e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι


Το πρόβλημα  με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα σε ώρες αιχμής σε διάφορα σημεία της Λεωφόρου Βεϊκου έχει επισημανθεί επανειλημμένα, χωρίς να έχει δοθεί λύση.Έτσι λοιπόν ,πολλοί οδηγοί σκέφτονται ..."Δεν υπάρχει δύο χωρίς τρία" και με μεγάλη άνεση καταλαμβάνουν μια ακόμα λωρίδα της Λεωφόρου ,περιορίζοντας την κυκλοφορία σε μια και μοναδική λωρίδα.

Δυστυχώς η ήδη προβληματική και επικίνδυνη Βεϊκου «βουλιάζει» ακόμα περισσότερο  από τα κυκλοφοριακά προβλήματα, που προκαλεί η συμπεριφορά  κάποιων οδηγών που θέλουν να παρατήσουν το όχημα τους όπου απλά τους βολεύει,γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια τους υπόλοιπους διερχόμενους οδηγούς και πολλές φορές και τους ίδιους τους πεζούς(Δεν αναφερόμαστε σε παρκαρίσματα πάνω στις διαβάσεις πεζών)

Συμπεριφορές που λειτουργούν καθολικά εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.Είναι θέμα χρόνου να σημειωθεί ατύχημα με οδηγούς που ανοίγουν τις πόρτες των αυτοκινήτων τους σχεδόν στη μέση του δρόμου,ενώ πολύ συχνά οδηγοί διαπληκτίζονται μεταξύ τους.

Είναι βέβαια η  ατιμωρησία   και ο μη έλεγχος που έχουν  εκθρέψει το «τέρας»  αυτό της αντικοινωνικής συμπεριφοράς, που κρύβουν πολλοί οδηγοί   μέσα τους, θεωρώντας αναφαίρετο δικαίωμά τους την βλακεία  και τον τσαμπουκά .

 

 

Τελικά κάτι δεν πάει καλά με το γραμμή 4,που θα φέρει το Μετρό και στο Γαλάτσι.Ήδη κάποιοι "ανησυχούν" αν θα προλάβουν χρονικά να ανέβουν σε βαγόνι του Μετρό...ενώ άλλοι λένε "Ήμουν νιος και γέρασα"...Βλέπετε κοντεύουν να κλείσουν 20 χρόνια από την πρώτη εξαγγελία

Αινιγματικό είναι το τοπίο πάνω από τον διαγωνισμό για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Η δημοπράτηση που κλείνει τρία χρόνια ζωής τον Αύγουστο, (στις 10 Αυγούστου 2017 κατατέθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος) έχει περάσει διαπυρός και σιδήρου με τις δικαστικές εμπλοκές μεταξύ των ενδιαφερομένων να είναι ατελείωτες.

Τελευταίο βήμα ήταν την περασμένη Παρασκευή, όταν οι δύο φιναλίστ κοινοπραξίες,   Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi και Άβαξ-Ghella-Alstom Transport, κατέθεσαν όπως άλλωστε αναμενόταν, αίτηση ακύρωσης κατά της απόφασης ασφαλιστικών μέτρων στο ΣτΕ. Η εκδίκαση μπορεί να είναι σε διάστημα κάποιων μηνών, η έκδοση της απόφασης όμως παίρνει επίσης αρκετούς μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι ο διαγωνισμός μπορεί να παγώσει μέχρι περίπου τα μέσα του 2021. Αυτό αντίστοιχα σημαίνει ό,τι, στην καλύτερη περίπτωση ο ανάδοχος θα υπογράψει την “χρυσή” σύμβαση στις αρχές του 2022.

 

Πλέον στην Αττικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κοιτάνε προσεκτικά βήμα-βήμα, πως μπως μπορεί να εξελιχθεί ο διαγωνισμός και πόσες είναι οι πιθανότητες ενός happy end.

Όπως έχουν δηλώσει αλλά και διαρρεύσει στο πρόσφατο παρελθόν, στελέχη της Αττικό Μετρό και του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, όλα τα σενάρια, ακόμα και αυτό της ακύρωσης και επαναδημοπράτησης, είναι ανοιχτά με την τύχη του διαγωνισμού και για αυτό το λόγο διατηρούν επιφυλάξεις σχετικά με ποιες αποφάσεις θα ληφθούν, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

Ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, έχει εξελιχθεί σε ένα νομικό θρίλερ το οποίο ξεκίνησε από την περίοδο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος όπου ο ένας διαγωνιζόμενος κινήθηκε ενάντια στον άλλο και η συνέχεια του διαγωνισμού συνεχίστηκε με πολλαπλές ενστάσεις και προσφυγές σε όλα τα διαθέσιμα όργανα.

