας που, ως ακραιφνής καλαμοκαβαλάρης, μοιράζει αφειδώς  "χαρακτηρισμούς". Και τέτοιοι χαρακτηρισμοί  αναγκαστικά προδίδουν εμπάθεια ασύμβατη με τον πολιτισμό.

Την όποια ιδέα για το SURVIVOR την απέκτησα μέσω ζάπινγκ. Τις ημέρες, όμως, των τελικών στο θεατράκι του Άλσους,ευρισκόμενος εντός νοσοκομείου,υποχρεώθηκα και παρακολούθησα ,όχι μόνον την ανούσια τελετή ανάδειξης του νικητή αλλά και τα προβαλλόμενα στιγμιότυπα - σκηνές των αγώνων στον Άγιο Δομίνικο.
Δεν διέκρινα σοβαρές διαφορές  των δικών μας παιδικών αγωνισμάτων  με το SURVIVOR .  Οι μόνες διαφορές είναι ότι εμείς τότε, πιτσιρικάδες, δρούσαμε αυτόβουλα,είχαμε συμμετοχή,αυτενεργούσαμε, είμαστε ομαδικοί..Έτσι διαμορφώνεται ο πολίτης. Στην κατεύθυνση αυτή έχει χρέος  ο πολιτισμός να στοχεύει . Σε πολίτη ενεργό κι όχι παθητικό δέκτη.

To SURVIVOR , oυσιαστικά  δεν είναι παιχνίδι ,χρησιμοποιεί το παιχνίδι εντάσσοντάς το στις τεχνικές της αδίστακτης κερδοσκοπικής επικοινωνίας που θέλει και τον γονιό σύμμαχο. όμως πολιτισμός δεν είναι.

Το SURVIVOR , λένε, σημείωσε μεγάλη θεαματικότητα και αυτό έδωσε τη δυνατότητα σε ασεβείς στο Γαλάτσι , να το κατατάξουν στον πολιτισμό. Λένε ότι έχουν μαζί τους το 80%του λαού.Έτσι λειτουργούν οι λαϊκιστές.Οικειοποιούνται κάθε θετική γι αυτούς   "πέτσινη"  μέτρηση - πληροφορία και δεν διστάζουν να ιεροσυλούν εντάσσοντας την ιδέα του εθελοντισμού στις κερδοσκοπικές επιδιώξεις του Αλαφούζου και του αλλοδαπού συνεταίρου του!!!

Δεν διέκρινα σοβαρούς ανθρώπους της τέχνης – πολιτισμού να ασχοληθούν με το SURVIVOR. Γιατί άλλωστε.Μιά παραγωγή Ελλήνων και Τούρκων ήταν, σαν τόσες και τόσες. Ήταν η σύγχρονη τώρα εκδοχή  ενός παιχνιδιού  που παίζαμε το 1950, ,διασκεδαστικό για την πιτσιρικαρία  που,απλά , το παρακολούθησαν και μεγάλοι,όπως τόσες και τόσες χαζοεκπομπές. Διάβασα μία καταιγιστική απόφαση της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.Το περνάει γενιές δέκα τέσσερες. Χρειαζότανε.

Προσπαθώντας να ερμηνεύσω τη  "βουτιά στη στεριά "  του  "ειδήμονα" στο  Γαλάτσι, αντιλαμβάνομαι ότι το Survivor αποτελεί επένδυση, όχι μόνον για τους παραγωγούς που θα το επαναλάβουν, αλλά και γι αυτούς που κολακεύτηκαν με  την τέλεση των τελικών στο Γαλάτσι και από μερικά ευρώ που πήραν .

Εκτός άλλων ωφελημάτων, επένδυσαν και σε ψήφους των σημερινών 10- 12 /χρονων και στην νεανική αφέλειά τους .Δεν είναι,όμως, η αφέλεια που  ωθεί, από θέση ευθύνης,τον  "ειδήμονα"  να μην ελέγχει τι βγαίνει από το στόμα του και την πένα του!.

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

Σε αστραπιαίο ,πρόσφατο, πέρασμά μου από την Βόννη, είχα την μεγάλη τύχη να συνομιλήσω με τον κ. Β.Σόιμπλε . Συνέβαλλε φίλος Γερμανός, Ελληνομαθής,   που`` παίζει `` στα πολιτικά πράγματα της Γερμανίας .Η συνάντηση:

Φίλος : κ. Υπουργέ, ευχαριστούμε που μας δεχθήκατε. Απ εδώ ο φίλος μου είναι Έλληνας ,έχει άποψη για το πρόβλημα της χώρας του και για το δικό σας ρόλο.

