e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Να σταματήσουν τη γάγγραινα των πρόχειρων μελετών ή των στημένων διαγωνισμών σε δήμους μέσω αύξησης του ορίου απευθείας αναθέσεων μελετών, από τα 20.000 ευρώ που είναι σήμερα, στα 80.000 ή ακόμα και τα 120.000 ευρώ επιδιώκουν στο υπουργείο Υποδομών.

Η αύξηση του ορίου απευθείας αναθέσεων μελετών, που θα συμπεριληφθεί στο υπό επεξεργασία σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στο πλαίσιο κρατικών προμηθειών προκαλεί ήδη συζητήσεις καθώς θεωρείται «φάρμακο με ενδεχόμενες σοβαρές παρενέργειες».

Στο υπουργείο απαντούν πως η αύξηση του ορίου θα συνοδευτεί «από αυστηρές απαιτήσεις δημοσιότητας και διαφάνειας». Επισημαίνουν πως με το σημερινό καθεστώς, του πολυνομοσχεδίου 4412 / 2016, οι απευθείας αναθέσεις μελετών αξίας μέχρι 20.000 ευρώ γίνονταν με κλήρωση από κατάλογο υποψηφίων. Ενίοτε «το λαχείο» έπεφτε σε τυχερό ο οποίος δεν είχε και μεγάλη σχέση με το αντικείμενο της μελέτης με αποτέλεσμα να αμείβεται για υπηρεσία πολύ χαμηλής ποιότητας.

Προσθέτουν πως με τη νέα ρύθμιση, που θα επιταχύνει τη διαδικασία ανάθεσης μελετών, δεν θα μπορούν πλέον οι δημοτικοί άρχοντες να επικαλούνται την ένδεια εξειδικευμένου προσωπικού και να δέχονται «δωρεές μελετών» από ιδιώτες οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις φωτογραφίζουν και συγκεκριμένους αναδόχους για τα έργα.

Οι σοβαρές ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού και η υποστελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) αποτελεί μόνιμη δικαιολογία για τα σοβαρά προβλήματα στη σχεδίαση, υλοποίηση και παραλαβή δημοσίων έργων εδώ και χρόνια. Επιπλέον, οι δημοτικοί άρχοντες επικαλούνται και τις χρονοβόρες διαδικασίες στους διαγωνισμούς για τις μελέτες, αφού συχνά οι προσφυγές πέφτουν βροχή. Έτσι δέχονται «δωρεές» μελετών από ιδιώτες που συχνά «φωτογραφίζουν» τους εαυτούς τους ως αναδόχους του έργου που μελέτησαν.

 

Πάντως στο υπουργείο πρέπει να βιαστούν, όπως εξηγούν στην αγορά κατασκευών, καθώς έχουν πυκνώσει τα φαινόμενα φωτογραφικών διαγωνισμών στους ΟΤΑ. Έπειτα από πολυετές πάρτι με τα έργα οδοφωτισμού, το νέο πεδίο δόξας για τους επιτήδειους είναι οι μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων.

Όπως υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν τους διαγωνισμούς, στα τεύχη δημοπράτησης των διαγωνισμών, συνολικού ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατ. ευρώ, υπάρχουν «φωτογραφίες» συγκεκριμένων εταιρειών. Πρόκειται για κατάσταση που έχει ήδη επισημανθεί σε κυβερνητικά στελέχη.

Πηγή:AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Διαβάστε περισσότερα 

.

 

Φώτης Κόλλιας

 

πηγή: euro2day.gr

46  χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την επέτειο των γεγονότων του Νοέμβρη του 1973 και τα μηνύματα της λαϊκής εξέγερσης του Πολυτεχνείου παραμένουν όχι απλά επίκαιρα αλλά και διδακτικά για τους αγώνες του σήμερα. Η θέληση του Ελληνικού λαού για απεξάρτηση από τους ιμπεριαλιστές, για  δημοκρατία και πιο ανθρώπινες συνθήκες ζωής, που εκδηλώθηκε με τη συνεχή αντίσταση του στο Δικτατορικό κατεστημένο, βρήκε στο πρόσωπο των μαχητικών νέων του Πολυτεχνείου τον καλύτερό της εκφραστή.

Μετ΄εμποδίων θα κινηθεί το επιβατικό κοινό την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου στα Μ.Μ.Μ  εξαιτίας της συμμετοχής των εργαζόμενων στην 24ωρη απεργία.

 

Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

  • Το Μετρό (γραμμές 1,  2 & 3)δεν θα λειτουργήσει για ολόκληρο το 24ωρο .
  • -Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, θα κινούνται μεταξύ 9:00 – 21:00 λόγω στάσεων εργασίας. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται ως τις 10:00 π.μ. ενώ τα τελευταία δρομολόγια θα ξεκινήσουν από τις 20:00.
  • Ακινητοποιημένα θα είναι τα τραίνα, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού.
  • Δεν θα κυκλοφορήσουν ούτε οι συρμοί  του Ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ)
  • Αναμένονται οι αποφάσεις των εργαζομένων στο τραμ.

 

Την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019 οι εργαζόμενοι στο Μετρό (γραμμές 2 & 3) θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας μεταξύ 12:00 – 15:00.