Το έργο του 1,8δισ.ευρώ, σήμερα είναι το μοναδικό ώριμο υπο δημοπράτηση μεγάλο έργο της χώρας και πολλοί πιστεύουν ότι ίσως είναι και ο κυριότερος λόγος που κρατήθηκε ζωντανός μετά την αλλαγή της κυβέρνησης τον περασμένο Ιούλιο. Ωστόσο πηγές της αγοράς, εκφράζουν την άποψη ότι το γενικό περιβάλλον του διαγωνισμού παραμένει προβληματικό και πως οι νομικές εμπλοκές θα συνεχιστούν.

Όμηρος του βασικού έργου οι πρόδρομες εργασίες

Έχοντας αυτά τα δεδομένα, ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες που αφορά αρχαιολογικές εργασίες, μετατοπίσεις δικτύων OKΩ, κυκλοφοριακές παρακάμψεις κ.λπ., προϋπολογισμού 39 εκατ.ευρώ, καθίσταται “όμηρος” του βασικού έργου. Αυτό διότι, ανάλογα με τις εξελίξεις και τις αποφάσεις που θα ληφθούν, θα υπάρξει και δραστηριότητα στο έργο των πρόδρομων εργασιών. Όπως σημειώνουν πηγές κοντά στο θέμα, πρώτα θα κριθεί η υπόθεση του βασικού έργου και στη συνέχεια θα υπάρξουν εξελίξεις στην υπόθεση των πρόδρομων.

Αυτό που έρχεται ως νέο, είναι πως εφόσον τελικά ο διαγωνισμός προχωρήσει, με δεδομένη την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του, λόγω της αναμονής έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ, τότε ανοίγει ο δρόμος για τις πρόδρομες εργασίες που θα υπάρχει μεγαλύτερος χρόνος στη διάθεση τους για να ολοκληρωθούν, χωρίς να επηρεάζουν το χρονοδιάγραμμα του βασικού έργου.

Πηγή Υpodomes.com, Nίκος Καραγιάννης

Με  ομόφωνη  απόφαση,το Δημοτικό Συμβούλιο στις 18/05/2020 , έδωσε την συγκατάθεσή του για την αγορά από τον Δήμο ,του  οικοπέδου  επί της Λεωφόρου Γαλατσίου 73, όπου από το 1957-1993 λειτουργούσε ο θερινός κινηματογράφος Ζαΐρα.

Το 1999 με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού , ο κινηματογράφος Ζαΐρα, γκρεμισμένος πλέον, χαρακτηρίστηκε πολιτιστικό μνημείο νεωτέρων χρόνων, και έτσι η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας αποφάσισε ,ότι θα μπορούσε να οικοδομηθεί μόνο το μπροστινό μέρος του οικοπέδου έκτασης 740τ.μ. που βλέπει στη Λεωφόρο Γαλατσίου,ενώ   το πίσω  μέρος του οικοπέδου  έκτασης 356 τ.μ. πρέπει να αποδοθεί για την κατασκευή θερινού κινηματογράφου.
Ο Δήμος Γαλατσίου όμως με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου το 2009, χαρακτηρίζει το οικοδομήσιμο μέρος του οικοπέδου χώρο πρασίνου , και στην συνέχεια προχωρά στην αναγκαστική απαλλοτρίωση του οικοπέδου,συναντώντας σφοδρές αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες.

Με την χθεσινή απόφαση , ο Δήμος  στο οικόπεδο που θα αγοράσει  έναντι  τιμήματος που θα κυμαίνεται γύρω στα 900.000€ , θα κατασκευάσει θερινό κινηματογράφο στο πίσω μέρος , ενώ το υπόλοιπο του οικοπέδου, μεταφέροντας χώρο  κοινόχρηστου προσώπου  από το οικόπεδο  Κυμοθόης – Παπαφλέσσα – Φαύνου,  θα γίνει χώρος πρασίνου.

H μεταφορά μέρους του  κοινόχρηστου χώρου  πρασίνου του οικοπέδου  Κυμοθόης – Παπαφλέσσα – Φαύνου,  όπως επίσης  αποφασίστηκε χθες, θα επιτρέψει στον Δήμο να κατασκευάσει  στο οικόπεδο αυτό, έναν ακόμα  βρεφονηπιακό σταθμό.

ΥΓ. Η μεταφορά  χώρων πρασίνου ,γίνεται στα πλαίσια του νόμου  που αφορά το  θέμα των «ισοζυγίων» πρασίνου εντός του Δήμου και επιτρέπει  την  μετατόπιση  χώρων κοινόχρηστου πρασίνου μέσα στον πολεοδομικό ιστό.

Πληροφορίες για την Ζαϊρα από το ΠΑΛΜΟΣ