e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Πολύφερνη νύφη  η Γραμμή 4 του Μετρό που φτάνει Γαλάτσι, με τους διεκδικητές να δίνουν μάχες μέχρις εσχάτων για τον πλούσιο αυτόν γάμο.

Ξεκίνησε ο «χορός των προσφυγών» για την ανάληψη του έργου του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες τις οποίες επικαλείται η Καθημερινή αμφότερες οι δύο κοινοπραξίες που έχουν απομείνει στον διαγωνισμό κατέθεσαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας προσφυγές. Με βάση αυτές, η κάθε πλευρά ζητάει κατ’ αρχάς τον αποκλεισμό της άλλης ή, εφόσον κάτι τέτοιο δεν συμβεί, να μειωθεί η βαθμολογία της τεχνικής προσφοράς του ανταγωνιστή τους και να αυξηθεί η δική τους. Στόχος είναι ασφαλώς να αποκτήσουν προβάδισμα για τη συνέχεια του διαγωνισμού, όταν και θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές, που θα καθορίσουν και τον τελικό νικητή.

Υπενθυμίζεται ότι τα δύο σχήματα που εξακολουθούν να διεκδικούν το μεγαλύτερο έργο της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη είναι οι κοινοπραξίες Άβαξ - Ghella - Alstom Transport και Ακτωρ - Ansaldo - Hitachi Rail Italy. Πριν από λίγες ημέρες, η διοίκηση της «Αττικό Μετρό» άναψε το πράσινο φως για να επανεκκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού με το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών και τον έλεγχό τους. Στο πλαίσιο αυτό κατατέθηκαν ήδη οι σχετικές προσφυγές, οι οποίες είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα είναι και οι τελευταίες, λόγω ακριβώς του μεγέθους του έργου, καθώς όποιος από τους εγχώριους ομίλους το αναλάβει, θα αποκτήσει αυτομάτως και τεράστιο οικονομικό όφελος για σειρά ετών. Ως εκ τούτου, τα στελέχη των ίδιων των εμπλεκόμενων εταιρειών κάνουν λόγο για «μάχη μέχρις εσχάτων», κάτι που μεταφράζεται και σε νέες προσφυγές ακόμα και στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), εφόσον, όπως είναι και το πιθανότερο, απορριφθούν οι σημερινές προσφυγές.

Αυτό μεταφράζεται σε περαιτέρω πολύμηνη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού, καθώς πρώτα θα πρέπει να υπάρξει απόφαση του ΣτΕ και στη συνέχεια να ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές. Συνεπώς, φορείς του κλάδου εκτιμούν ότι θα πρόκειται για σημαντικό επίτευγμα αν υπάρξει ανάδοχο σχήμα εντός του 2020 και ακόμα περισσότερο αν προχωρήσει η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης.

Αν ισχύσουν οι παραπάνω εκτιμήσεις, φαντάζει αδύνατον να δούμε το Μετρό στο Γαλάτσι ,μέσα στην τρέχουσα 10ετία.(2020-2030)

Το έργο της νέας γραμμής 4 έχει ήδη περάσει αρκετούς «σκοπέλους». Κατ’ αρχάς, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Vinci - Siemens δεν κατέθεσε πλήρη φάκελο προσφοράς, θεωρώντας ότι ο διαγωνισμός δεν θα ολοκληρωνόταν λόγω τεχνικών προβλημάτων. Στη συνέχεια προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση του έργου. Εντέλει η προσφυγή απορρίφθηκε, καθώς το ΣτΕ έκρινε ότι δεν είχε βάση για να κριθεί η ουσία της, λόγω του πρόωρου αποκλεισμού της κοινοπραξίας από τον διαγωνισμό. Δηλαδή, δεν κρίθηκαν τα νομικά επιχειρήματα που προέβαλε η κοινοπραξία, τα οποία ουδείς αποκλείει να χρησιμοποιηθούν από κάποιον εκ των νυν διεκδικητών του έργου προκειμένου να αποκτήσει προβάδισμα.

 

 

ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης  14 Ιανουαρίου  στη Λεωφόρο Βεϊκου στο  Γαλάτσι. Αυτοκίνητο τζιπ συγκρούστηκε με δίκυκλο, με αποτέλεσμα η μηχανή να τυλιχθεί στις φλόγες και να τραυματιστεί ο αναβάτης της.
Στο σημείο  έσπευσαν άμεσα  δύο οχήματα της Πυροσβεστικής  και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ ,που μετέφερε  τον τραυματία στο νοσοκομείο

ΠΗΓΗ EleftherosTypos.gr

Kάτι από το γιοφύρι της Άρτας ,θυμίζει μέχρι στιγμής η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό, αφού ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει το 2017.

Στην επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας  που θα φέρει το μετρό στο Γαλάτσι,προχωρά άμεσα η Αττικό Μετρό μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με τις οποίες τηρήθηκε η νομιμότητα έως τώρα στη διαδικασία.

Ο διαγωνισμός για τη νέα γραμμή του μετρό, η οποία με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των επόμενων ετών, είχε διακοπεί από τις αρχές Αυγούστου με απόφαση της εταιρείας, εν αναμονή της εκδίκασης των προσφυγών από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.

Πριν από λίγες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό εξουσιοδότησε την επιτροπή του διαγωνισμού να προχωρήσει σε επανεκκίνηση της διαδικασίας. Ως εκ τούτου, έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσει η επόμενη φάση με τον έλεγχο από τον κάθε υποψήφιο της τεχνικής προσφοράς του άλλου.

 

Τα υποψήφια σχήματα

Τα δύο υποψήφια σχήματα που διεκδικούν το έργο (ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) έχουν περιθώριο 10 ημερών να ασκήσουν προσφυγές στην Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, εφόσον θεωρήσουν ότι έχουν εντοπίσει λάθη ή παραλείψεις στους φακέλους των τεχνικών προσφορών. Στη συνέχεια έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφυγές και στο ΣτΕ.

Πρόκειται για εξαιρετικά κρίσιμη διαδικασία, δεδομένου ότι η υποβολή ή μη προσφυγών θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη διάρκεια του διαγωνισμού, ο οποίος διεξάγεται με μεγάλες καθυστερήσεις καθώς ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, ο διαγωνισμός θα μπει στην τελική φάση με την αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο.

Πηγές της Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον έξι μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, δεδομένου ότι οι δύο υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν προσφυγές και στη φάση της διαδικασίας που αφορά στην αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών.

 

Ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή 15 υπόγειων σταθμών.

Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν ότι θα χρειαστούν εκατοντάδες εκατομμύρια περισσότερα από τα 1,8 δισ. ευρώ του προϋπολογισμού του έργου, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή των 15 πρώτων σταθμών της νέας γραμμής 4 κρίνοντας από την εμπειρία του παρελθόντος.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα χρειαστούν περισσότερα από οκτώ χρόνια που προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα του έργου για να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της νέας γραμμής. Όπως αναφέρουν, καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί σε όλα τα έργα μετρό με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς τον Πειραιά.

 

Διαβάστε περισσότερα στο Economistas

Πηγή ECONOMISTAS