Σόιμπλε :Απ ευθείας σε μένα στη γλώσσα του ( μεταφρασμένα) . ``Γνωρίζω τα αισθήματα των Ελλήνων για το πρόσωπό μου. Το θεωρώ άδικο. Ήμουν από την αρχή της κρίσης ειλικρινής με τη χώρα σας. Με κοιτάζει : Που μένεις ;

Εγώ : Στην Αθήνα

Σόιμπλε : Κουνάει το κεφάλι του ανασηκωνόμενος στο καρότσι του.`` Εκεί βιώνετε έντονα προβλήματα ``συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια,  βλέπει την καταφατική απάντησή  μου και  κοιτάζει  τον υπολογιστή του απευθυνόμενος στον φίλο μου :  "σε 1΄θα δεχθώ τον Υπουργό ενέργειας" υποδηλώνοντας ότι πρέπει να φύγουμε. Ξαναφέρνει το βλέμμα του   σε εμένα και λέει:

Β Σόιμπλε :Είμαι πολιτικός Ευρωπαίος και Γερμανός. Υπόκειμαι στις  υποχρεώσεις μου απέναντι στην χώρα μου και στην Ευρώπη. Έχω κι εγώ Γερμανούς που διαμαρτύρονται για τον επιεική δανεισμό στην Ελλάδα. Παρά ταύτα εδώ και χρόνια ,στα Γιουρογκρούπ και σε συναντήσεις προτείνω ένα σχέδιο που θεωρώ ότι είναι το μόνο που αρμόζει στην Ελλάδα.    Θα κοστίσει στην Γερμανία και στην Ευρώπη .  Όμως θα μπορούσα να το περάσω ,χωρίς πολλά προβλήματα. Πρόκειται για την έξοδο από την ευρωζώνη της Ελλάδας, με σημαντική οικονομική ενίσχυση  της Γερμανίας και Ευρώπης για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της εξόδου. Θα γυρίζατε σε εγχώριο νόμισμα, θα βελτιώνατε την ανταγωνιστικότητά σας  και μετά από χρόνια, αν το επιθυμούσατε, θα επιστρέφατε στην Ευρωζώνη.  Οι πολιτικοί σας όμως το απέκρουαν. Το συζήτησα  και στο τελευταίο Γιουρογκρούπ στις 5.12.16. Επειδή , όμως, πρέπει να φύγετε, ζητήστε από την `` Γραμμα;τεία  `` μου τις δηλώσεις  που έκανα μετά τη λήξη του

Οι δηλώσεις  Σόιμπλε :``Η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο  μπροστά της να διανύσει και πολύ δουλειά να κάνει….Η αποστολή να φέρουμε την Ελλάδα σε μία βιώσιμη ,ανταγωνιστική πορεία υπό τον όρο της συμμετοχής της στην νομισματική ένωση είναι – το παραδέχομαι –μακράς διάρκειας  και πολιτικά φιλόδοξη`` και προσέθεσε :Όσο, όμως,οι υπεύθυνοι στην Ελλάδα το επιθυμούν, γιατί συζητήσαμε και εναλλακτικές προτάσεις ,τρίτος δρόμος δεν υπάρχει``

Δεν φαντάζει ξεκάθαρη η συνέπεια και η ειλικρίνεια του Γερμανού; Ο πρώτος δρόμος είναι αυτός του μαρτυρίου που βαδίζουμε ,που τον χαρακτηρίζει "μακράς διάρκειας και πολιτικά φιλόδοξη ". Καθένας αντιλαμβάνεται ότι, κατά τον Σόιμπλε , τούτο που περνάμε 7 χρόνια ,θα συνεχιστεί για χρόνια. Και εφόσον  δεν υπάρχει τρίτος "δρόμος" ,ο μοναδικός δεύτερος δρόμος είναι η πρόταση εξόδου. Γιατί δεν υπάρχει  περίπτωση να γίνει ανταγωνιστική η Ελλάδα μέσα στην ευρωζώνη . Ανοιχτό ,όμως , παραμένει το θέμα, αν όντως  "δεν υπάρχει τρίτος δρόμος "

 

Θεωρητικά υπάρχει. Μία άλλη οργάνωση της κοινωνίας, μία άλλη διεύθυνση της οικονομίας.Μία μορφή σοσιαλισμού. Πως θα μπορούσε,όμως,  να υποστηρίξει κανένας μία τέτοια λύση, χωρίς μαζικό προσανατολισμό της κοινωνίας σε αντίστοιχη κατεύθυνση,χωρίς ισχυρό κίνημα ,με πρόνοια , με μελέτες, με έντονο ριζοσπαστισμό ; 
Γιατί ,αλλιώς,έτσι όπως  ακούγεται, η διαφορά της πρότασης Σόιμπλε με αυτής  των Ελλήνων πολιτικών που προτείνουν την επιστροφή στην δραχμή,χωρίς να καταθέτουν πειστική πρόταση – μελέτη αντιμετώπισης των προβλημάτων,ιδιαίτερα στο πρώτο μεταβατικό στάδιο , είναι ανύπαρκτη.

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου