e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

Η ένοπλη ληστεία έξι εκατομμυρίων δραχμών  το 1985 στο Γαλάτσι, σόκαρε την κοινή γνώμη, καθώς κατέληξε στη στυγερή δολοφονία δύο ατόμων.
Οι αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο για κινηματογραφικό σκηνικό. Κάθε πρωί στο Γαλάτσι, ένα μικρό φορτηγό αυτοκίνητο της Τράπεζας Πίστεως στάθμευε έξω από το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη, στη γωνία των δρόμων Ελευθερίου Βενιζέλου και Αγίας Γλυκερίας.

Στο όχημα της χρηματαποστολής βρισκόταν ο οδηγός και ένας αστυνομικός και σύμφωνα με τον προγραμματισμό,θα παραλάμβαναν μια τσάντα με τις εισπράξεις του σούπερ μάρκετ.

Οι ληστές παραμόνευαν από νωρίς το πρωί.ένας περίμενε στην είσοδο της τράπεζας, ο δεύτερος πίσω από το φορτηγάκι της χρηματαποστολής,ένας τρίτος 20 μέτρα πιο πίσω και ο τέταρτος στο τιμόνι ενός κλεμμένου αυτοκινήτου..

 Όταν ο αστυνομικός βγήκε από την τράπεζα ..ο ληστής του όρμησε και προσπάθησε να του πάρει την τσάντα.Ο αστυνομικός προέβαλε αντίσταση  και ο ληστής τον σκότωσε με τρεις σφαίρες.

Ο οδηγός της χρηματαποστολής μόλις είδε να πέφτει νεκρός ο αστυνομικός έτρεξε προς το μέρος του ληστή.Δεν πρόλαβε όμως να φτάσει,γιατί δέχθηκε κι αυτός καταιγισμό πυροβολισμών και έπεσε νεκρός.

Οι δράστες επιβιβάστκαν στο κλεμένο αυτοκίνητο,που ήταν φορτηγάκι,όμοιο μ' εκείνο της τράπεζας και διέφυγαν.Στην Άνω Κυψέλη εγκατέλειψαν το όχημα ...με την τσάντα άδεια.

Η λεία ήταν 6 εκατομμύρια δραχμές,ενώ στον τόπο του εγκλήματος βρέθηκαν 10 κάλυκες από 45άρια πιστόλια.


Διαβάστε όλο το άρθρο στη Μηχανή του Χρόνου: http://www.mixanitouxronou.gr/oi-listes-me-ta-45aria/

 

 

 

Στον απόηχο της διαδικτυακής παρουσίασης-συζήτησης για τις εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό στο Γαλάτσι,ο Δήμαρχος Γαλατσίου καλεί τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου και ώρα 18:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Το Καμίνι» ,όλους τους επαγγελματίες της πόλης που διαθέτουν καταστήματα επί της Λεωφόρου Βεΐκου και της οδού Αγίας Γλυκερίας.
Σ
κοπός  μια ανοιχτή συζήτηση  ώστε να βρεθούν από κοινού προτάσεις που θα  κατατεθούν στην Διοίκηση της Αττικό Μετρο.
Λόγω υγειονομικών πρωτοκόλλων από κάθε κατάστημα  θα συμμετάσχει  μόνο ενα άτομο, με rapid test 48ώρου ή πιστοποιητικό εμβολιασμού.

Όπως αναφέρει στην ανάρτησή του στο FB,η συζήτηση θεωρείται αναγκαία ,γιατί πολλά από αυτά που ειπώθηκαν στην τηλεσυζήτηση τα άκουγε και αυτός για πρώτη φορά(?) και καταλαβαίνει και συμμερίζεται τους προβληματισμούς,τις ανησυχίες και τα ερωτηματικά που προέκυψαν για τους επαγγελματίες της πόλης.

Προφανώς κάποιες αποφάσεις πάρθηκαν και  κάποιοι σχεδιασμοί έγιναν ερήμην του Δήμου Γαλατσίου.
Βέβαια όπως αναφέρει και ο Δήμαρχος ,η 
έλευση του Μετρό είναι ενα όνειρο δεκαετιών που επιτελους γίνεται πραγματικότητα.Δεν σημαίνει όμως,ότι ο Δήμος δεν θα πρέπει να διεκδικεί ή να προτείνει  κάποιες λύσεις  που θα λειτουργήσουν ως αμορτισέρ και θα αποσβέσουν κάποιους κραδασμούς του....μετροπόντικα.

Ποτέ δεν είναι αργά....


ΥΓ.Οι επιπτώσεις των εργασιών του Μετρό,αφορούν μάλλον και επαγγελματίες με καταστήματα ,που βρίσκονται εκτός των στενών ορίων των οδών ,στις οποίες θα γίνουν παρεμβάσεις..Ισως να πρέπει να ανοίξει ...ο κύκλος των καλεσμένων στην συζήτηση.

 



 

 

Την Δευτέρα το βράδυ πραγματοποιήθηκε μια άκρως ενδιαφέρουσα  διαδικτυακή παρουσίαση των εργασιών της Γραμμής 4 του Μετρό ,από εκπροσώπους της Αττικό Μετρό ΑΕ,με την παρουσία στο πάνελ και του Δημάρχου Γιώργου Μαρκόπουλου.

Μετά την παρουσίαση, στον τίτλο που  ήταν...ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ...θα συμπληρώναμε με ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ!!!

Αρχικά έγινε μια παρουσίαση  των  σημείων  χωροθέτησης των τριών σταθμών ,καθώς επίσης και των  χώρων που δεσμεύονται για την κατασκευή των φρεάτων. 

Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που ειπώθηκαν και παρουσιάστηκαν ..

 Σταθμός Άλσος Βεϊκου

- Η Λεωφόρος Βεϊκου θα χρειαστεί να περιοριστεί σε 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση ,με το "θετικό" ότι η μια δεσμευμένη λωρίδα από την Αττικό Μετρό....είναι καταργημένη και σήμερα, αφού είναι μόνιμα κατειλημμένη από σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Για την κατασκευή του Σταθμού Άλσους Βείκου και των φρεάτων θα χρειαστεί για ορισμένο χρονικό διάστημα, οι οδοί  Χαριλάου Τρικούπη,Ευβοϊας, Σκύρου & Πυθίας, να καθιστούν αδιέξοδοι σε βάθος ενός οικοδομικού τετραγώνου από την Λεωφόρο Βεϊκου

Σταθμός Γαλάτσι

Για την κατασκευή του φρεάτων δεσμεύεται ο παράδρομος της Πρωτοπαπαδάκη έως την οδό Προφήτη Ηλία από τη μια μεριά (Μνημείο Εθνικής Αντίστασης) και οι οδοί Ιπποκράτους και Εκάτης από την απέναντι πλευρά(Goody's)

Τοπικοί  περιορισμοί των λωρίδων της Βεϊκου από 3 σε 2 λωρίδες με διατήρηση της αριστερής στροφής προς Πρωτοπαπαδάκη... και της Λεωφόρου Γαλατσίου από 3 σε 2 λωρίδες  με διατήρηση της αριστερής στροφής προς Βεϊκου

Περιορισμός στο πρώτο κομμάτι της ανόδου της Πρωτοπαπαδάκη μετά την διασταύρωση ....χωρίς απώλεια λωρίδων , αφού η κυκλοφορία σε  ανοδο & καθοδος ...θα εκτραπεί στην απέναντι πλευρά  εις βάρος της κεντρικής λωρίδος και ίσως και του πεζοδρομίου  

Σταθμός ΕλικώνοςΑγίας ΓΛΥΚΕΡΊΑΣ, Κοζάνης & Πάρνηθος)

Λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της περιοχής(ανάγλυφο) θα διαθέτει μια μόνο είσοδο,ενώ ο υπόγειος σταθμός  θα είναι σε μεγάλο βάθος)
Περιορισμός της οδού Πάρνηθος σε 1+1 λωρίδα, ενώ θα κλείσει και η οδός Κοζάνης μεταξύ Πάρνηθος και Ιθάκης

 

Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και οι καταλήψεις των χώρων, δεν θα είναι κλειδωμένες από την αρχή έως το τέλος του έργου...Θα είναι ζωντανές και θα ακολουθούν την εξέλιξη του έργου. Κάποιο χώροι θα παραδίδονται ξανά προς χρήση μετά το τέλος κάποιων εργασιών πέριξ αυτών.

Μετά την παρουσίαση του έργου από εκπροσώπους της Αττικό Μετρό,έκανε παρέμβαση ο Δήμαρχος Μαρκόπουλος, αναφερόμενος στην αποκατάσταση του πρασίνου  και στις  κυκλοφοριακές μελέτες που θα γίνουν (θα έχει λόγο ο Δήμος..Θα γνωρίζει από πριν..θα μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει παρεμβάσεις?)

Η απάντηση που πήρε ήταν, ότι σε συνεννόηση με τον Δήμο ,κατά την διάρκεια του έργου θα γίνουν μεταφυτεύσεις δέντρων ,ενώ  μετά το πέρας των έργων ,θα γίνει  συνολική αποκατάσταση του πρασίνου,

Όσον αφορά δε τις κυκλοφοριακές μελέτες ,θα  γίνονται μετά από διαβούλευση με τον Δήμο και σε συνεννόηση με τον μελετητή.

Το τελευταίο μέρος της παρουσίασης -συζήτησης ήταν αφιερωμένο σε ερωτήσεις πολιτών, με τις περισσότερες να συγκεντρώνονται στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις...στο χρονοδιάγραμμα του έργου, τον χρόνο δέσμευσης οδών ,στην στατικότητα των κτιρίων...και στο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στους εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Για τις  κυκλοφοριακές ρυθμίσεις  δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη απάντηση, αφού οι μελέτες βρίσκονται στο στάδιο της εκπόνησης  ,δεν έχουν ολοκληρωθεί και ως εκ τούτου δεν έχουν ακόμα εγκριθεί από το αρμόδιο Υπουργείο. 

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου  είναι 8 χρόνια ....

Η στατικότητα των κτιριών εξασφαλίζεται από  την παρακολούθηση των εργασιών σε  σε πραγματικό χρόνο, εξασφαλίζοντας μεγάλη ασφάλεια στο έργο...και συνεχή παρακολούθηση  των κτιρίων στα οποία θα τοποθετηθούν  ειδικές  σημάνσεις. Επίσης γίνονται συχνές  γεωτρήσεις για αξιολόγηση εδάφους  και θα λαμβάνονται μέτρα υποστήριξης σηράγγων και ορυγμάτων .Τέλος οι σήραγγες   θα κείτονται  στο μέσο της Λεωφόρου μακριά από τα κτήρια και σε βάθος από 12-18 μέτρα....Στα σημεία δε, που θα περνάει κάτω από οικοδομικά τετράγωνα θα είναι σε βάθος  20 -50 μ.

 

Όπου χρειαστεί θα αφαιρεθούν και τραπεζοκαθίσματα από πρασιές καταστημάτων  υγειονομικού ενδιαφέροντος  (φρέατα),αφού σε μελέτες  είχαν εξεταστεί όλες οι εναλλακτικές λύσεις....που δυστυχώς είναι ελάχιστες σ' ένα αστικό περιβάλλον. Σίγουρα όμως τα ..προβλήματα αυτά δεν θα διαρκέσουν  8 χρόνια...αλλά πολύ λιγότερο.
Επίσης δεν υπάρχει πρόβλεψη  αποζημίωσης για τις πληττόμενες επιχειρήσεις .

Το αμαξοστάσιο θα δημιουργηθεί   στο ύψος των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων και Αγίας Ειρήνης(....πλύσιμο, συντήρηση, τεχνικός  έλεγχος,  στάθμευση κ.λ.π) Οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό...

Η πλατεία Μανδηλαρά(Σκύρου) θα παραμείνει κλειστή καθ' ολη τη διάρκεια του έργου.

Πρόβλεψη για χώρο στάθμευσης  δεν υπάρχει από την Αττικό Μετρό ,βρίσκεται όμως σε φάση διεκδίκησης από τον Δήμο ( από το σχετικό υπουργείο) .Εννοείται,ότι κατά την διάρκεια των έργων, θα απαγορεύεται ακόμα και η προσωρινή στάθμευση κατά ,ήκος της Λ. Βεϊκου

Η Λαϊκή αγορά της Ελευθερίου Βενιζέλου ,όπως είπε ο Δήμαρχος,θα γίνει προσπάθεια μεταφοράς της σε άλλο χώρο ...ή θα μικρύνει.   

Όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό Α.Ε. ,έως το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσουν σταδιακά  οι εργασίες σε όλους τους χώρους....

Το συμπέρασμα που βγήκε από την χθεσινή παρουσίαση του Έργου είναι,ότι οι εργασίες του Μετρό θα ταλαιπωρήσουν για αρκετά χρόνια, πολίτες και επαγγελματίες της πόλης..Σίγουρα όμως η έλευση του Μετρό ,θα βγάλει τη πόλη από την συγκοινωνιακή απομόνωση  και θα κάνει πιο γρήγορες τις μετακινήσεις μας.

Ελπίζουμε όλοι,η κυκλοφοριακή μελέτη που θα γίνει ,να είναι σοβαρή και απαλλαγμένη από το άγχος του οικονομικού κόστους,ώστε να περιορίσει την ταλαιπωρία των πολιτών και τις απώλειες  των επαγγελματιών της πόλης.

Για μια ακόμα φορά όμως (η πρώτη ήταν οι Ολυμπιακοι Αγώνες 2004), το Γαλάτσι χάνει μια ευκαιρία ,αφού δεν καταφέρνει να  κερδίσει κάποια σημαντικά αντισταθμιστικά οφέλη.....σαν προστιθέμενη αξία στην σημαντικότατη έλευση του ΜΕΤΡΟ....Εκτός αν ...δεν είναι ακόμα αργά για κάποιες διεκδικήσεις.

 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

 

 

 

 

Οι Χάρτες των Σταθμών του Μετρό

ΣταθμόςΒεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου

(Δείτε αναλυτικότερα τον χάρτη) https://bizness.gr/wp-content/uploads/2021/03/athens-metro-grammi-4-veikou.jpg

 

 

 

 

Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου 

(Δείτε αναλυτικότερα τον χάρτη)https://bizness.gr/wp-content/uploads/2021/03/athens-metro-grammi-4-galatsi.jpg

 

 

 

 

Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος

 (Δείτε αναλυτικότερα τον χάρτη)  https://bizness.gr/wp-content/uploads/2021/03/athens-metro-grammi-4-elikonos.jpg

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ Βizness.gr